Miten aiot äänestää 2. kierroksella?

  • 15 076
  • 129

Miten äänestätä 2. kierroksella

  • en aio äänestää

    Ääniä: 25 4,4%
  • jätän hylättävän lipun

    Ääniä: 10 1,8%
  • Haavisto Pekka

    Ääniä: 201 35,5%
  • Niinistö Sauli

    Ääniä: 330 58,3%

  • Äänestäjiä
    566
  • Poll closed .

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Niinistö ei vaan ole sitä kaliberia, josta leivotaan mun silmissä Suomen tasavallan presidenttiä. Se hänestä tulee kuitenkin, sillä meitä avarakatseisempia on liian vähän.

Eikä tuohon boldattuun liity jonkinasteinen paradoksi? Vai enkö vain ymmärrä?

Äänestin Niinistöä ensimmäisellä kierroksella ja äänestän myös toisella. On selkeästi kokonaisvaltaisempi osaaja presidentiksi kuin Haavisto. Mutta, ei Haavistokaan mikään karmea huti olisi Suomen kansalta. Selkeästi kaksi parasta ehdokasta toisella kierroksella.

Aikalailla minun ajatukseni. Haaviston aika tullee myöhemmin, jos intoa tehtävään riittää.

Sen vielä sanon, että luulen toisen kierroksen olevan paljon tiukempi taisto mitä nyt uumoillaan. Jonkinasteista HaavistoManiaa havaittavissa ja se saattaa aktivoida yllättävän paljon kukkahattuosastoa ja naisia.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Niinistö edelleen. Paras edustaja suomelle ulkopolitiikassa huolimatta muutamasta luonteenpiirteestä joista monet eivät pidä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei käy huonosti jos Haavistosta presidentti leivotaan, mutta äänestän kuitenkin Niinistöä.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Pekka Haavistoa äänestän. Pelkästään henkilönä, sillä Vihreitä en äänestäisi puoluevaaleissa.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Saulia äänestän edelleenkin. Haavistoa arvostan todella paljon, eikä minua kiinnosta vittuakaan hänen homoutensa. Erittäin fiksu ja maltillinen poliitikko, josta tulisi erinomainen presidentti. Tällä kertaa kuitenkin näin.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saulia äänestän edelleenkin. Haavistoa arvostan todella paljon, eikä minua kiinnosta vittuakaan hänen homoutensa. Erittäin fiksu ja maltillinen poliitikko, josta tulisi erinomainen presidentti. Tällä kertaa kuitenkin näin.

Todella mukava lukea tällaisia! Uskon, että toisella kierroksella keskitytään muutenkin asioihin eikä mennä loanheittoon kummankaan leirin toimesta.

Haavistoa äänestän, kuten ensimmäisellä kierroksellakin. Ulkopoliittinen kokemus, ihmisoikeusajattelu ja avarakatseisuus eri näkökulmia kohtaan ovat pääsyitä.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinistö saa ääneni. Kuten muutkin ovat todenneet, sinällään toisella kierroksella ovat kaksi eniten tässä päivässä kiinni olevaa sillanrakentajaa.

Arvostan Haavistoa maltillisena ihmisenä ja keskustelijana, mutta Niinistön arvomaailma juuri niissä asioissa ulko- ja turvallisuuspolitiikassa, jotka ovat tasavallan presidentin toimen kannalta keskeisiä, vastaavat lähes täysin omiani.
 

Alejandro

Jäsen
Saulia äänestän edelleenkin. Haavistoa arvostan todella paljon, eikä minua kiinnosta vittuakaan hänen homoutensa. Erittäin fiksu ja maltillinen poliitikko, josta tulisi erinomainen presidentti. Tällä kertaa kuitenkin näin.

Samoilla linjoilla täälläkin. Kuuden vuoden päästä lapussani voi hyvinkin olla Haaviston numero.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Niinistöä ihan vaikka sen vuoksi että henkilökohtaiset kokemukseni Vihreistä ovat senverran negatiivisia. Toisena syynä ovat nämä täälläkin esiintyvät vasemmistoänkyrät jotka huutavat "riistoporvaria" oikeastaan ymmärtämättä edes mitä itse silloin sanovat. Suurin osa niistä asioista joista Salea syytetään, on tapahtunut SOSIAALIDEMOKRAATTISEN pääministerin hallituksien aikana. Ja kolmantena tietenkin on tämä "pakko äänestää Haavistoa etten vaikuta suvaitsemattomalta"-mieliala. Tämä tuntuu vaikuttavan vähän turhan paljon monen äänestyspäätöksiin. Toisaalta, näin kävi jo aiemminkin vuonna 2000 kun Darth Tawja valitiin.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Ei kahta sanaa, olen Niinistöä äänestänyt presidentiksi kummissakin vaaleissa joten sama myös jatkuu loppuun asti. Suomen on korkea aika saada presidenttti joka on myös edustava. Lisäksi olen aina pitänyt Niinistöä Suomen nykyhistorian fiksuimpana politiikkona joka uskaltaa sanoa ääneen mitä ajattelee ja uskaltaa olla eri mieltä, myös oman puolueensa aatteiden kanssa.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Niinistöä ihan vaikka sen vuoksi että henkilökohtaiset kokemukseni Vihreistä ovat senverran negatiivisia. Toisena syynä ovat nämä täälläkin esiintyvät vasemmistoänkyrät jotka huutavat "riistoporvaria" oikeastaan ymmärtämättä edes mitä itse silloin sanovat. Suurin osa niistä asioista joista Salea syytetään, on tapahtunut SOSIAALIDEMOKRAATTISEN pääministerin hallituksien aikana. Ja kolmantena tietenkin on tämä "pakko äänestää Haavistoa etten vaikuta suvaitsemattomalta"-mieliala. Tämä tuntuu vaikuttavan vähän turhan paljon monen äänestyspäätöksiin. Toisaalta, näin kävi jo aiemminkin vuonna 2000 kun Darth Tawja valitiin.

Noniin, siinä tuli aika pitkälti samat ajatukset kuin minullakin. Haaviston äänestäjistä aika iso osa lienee juuri tätä "massan mukana menevää" porukkaa, eli on vaan tosi jees äänestää homoa/vihreitä. Muilla asioilla ei ole sitten varmaan niin isoa merkitystä. Itselleni ei ole hevon helvettiäkään väliä sillä, pitääkö ehdokas miehistä naisista kissoista tahi vaikka jäniksistä, kunhan on pätevä tehtäväänsä, ja Haavistokin on poliitikkona ihan jees ja ei huonoin vaihtoehto presidentiksikään. Homoudesta on tehty ehkä liian iso numero, vaikka kyllähän sen ymmärtää, se on näissä vaaleissa se "uusi juttu ja siitä on niin kiva puhua". Oma ääneni menee Niinistölle, syynä osittain juurikin se ihmisryhmä jota Haavisto edustaa. Eli vihreät. Niinistön näen mieluummin edustamassa kotimaatani, ja varsinkin puolustusvoimien ylipäällikkönä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minusta hän on pikemminkin saamaton maailmanmatkaaja ja utopinen haihattelija, joka on taitava puhumaan hyvin diplomaattisesti loukkaamatta ketään ja kerää tällä sympaattisella persoonallaan ääniä.
Eikös tämä ole hyvinkin osuva kuvaus presidentin tehtävistä, Pekalla on siis kokemusta jo yltäkyllin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuten olen jo muissa ketjuissa sanonut, äänestän Sauli Niinistöä, jota äänestin myös ensimmäisellä kierroksella, ja myös edellisissä presidentinvaaleissa. Mutta mielestäni Pekka Haavisto olisi myös erittäin hyvä valinta presidentiksi, ja voisin hyvin äänestää häntäkin, jos Sauli ei olisi ehdokkaana. Haavistolla on sitä sovittelevaa asennetta, ja kykyä tarkastella asioita monelta kantilta, joita presidentiltä tarvitaan.

Käy vaaleissa miten hyvänsä, Suomi tulee saamaan nyt aidosti hyvän presidentin. Tästä olen varma. Monissa kysymyksissä nämä ehdokkaat tuntuvat olevan melko lähellä toisiaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
No niin - kansanvallan riemujuhla on jo vietetty (= eka kierros) ja nyt valitaan pressa enää kahdesta, selkeästi parhaimmasta ehdokkaasta noin ominaisuuksiltaan.
Minä äänestän Saulia ja katson, kuinka käy.
Toisaalta, houkuttelee ajatus ensimmäisestä julkihomo-pressasta ja niistä moninaisista, ennalta arvaamattomista tilanteista, joita tuo valinta väistämättä toisi...

PS. Lippos-Pate, Anarkomäki ja bidee saivat maistaa sitä lääkettä, mitä tarjotaan kansanvallan halveksujille ja olivat täten selkeästi ja oikeutetusti hännillä - Essayah oli siellä muutoin ihan odotetusti, mutta saamallaan äänisaaliilla pitänee puolueensa edes hengissä.
 

kämmäri

Jäsen
Valitsen kansainvälisesti pätevöityneemmän, eli Haaviston.

Jos matkalla Kolumbiassa onnistuu pokaamaan discossa Ecuadorilaisen homon -on tota parempaa näyttöä kansainvälisyydestä paha löytää.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Sauli Niinistö
- Selvästi kokeneempi poliitikko ja taloudentuntija
- Korkeammin koulutettu
- Suomen (ei koko maailman) asialla (Haaviston vahvuus on kehitysyhteistyössä ja rauhan rakentamisessa joten hän voi jatkaa sitä työtä)
- Hetero (Jennistä plus). Homoscene on aika ennalta-arvaamaton.
- Ei vihreä
 
Kyllä se ääni menee toisellakin kierroksella Haavistolle. Kansainvälisyys (sisältäen kansainvälisen kokemuksen, kulttuurituntemuksen, kielitaidon ja neuvottelutaidon) menee presidenttiä haettaessa kyllä nippa nappa oikeistolaisen oikeus- ja taloustuntemuksen ohitse. Uskon Haaviston myös pitävän tiukemmin kiinni Suomen puolueettomuudesta ja näinollen päätyvän parempaan lopputulokseen idän suhteissa.

Arvomaailmaltaan ja persoonaltaanhan molemmat ovat varsin sopivia ehdokkaita edustamaan maatamme, ja olenkin vallan tyytyväinen eiliseen tulokseen, joka yhdessä hallituspohjan kanssa osoittaa että meillä on edessämme sentään jonkinlainen tulevaisuus. Hyvä Suomi!
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikä tuohon boldattuun liity jonkinasteinen paradoksi? Vai enkö vain ymmärrä?

Voihan sen noinkin nähdä, vaikkei tarkoitus ollutkaan:)

Mun silmissä kokoomuksen kannattajat ja samalla Niinistön, sillä häntähän he tulevat äänestämään eivät mieti asioita nokkaansa pitemmälle. Loppuun onkin hyvä laittaa heille muistutukseksi seuraava:

“Vasta sitten kun viimeinen puu on hakattu vasta sitten kun viimeinen joki on myrkytetty vasta sitten kun viimeinen kala on pyydetty vasta sitten te huomaatte ettei rahaa voi syödä.” (Vanha Cree-intiaanien ennustus)

Kokkarit jatkuvan kulutuksen vaatimuksissa tekevät juuri tuon ennustuksen mukaan. Vihreätkään eivät suosikkeihini kuulu, kun kääntyilevät kuin tuuliviiri välillä, mutta pienempi paha kuitenkin. Ei Vihreät ihan mahdoton voi olla, kun siellä on sellainen mies kuin Haavisto.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinistöä. Edustavampi henkilö. Pekka on kanssa asiallinen kaveri, mutta en voi millään antaa ääntä Vihreälle.

No se on juurikin näin, täysin samat ajatukset. Saulille meni ekalla ja menee myös toisella kierroksella minun ääni. Koulutus, työkokemus ja kaikki muu on Saulin puolella. Sinällään ei mitään Pekka Haavistoa vastaan (muuta kuin nuo vihreät, de gröna), mutta tällä kertaa Pekka hakee väärään tehtävään. Jokin kriisihallinta/sovittelu tai vastaava olisi Pekalle loistohomma.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tämän on pakko olla itseironiaa. Aivan pakko.

Kukaan ei ole niin putkinäköinen / ahdasmielinen, kuin nämä omaa avarakatseisuuttaan / suvaitsevaisuuttaan jatkuvasti toitottavat.

Se kiteytyi eilisissä vaalivalvojaisissa. Haaviston toiselle kierrokselle pääsyä isompia juttuja olivat vastajytky, tasa-arvo, vähemmistön edustaminen ja jytkyn vastustaminen.

Ei jatkoon.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ensimmäisellä kierroksella äänestin Haavistoa. Halusin hänet ennemmin kuin Väyrysen toiselle kierrokselle, eikä Niinistö vakuuttanut minua varovaisuudellaan. Nyt mainio keskustelunherättäjä on jatkossa, ja minun ääneni taas myynnissä. Katsotaan, mitä kampanjat tarjoavat. Molemmat ovat mieluisia vaihtoehtoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös