Mitähän varten?

  • 62 786
  • 462

Anton

Jäsen
Miksi baaritiskeillä kaikkein kännisimmät tyypit liiskaavat kärsänsä minun kainaloon ja söpöttävät siellä omiaan, vaikka muualla olisi tilaa vaikka kuinka paljon. Miksi juna-asemalla, bussipysäkillä kaikki löysäpäät ja vajaamielettäret haluavat kertoa elämäntarinansa juuri minulle? Mitä varten vanhat loksuvatekohampaiset köpsyt kantavat ruokasaleissa tarjottimensa minun pöytään?

Tapahtuuko tämä juuri siksi, että minä en juurikaan pidä ympärillä olevista, tuntemattomista ihmisistä?
 

Viljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki hyvät
Ja minkähän ihmeen takia lentokonetehtaat ei rakenna lentokoneita yhtä kestäviksi kuin nää mustat laatikot jotka aina löydetään ehjinä rymähdyksen jälkeen ??

Tätä oon pitkään ihmetelly.... ei jymmärrä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Viljami kirjoitti:
Ja minkähän ihmeen takia lentokonetehtaat ei rakenna lentokoneita yhtä kestäviksi kuin nää mustat laatikot jotka aina löydetään ehjinä rymähdyksen jälkeen ??

Tätä oon pitkään ihmetelly.... ei jymmärrä.
Voisi olla aika mielenkiintoista nähdä matkustajien kunto, kun kone on syöksynyt maahan. Taitaa siis olla aivan sama, onko lentokone yhtä kestävä kuin se mustalaatikko.
 

Viljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki hyvät
Jukan takahiukset kirjoitti:
Voisi olla aika mielenkiintoista nähdä matkustajien kunto, kun kone on syöksynyt maahan. Taitaa siis olla aivan sama, onko lentokone yhtä kestävä kuin se mustalaatikko.


Ai perkules, tota en ajatellu... :-)

No konetta vois käyttää edelleen pikku sisä siivouksen jälkeen...!
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viljami kirjoitti:
Ja minkähän ihmeen takia lentokonetehtaat ei rakenna lentokoneita yhtä kestäviksi kuin nää mustat laatikot jotka aina löydetään ehjinä rymähdyksen jälkeen ??

Tätä oon pitkään ihmetelly.... ei jymmärrä.
Joo, itsekin ihmettelin tätä ainakin siitä asti, kun jossain telkkariohjelmassa joku koomikko heitti tuon jutun. Mutta onneksi syykin selvisi lukemalla Jatkoaikaa.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Anton kirjoitti:
Miksi baaritiskeillä kaikkein kännisimmät tyypit liiskaavat kärsänsä minun kainaloon ja söpöttävät siellä omiaan, vaikka muualla olisi tilaa vaikka kuinka paljon. Miksi juna-asemalla, bussipysäkillä kaikki löysäpäät ja vajaamielettäret haluavat kertoa elämäntarinansa juuri minulle? Mitä varten vanhat loksuvatekohampaiset köpsyt kantavat ruokasaleissa tarjottimensa minun pöytään?

Tapahtuuko tämä juuri siksi, että minä en juurikaan pidä ympärillä olevista, tuntemattomista ihmisistä?

Ei vaan siksi, että sinulla on avautujamagneetti. Vaimollani on samanlainen. Välillä on ihan käsittämätöntä, miten se sporan ainoa spuge löytää mun vaimoni ja alkaa avautumaan. Kovasti kiitollinen olen siitä, ettei vastaavalla ole minua lätkäisty.

Itse vedän puoleeni tienkysyjiä, niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Käsittämätöntä, että esim. Saksassa ihan joka reissulla kävelee vastaan useampikin ihminen, joka kyselee mihin tämä juna olikaan menossa. Olenkohan liian kiltin näköinen, mikä tekee minusta myös jonkinasteisen gay-magneetin. Ei uskalla mennä edes de facto-heterobaareihin kuten Lostari, kun kaiken maailman hevimestoissakin tullaan ehdottelemaan...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
bitnir

Luulen, että olet universaalin paikkakuntalaisen näköinen hemmo, siksi sinulta kysellään tietä ympäri maailman. Vaimosi ja Anton näyttävät luultavasti hyvin empaattisilta, siksi heidän olkapäähänsä tukeudutaan.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
sampio kirjoitti:
Luulen, että olet universaalin paikkakuntalaisen näköinen hemmo, siksi sinulta kysellään tietä ympäri maailman. Vaimosi ja Anton näyttävät luultavasti hyvin empaattisilta, siksi heidän olkapäähänsä tukeudutaan.

Koska vaimoni ei tätä koskaan tule näkemään: hän ei ole empaattisen näköinen, ei todellakaan. Universaali paikkakuntalainen sen sijaan kuulostaa ihan järkevältä. Ainakin euroopassa voisin käydä melkein minkä maalaisesta tahansa, silloin kun pukeutuminen ei kavalla.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Jukan takahiukset kirjoitti:
Voisi olla aika mielenkiintoista nähdä matkustajien kunto, kun kone on syöksynyt maahan. Taitaa siis olla aivan sama, onko lentokone yhtä kestävä kuin se mustalaatikko.
Niin ja eikös siitä koneesta tulisi sangen painava jos koko rautamötikkä pykättäisiin mustalaatikko-aineesta?
 

Anton

Jäsen
Tänks bitnir & sampio! Tuo irrotti hyvät ja kovaääniset naurut. Pidän mielummin vaikka sen avautujamagneetin kuin tuon mainitun homppelimagneetin.
Jos minä ja bitnirin eukko istuisimme kahdestaan eripuolilla sporaa, niin kummallehan se mukaan nouseva densosetä tulisi itkemään lapsuusaikanaan vuonna -62 kuollutta Suomen pystykorvanarttua, jota hän yhä kaipaa niin kovasti? Sano "Moiks" sille kohtalotoverittarelleni.

Empaattisen näköinen? Ehkäpä niinkin, koska opiskeluaikoina kannoin jonkin aikaa vähintään kyseenalaista lempinimeä ”pastori”. Sympaattisen näköinen en halua olla, mutta ehkä sitten empaattisen. Olen kylläkin toivonut olevani Dirty Harry –tyyppinen kivikasvo, joka saa pelkällä irvistyksellään pihan pikkukersat paskomaan housuihin. Pitänee harjoitella julmia ilmeitä peilin edessä.

Minun mielestä empaattinen persoona on jokin oravanhampainen, John Lennon -rillinen tyyppi, jolla on marimekon kauluspaita ja pyöreäkärkiset, linttaanpoljetut vetoketjulliset talvikengät.

Minkähänlainen ulkoinen habitus empaattisen näköisellä persoonalla, miehellä tai naisella sitten on?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Saku #11 kirjoitti:
Niin ja eikös siitä koneesta tulisi sangen painava jos koko rautamötikkä pykättäisiin mustalaatikko-aineesta?

Silitysrautakin lentää - kunhan siihen on pykätty tarpeeksi voimakas moottori.

Minä taas ihmettelen sitä, että miksi Venäjän ilmavoimien lentokoneet käyttävät edelleen Neuvostoliiton kansallistunnusta?
 

scholl

Jäsen
mitähän varten kalvosinnapit menevät aina väärään hihaan ensimmäiseksi?

vaivalla saanut sen pujotettua ja sitten on väärässä hihassa.
 

Vimes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Minkähän takia irc-gallerian nimerkkeihin pitää laittaa ylimääräisiä kirjaimia perään? Esim. Jammuuuu, Siltavuoriiiiii. Jos oma nicki on varattu niin keksikää uusi herranjumala.
 

Vincent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern München,Ottawa Senators, HIFK
Niin...

Olen asunut stadissa nyt vakituisesti n.10kk. Olen huomannut julkisia kulkuneuvoja käyttäessäni,että ihmiset tulevat asemalle/pysäkille juuri ennen kulkuneuvon lähtöä ja sitten potkivat ovia ja/tai seiniä, haukkuvat kuskin pystyyn ja muuta vastaavaa, jos he eivät ehdi kyytiin. Minkä takia näin?

Eikö olisi paljon mukavampaa tulla asemalle/pysäkille esim.5-10 minuuttia lähtöä aiemmin, rauhoittua hieman, vetää rööki tai jotain muuta vastaavaa?
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Mitähän varten hammastahnaa ei myydä monipakkauksissa?
Nenäliinoja saa ostaa 6x10 tai 10x10 setit, mutta hammastahna pitää ostaa aina yksi kerrallaan. Se on kaikenlisäksi sellainen tuote, mitä ei meinaa muistaa ostaa ja sellaisia pieniä paketteja on niin hankala nakella kärryyn, koriin ja lopulta muovikassiin, joten olisi kätevämpää olla monipakkaus. Ja näyttäähän se dorkalta jos lontustelet lähikauppaan ja ostat kerralla vaikkapa 10 hammastahnaa.
 

scholl

Jäsen
Vincent kirjoitti:
Olen asunut stadissa nyt vakituisesti n.10kk. Olen huomannut julkisia kuklkuneuvoja käyttäessäni,että ihmiset tulevat asemalle/pysäkille juuri ennen kulkuneuvon lähtöä ja sitten potkivat ovia ja/tai seiniä, haukkuvat kuskin pystyyn ja muuta vastaavaa, jos he eivät ehdi kyytiin. Minkä takia näin?

Eikö olisi paljon mukavampaa tulla asemalle/pysäkille esim.5-10 minuuttia lähtöä aiemmin, rauhoittua hieman, vetää rööki tai jotain muuta vastaavaa?

Stadissa lienee julkisissa vuoroväli joka tapauksessa alle 10min, joten hankalaa varmasti tulla 10 minuuttia ennen. Itse en tiedä vastausta tuohon esittämääsi probleemaan, mutta olen sitä mieltä, että harva tietää tarkalleen aikataulut, vaan tulevat pysäkille sen mukaan miten kerkeävät ja aina silloin tällöin käy niin, että kulkuneuvo on juuri silloin pysäkillä ja juoksevat loppumatkan ja olettavat, että kuski näkee heidän juoksevan ja hyvän asiakaspalvelun nimissä odottaa sen 5 extrasekuntia ja päästää mattimyöhäsen kyytiin.

EDIT: Muistutettakoon vielä se, että stadilaiset eivät käytä tykkejä, joten jos tulee pakkasta enemmän kuin tarpeeksi niin on aika vittumaista bostailla toi sun mainitsemasi 5-10 minuuttia avopäin pysäkillä. Stadissa yleensä talvella esiintyvä viima tulee silloin niin nätisti housujen läpi suoraan lihaan.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mitähän varten Helsinkiläiset eivät osaa käyttää sitä hemmetin metroa järkevästi.
Aina pitää rynniä sisälle kun sonnilauma, vaikka sieltä ei ole päässyt ulos kun murto-osa haluavista.
Harvinaisen vittumaista onkin rattaiden kanssa metrolla matkustelu tuon kyseisen syyn takia.
Aina joku mummo tuppaa siihen oven 5 pysäkin väliä ennen kun jää pois, ja kun tämä hätäinen mummo on päässyt alta pois, alkaa toiset hätäpäissään tunkea sisällä, että metro ei heitä varmasti jätä.

Ja ei varmasti ole pelkkiä maalaisia, jotka eivät osaa odottaa vuoroaan.

Tosin kuuluisi ehkä vitutusketjuun.
 

scholl

Jäsen
Skeletor kirjoitti:
Minkä takia joidenkin ihmisten sosiaaliturvatunnus päättyy numeroon?

mahdollisia jakojäännöksiä on kolmekymmentä ja kun ääkköset ja muut hankalat kirjaimet ei ole mukana niin pelkät kirjaimet eivät riittäisi.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Skeletor kirjoitti:
Minkä takia joidenkin ihmisten sosiaaliturvatunnus päättyy numeroon?
Kaikkien suomalaisten sotu päättyy johonkin merkkiin. Tuo merkki on joko kirjain tai numero. Merkille on laskukaava, jolla se määräytyy.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vincent kirjoitti:
Olen huomannut julkisia kuklkuneuvoja käyttäessäni,että ihmiset tulevat asemalle/pysäkille juuri ennen kulkuneuvon lähtöä ja sitten potkivat ovia ja/tai seiniä, haukkuvat kuskin pystyyn ja muuta vastaavaa, jos he eivät ehdi kyytiin. Minkä takia näin?
Täytyy sanoa että etenkin näin talviaikaan kuulun siihen ryhmään, joka yrittää ajoittaa pysäkille menon juuri niin, ettei kulkuneuvoa joudu odottamaan. Talven viimassa pikkukengissä ja puvun kanssa sen kulkuneuvon odottaminen ei ole mitään herkkua.

Mutta mitähän varten näiden julkisten kulkuneuvojen lämmitys täytyy aina olla täysillä kun lämpöasteikko lähentelee nollaa ? On suoraan sanoen perseestä koettaa saada sopivasti lämmintä päälle, että kulkuneuvoa tarkenee odotella ja sitten 15-20 minuutin matkan aikana on kuuma kuin saunassa ja sitten taas ulos jne.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
scholl kirjoitti:
mahdollisia jakojäännöksiä on kolmekymmentä ja kun ääkköset ja muut hankalat kirjaimet ei ole mukana niin pelkät kirjaimet eivät riittäisi.

Siis on aivan sattumaa, kenellä päättyy numeroon ja kenellä ei? Jos näin niin hyvä, sillä ehdinkin jo "tosissani" epäillä jonkinlaista salaliittoa tai koeryhmää.....
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitähän varten ns. sivistyneissä maissa varastaminen on yleisempää kuin maailman monissa takapajuloissa? Nyt kun on tullut kierrettyä vähän maailmaa, niin on vaikea käsittää miten ihmeessä varkauden tai aseellisen ryöstön uhriksi joutuu herkemmin Keski-Euroopassa, Itä-Euroopassa tai USA:ssa kuin esim. islamin uskoisissa, Etelä-Amerikan tai Aasian maissa.

Onko varastaminen joku kristinuskon aikaansaannos?
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
scholl kirjoitti:
mitähän varten kalvosinnapit menevät aina väärään hihaan ensimmäiseksi?

vaivalla saanut sen pujotettua ja sitten on väärässä hihassa.

Tästä tulikin mieleen, että miksi naisten ja miesten paidoissa on napit eri puolilla?
 

scholl

Jäsen
Skeletor kirjoitti:
Siis on aivan sattumaa, kenellä päättyy numeroon ja kenellä ei? Jos näin niin hyvä, sillä ehdinkin jo "tosissani" epäillä jonkinlaista salaliittoa tai koeryhmää.....

Sen verran sattumaa, että riippuu siitä, koska synnyt. Kun kuusi ensimmäistä numeroa on syntymäpäivä ja viivan toisella puolella ollaan sen päivän järjestysnumeron mukaan niin se sitten jaetaan 31:llä ja tulee jakojäännös. Eli 30 erilaista jakojäännöstä tai jakojäännös nolla ja niiden perusteella tulee numero tai kirjain. Vaikea sitten sanoa kuinka sattumaa se on vai kuinka laskelmoidusti kukin syntyy ko. hetkellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös