Ootko aromipesästä kuullut? Siinäpä oiva tapa kypsentää ruokansa ilman yllä mainittuja ongelmia.Meillä voi uuniruokia hauduttaa leivinuunissa. Ei kulu sähköä... Mutta pitää muistaa pienhiukkaspäästöt ja metsäkato. Että ei helppoa ole.
Vieläkö niitä saa? Olen nimittäin moista joskus harkinnut, siis tässä pari vuoden sisään.Ootko aromipesästä kuullut? Siinäpä oiva tapa kypsentää ruokansa ilman yllä mainittuja ongelmia.
Tänään en itse ruokaa tehnyt. Kaikenlaisia italialaisia herkkuja kaupasta ostin.
Saahan niitä. Netrauta nätti myyvän. Ja Kärkkäinen.Vieläkö niitä saa? Olen nimittäin moista joskus harkinnut, siis tässä pari vuoden sisään.
MItään aromipesää en halua, mutta pesää noin muuten vaan.Saahan niitä. Netrauta nätti myyvän. Ja Kärkkäinen.
Sama suunnitelma eli makkaranpaistoon ollaan juuri lähdössä mutta paikkana Kangaskosken laavu. Pitää käydä katsomassa mitä Jasper Pääkkönen on saanut aikaan (patojen/voimaloiden purkamiset Hiitolanjoesta).Täällä Nuuksiossa paistellaan makkaraa.
Oliko tomaattipohjainen pata kera viini lorauksen? Mitä kanan osaa muuten käytit? Rasvainen paistileike on ylivertainen kanapataan.Sitruunaista kanapataa, riisiä ja seuraksi ceasar-salaattia kanatta. Oli oikein hyvää, tuota kanapataa en ennen ollutkaan (muistaakseni) aiemmin tehnyt.
Tomaattipohjainen oli tilkalla holitonta viiniä. Ja juu, paistileikettä käytin.Oliko tomaattipohjainen pata kera viini lorauksen? Mitä kanan osaa muuten käytit? Rasvainen paistileike on ylivertainen kanapataan.
Täytyykin joskus vääntää osso bucco! Olin ihan kokonaan unohtanut kyseisen ruokalajin. Äitimuori sitä teki usein, kun olin pikkupoika, ja hyvää oli aina. Muutenkin olen pitkään kypsennettävien ruokien ystävä, joten osso bucco sopii hyvin repertuaariin.Eilinen osso bucco onnistui loistavasti! Pata tyhjeni, vaikka lihaa oli kyllä rutkasti eli pari kiloa naudan potkaa ja melkein saman verran salsicciaa. Voimakkaat hyvät maut makkarasta, tuoreyrteistä ja valkoviinistä. Normaalia pidempi haudutusaika myös, eli varmaan lähemmäs viisi tuntia. Yllättävän maukkaan ja pehmeän saa näemmä myös aikuisen naudan potkasta, vaikka vasikkaa kyllä suosin jatkossakin, mikäli saatavilla on. Onko joku tehnyt osso buccoa poron potkasta. Itseä kiinnostaisi kyllä.
En minä sitten grillille mennytkään. Bongasin kaupassa punalappuisen lohen palasen ja päätin tehdä siitä keiton. Semmoinen kymmenisen minuuttia niin pitäisi olla valmista.Tekisi kyllä mieli grilliruokaa, isot makkaraperunat voisi olla hyvä setti. No, katsotaan toteutuuko vai teenkö jotain tylsää kotiruokaa.