Mitähän varten?

  • 62 780
  • 462

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Sasha kirjoitti:
Mitähän varten Predator vaihtoi perinteikkään nimimerkkinsä typerään Paitselo-nimimerkkiin? Ei voi ymmärtää.

Niin no, mielipideasioita - Predator nimimerkkinä saattaa olla sinulle perinteikäs, mutta minulle se perinteikkäämpi on nimenomaan Paitselo.
Paitselona tämän nettitouhun aikoinaan vuonna dinosauruksen muna aloitin ja Paitselona se joskus myös tulee päättymään.

Terveisin Tuuliviiri
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Paitselo kirjoitti:
Mitähän varten tämä ketju on olemassa? Kuitenkin on olemassa myös Sekalaisten kysymysten ketju. Kuka perustaa seuraavaksi ketjun nimellä "Minkä takia?" tai "Miksi?"
Minusta olisi mukava mikäli ihmiset suuntaisivat kaikki sellaiset kysymyksen tänne jotka ovat "filosofista pohdintaa" tai muka piilotettua vittuilua. Sekalaisten kysymysten ketjun tulisi olla nopean avun ensiapupiste jossa kysellään koviin faktoihin perustuvia asioita.

Mutta tuo siis vain oma mielipiteeni, jota tosin pidän absoluuttisena totuutena. Mitähän varten?

PS. Paitselo:n nähdessä tulee joka hemmetin kerta silmien eteen pallosilmäinen Mustan Pörssin mies ja korviini tuon miehen vaimon ääni huutaa 'paitselo'!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mitähän varten letkautusketju on mennyt lähinnä änkkäämiseksi siitä, mikä helvetti se letkautus ihan oikeasti on ja mikä sitten on hauska sellainen?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Designer kirjoitti:
Mitähän varten letkautusketju on mennyt lähinnä änkkäämiseksi siitä, mikä helvetti se letkautus ihan oikeasti on ja mikä sitten on hauska sellainen?
Olisi edes sellaisessa jamassa tuo ketju. Nythän siellä aukovat päätään pelkästä päänaukomisen halusta 'jeesuksen kaveri' ja 'provoilusta huolestunut'. Oma ansiokkaasti ketjuun päässyt aito oikea letkautukseni hukkuu moiseen. Höh.

Edit: Nyt toinen niistä yrittää aloittaa täälläkin. Harmi että provoketju suljettiin, olisi joku laillinen paikka moiseen sinänsä mukavaan avautumiseen.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Twite kirjoitti:
Nythän siellä aukovat päätään pelkästä päänaukomisen halusta 'jeesuksen kaveri' ja 'provoilusta huolestunut'.
Kumpi mä oon? Sitäpaitsi aukominen on hauskaa.

Edit: Olen tehnyt parannuksen ja kadun kirjoittamaani tuhkassa eli tuhassa kieriskellen. Lupaan myös ripoitella tuhaa päälleni.
 
Viimeksi muokattu:

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Miksi kirjaston kirjoihin pitää lukijoiden lisätä omia huomautuksia? Luennassa on Jochen Rindt - kuolematon maailmanmestari, opus on vuodelta 1971. Heti alkusivuilla joku on avautunut "kirja sisältää huomattavasti nimi ja myös joitakin asiavirheitä." Kiinnostavaa. Tietojen korjailu ja lisäily jatkuu sivuilla ja parhaana antina on ratojen karttoihin piirretty oikea(hko) ajolinja, ihailtavaa pöljäilyä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Twite kirjoitti:
PS. Paitselo:n nähdessä tulee joka hemmetin kerta silmien eteen pallosilmäinen Mustan Pörssin mies ja korviini tuon miehen vaimon ääni huutaa 'paitselo'!

No niin pitääkin tulla mieleen. Kun tuon näköjään muistat, niin sinun on syytä tietää myös se, että se pulleahko näyttelijänainen - sen "paitselo"-huudon takana, oli Tuija Piepponen.

edit: tuon vanhan mainoksen suunnittelija on hyvinkin voinut kuulla joskus jonkun naisihmisen lätkämatsikatsomossa huutavan, notta SELKEE PAITSELO!
Olen minäkin kuullut käsipallokatsomossa istuessani, miten vieruskaveri puhuu frendilleen "kolmen sekunnin alueesta" - siis KÄSIPALLOMATSISSA.
Parhaan lohkaisi kuitenkin eräs teinivuosieni aikainen tyttöystävä. Olimme katsomassa jenkkifutista, ja kovasti tyttö ihmetteli lajin nimeä. Hän sanoi:

- ai tää on nyt FOOTBALL? Outo nimi, kun ne kuitenkin vie sitä palloa koko ajan kainalossaan, eikä vahingossakaan koske siihen jalallaan. Eix tämän idean mukaan lätkääkin vois pelata ilman mailoja. Sen kiekon vois panna kainaloon ja sitten luistella nopeesti maalialueelle. Seurat säästäis isoja rahoja, kun tuolla pelisysteemillä ei tarttis ollenkaan veskareita.

Eikä se ollut edes blondi...
 
Viimeksi muokattu:

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Paitselo kirjoitti:
Parhaan lohkaisi kuitenkin eräs teinivuosieni aikainen tyttöystävä. Olimme katsomassa jenkkifutista, ja kovasti tyttö ihmetteli lajin nimeä. Hän sanoi:

- ai tää on nyt FOOTBALL? Outo nimi, kun ne kuitenkin vie sitä palloa koko ajan kainalossaan, eikä vahingossakaan koske siihen jalallaan. Eix tämän idean mukaan lätkääkin vois pelata ilman mailoja. Sen kiekon vois panna kainaloon ja sitten luistella nopeesti maalialueelle. Seurat säästäis isoja rahoja, kun tuolla pelisysteemillä ei tarttis ollenkaan veskareita.

Eikä se ollut edes blondi...
Sinun teinivuosiesi aikana ei maksettu maalivahdeille eikä muillekaan pelaajille joten "ei blondisihan" oli suorastaan ennustaja ainesta , Paitselo.

Terveisin koo
 

Kaivanto

Jäsen
seeyou@jäähalli kirjoitti:
Kuten sanoit, on merkittävää, onko pallo rajalla vai ulkona. Onko kuitenkaan sillä mitään merkitystä, onko pallo rajalla, vai muuten vaan pelikentällä?

Eli olisiko sillä mitään vaikutusta (muuta kuin rajan havaitsemisen osalta), jos raja olisi esim. 1 mm tai 15 cm leveä? Se rajan ulkoreunahan on kuitenkin ratkaiseva.

Jos raja olisi esim. 20 metriä leveä, pölyävä kalkki häiritsisi pelaamista. Sääntöjen pitää olla teoreettisesti eikä vain käytännöllisesti kattavat.

Päätyrajan leveys olisi rajoitettu 12 senttiin jo sillä perusteella, että 12 cm on maalipuun maksimipaksuus ja päätyrajan on oltava yhtä leveä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
koo kirjoitti:
Sinun teinivuosiesi aikana ei maksettu maalivahdeille eikä muillekaan pelaajille joten "ei blondisihan" oli suorastaan ennustaja ainesta , Paitselo.

Terveisin koo

Ei IHAN juttu ole noin. En tiedä muistatko, mutta olen jossakin yhteydessä/josakin ketjussa, kertonut viettäneeni osan lapsuudestani Englannissa, Birminghamissa?
Voipi olla, että sinä Dear Koo, et lue Jatkojan Valioliigaketjua/tai ketjuja Aston Villasta/Birmingham Citystä - siellä olen ainkain tästä asiasta maininnut.

Kyseinen tyttö nääs oli ihan ehta britti - Swanseasta kotoisin. Kävimme katsomassa jenkkifutista Lontoon Wembleyllä - isäni oli järkännyt tuohon näytösmatsiin liput. Se oli sellainen tapahtuma, jossa pidettiin noin niinkuin yleisesti hauskaa, syötiin hyvin ja aikuiset tuli känniin, ja samalla katseltiin ensin sitä jenkkifutista ja sitten brittien mielestä sitä ainoata oikeeta "kainaloboltsia", eli rugbyä.

Tämä tyttö oli luokkatoverini ja kovasti mieltynyt myös jääkiekkoon. Siihen aikaan Englannissa oli kova sana ammattilaisjengi nimeltä London Lions - joten äläs yhtään, Dear Koo, yritä alkaa minun muistikuviani epäilyksen alaiseksi panemaan.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Paitselo kirjoitti:
Tämä tyttö oli luokkatoverini ja kovasti mieltynyt myös jääkiekkoon. Siihen aikaan Englannissa oli kova sana ammattilaisjengi nimeltä London Lions - joten äläs yhtään, Dear Koo, yritä alkaa minun muistikuviani epäilyksen alaiseksi panemaan.
No anteeksi. Olen pahoillani kun en muistanut sinun englanninvuosiasi vaikka olin kyllä lukenut niistä. Ja arvaa, en olisi muistanut sitäkään, että Enklannissa todellakin pelasivat jääkiekkoa silloin ennen vanhaan hyvään aikaan.
Heidän ammattilaisjutuistaan sitten en olisi tietänytkään joten ei se tyttöystäväsi sitten ollutkaan mikään ennustaja, tavallinen nainen vaan.

Varsinainen asiakin minulla oli ennenkuin aloin paimentamaan sittemmin minun dementiakseni osoittautunutta sinun dementiaasi.
Mitähän varten minun oli pakko avata olut heti kun luin sinun avanneen oluen ?
Aina kun puhutaan oluesta alkaa aivan sietämättömästi tekemään mieleni olutta. Tuota, Jatkoaikalaiset Tampereenseudulla- ketjua en pysty nykyään lukemaan ollenkaan puhumattakaan äänestysalueen, paras olutmerkki ym. kaljaketjuista. Taidan lähestyä palstanvartioita pyynnöllä, että tällaisiin yllättäviin olut viesteihin laitettaisiin automaattisesti jonkinlainen hälytys systeemi.

Terveisin koo
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
koo kirjoitti:
Mitähän varten minun oli pakko avata olut heti kun luin sinun avanneen oluen ?
Aina kun puhutaan oluesta alkaa aivan sietämättömästi tekemään mieleni olutta.

Juoma vie mennessään. Jo muinaiset roomalaiset käyttivät tätä sanontaa:

- epäile helteellä jokaista gallialaista viinin tuputtajaa - viinin tuputus saattaa olla oire siitä, että gallialaiset ovat keksineet jääkaapin, eivätkä halua tarjota roomalaisille kylmää kaljaa.

Muuten olen sitä mieltä, että minä kovasti haluaisin sinut, KOO, joskus tavata. Olen käsittänyt, että olemme jopa "virkaveljiä". Se tapaaminen olisi tietysti sillai kiva, että tavattaisin "porukalla" - siis sinulla "ukko" mukana ja minulla sitten "akka" mukana. Näistähän voi sopia yyvenä, jos kiinnostusta ja uskallusta riittää? Minä en noihin Jatkoajan porukoiden isoihin miitinkeihin viitsi enää lähteä, mutta jokin pienimuotoinen voisi olla ihan jees.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiva ajatus, tavataan vaan.

Paitselo kirjoitti:
Muuten olen sitä mieltä, että minä kovasti haluaisin sinut, KOO, joskus tavata.
Jestas, ei hullumpi halu ollenkaan, siis tavata minut.
Jos olisi vielä kesä kukkeimmillaan niin kutsuisin sinut ja "akkasi" hetimiten meille mutta näin syksyn kynnyksellä täällä joutuisi vieraatkin vaan hommiin joten tavataan jossain muualla. Mielellään sellaisessa paikassa missä olisi naisillekin jotain. Olen nimittäin varma, että alkumuodollisuuksien ja pakollisten kohteliaisuuksien vaihtamisien jälkeen jompikumpi teistä "ukoista" sanoisi sen taikasanan jonka jälkeen sinä et enään muistaisikaan ketä noin pääasiassa tulit tapaamaan. Seuraavan kerran kun tapaisimme tulisitkin jo pääasiassa tapaamaan miestäni.

