Hai kirjoitti:
Curre ei todellakaan ole mikään fyysisen/pelotekiekon puolestapuhuja joten siinä mielessä suurta hätää ei ole. Norton ja Vopi menevät Curren valmennuksessa osittain hukkaan, tätä ei varmasti kukaan kiistä. Maajoukkueeseenkin mies valitsi pelkkiä mikkihiiriä..
Mä olen pikkaisen eri mieltä näistä. Voidaanhan Curre toki lukea vaikkapa taitokiekon puolestapuhujaksi, mutta tämä arvio, että tällaisen valmentajan alaisuudessa fyysiset pelaajat menevät "hukkaan" on mielestäni väärä. Kyllä jokaisen huippuvalmentajan on kyettävä löytämään sellainen pelitapa, jolla joukkueella on parhaat mahdollisuudet menestyä. Curren valinnat maajoukkueeseen olivat usein pelitaitoon perustuvia ja sillä lailla menestys oli vähintäänkin hyvä.
Jos tällainen valmentaja saa sitten käsiinsä joukkueen, joka ei ole erityisen taitava, mutta sen sijaan on erittäin fyysinen, niin valmentajan on kyettävä luomaan sellainen pelitapa, joka tuolle joukkueelle sopii. Minun mielestäni ei todellakaan ole niin, että vain tietyt valmentajat -usein kovaääniset tai kanukit- voivat saada joukkueen pelaamaan fyysisesti. Jos Curre olisi sellainen valmentaja, joka ehdoin tahdoin koettaa vääntää tämän päivän Jokereista "jalat jalat" joukkuetta, niin silloin hän ei olisi huippuvalmentaja. Kyllä minä luotan siihen, että joukkueen vahvuuksia koetetaan hyödyntää, olivatpa ne vahvuudet sitten mitä hyvänsä.
Toisaalta nyt mä tiedän mitä tarvitaan mestaruuteen. Se tosin ei ehdi vielä 2006, mutta 2007 se voi jo onnistua. Me tarvitaan entistä enemmän turpaan ja kunnon rökäletappioita. Kun tarpeeksi kauan kiusataan, jostakin kätköistä löytyy taas roppakaupalla Jokeri-faneja, jotka täyttävät areenan ja matka kohti uutta dynastiaa voi alkaa. Meillä on viime vuosina mennyt liian hyvin, eikä olla vieläkään hyvästä yrityksestä huolimatta päästy riittävän alas. Lisää siis turpaan ja huolella, kiitos. Kyllä se siitä sitten.