Terveisin koo
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitähän varten sitä ihminen aina muuttaessaan ajattelee, ettei mulla nyt kovin paljon tavaraa ole ? Sitten kun niitä rojuja alkaa kokoamaan, paljastuu jotakin ihan muuta. Tuohan on selvää itsensä huijaamista moinen ajattelu.
 

scholl

Jäsen
Mitähän varten ruotsalaisilla on erilaiset mapit ja rei'ittimet?
EU voisi kyllä vaatia heitä käyttämään DIN 821 mukaisia systeemejä, kun kerran käyttävät DIN A0-10 papereitakin.
Vituttaa suunnattomasti, kun pitää olla kahdenlaisia rei'ittimiä.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Mitähän varten ihminen tekee virheitä? No ei sillä että minä tekisin mutta muut senkin edestä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
massimo kirjoitti:
Mitähän varten ihminen tekee virheitä? No ei sillä että minä tekisin mutta muut senkin edestä.

Siksi, että ihminen on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Mitähän varten Radio City tuota Rocktakuu-kartoitusta järjestää? Käsittääkseni: 1) ensin on tietty soittolista jota kierrätetään päivästä ja viikosta toiseen 2) otetaan listasta osa biiseistä äänestykseen 3) eniten ääniä keränneet kappaleet saavat entistä enemmän soittokertoja. Missä järki? Poisonit ja Holy Diverit soivat joka päivä muutenkin, ja tuon soittomäärän takia en esim. juuri noita biisejä pysty _enää_ kuuntelemaankaan.

Lisäksi suurilta bändeiltä renkutetaan samoja 3-4 kappaletta, vaikka monilta löytyisi toistakymmentä muuta klassikkoa ja hittiä.

Miksi ei äänestetä niitä kappaleita joita on todella harvoin tai ei koskaan soitettu kanavalla?

Paskaa, sanon minä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mitähän varten porukka on alkanut vaihdella nimimerkkejään oikein urakalla? Vaihdevuodet?
 

scholl

Jäsen
sampio kirjoitti:
Mitähän varten porukka on alkanut vaihdella nimimerkkejään oikein urakalla? Vaihdevuodet?

identiteettikriisi, tarve piiloutua, epävarmuus itsestään, ylipuhutuksi tuleminen typerään ideaan tai yksinkertaisesti suoranainen hulluus.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Pesin tossa pyykkiä kalsarikännäyksen ohessa.

Mitähän varten pussilakanat säännöllisesti ja poikkeuksetta kääntyvät sisäpuoli ulospäin koneessa? Tai oikeastaan kysymys kuuluu, miten se tapahtuu. Pussilakana on kuitenkin iso kangaskasa ja se jalkaosan hole ei oo niin massiivinen, että näin luulis käyvän.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Alamummo kirjoitti:
Pesin tossa pyykkiä kalsarikännäyksen ohessa.

Mitähän varten pussilakanat säännöllisesti ja poikkeuksetta kääntyvät sisäpuoli ulospäin koneessa? Tai oikeastaan kysymys kuuluu, miten se tapahtuu. Pussilakana on kuitenkin iso kangaskasa ja se jalkaosan hole ei oo niin massiivinen, että näin luulis käyvän.

Jep. Tai miten on mahdollista, että kaikki muut pyykit on menneet sen pussilakanan sisään pesun aikana. Minulle on käynyt tämä monta kertaa. Olen jonkin verran lukenut fysiikkaa ja muita lukuaineita, mutta tämä asia ei avaudu minulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös