Mitä tänään syötäisiin?

  • 380 647
  • 3 371

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Käytin @Tinke-80 n listaa hyväkseni ja tein miilunpolttajan pastaa. Takuuvarmaa hyvää ruokaa, ei kai tuon teossa voi epäonnistua?
Käytän @Tinke-80 n listan hyväksikäyttäjän @Glove n metodia hyväkseni ja teen iltaruuaksi miilunpolttajan pastaa. On kuulemma takuuvarma ja hyvää ruokaa eikä sen teossa voi minäkään epäonnistua... not?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Käytän @Tinke-80 n listan hyväksikäyttäjän @Glove n metodia hyväkseni ja teen iltaruuaksi miilunpolttajan pastaa. On kuulemma takuuvarma ja hyvää ruokaa eikä sen teossa voi minäkään epäonnistua... not?
Olen melko varma että tuossa voi epäonnistua.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kuha- ja mango chevice olisi tarkoitus vääntää alkupaloiksi ja kai sitä jotain isompaakin ruokaa tulee tehtyä.
Kuhaversiosta tuli aivan liian tulinen. Mangoversiosta liian sipuli en. Yhdessä oikein toimivaa. Enkä mä varmaan muuta sittenkään tänään tee, ellen sitä pyörähtää feta-parsakaali-tomaattipiirakkaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kyllä onnistut, tsemppiä!
Olen melko varma että tuossa voi epäonnistua.
No, onnistuihan tuo ihan mukavasti.
Toki, pekoni olisi saanut tulla hivenen rapeammaksi ja munakerman lisäyksen ajoitus pikkuisen myöhäsellä, mutta säädetään virranjakajasta aikaisemmalla seuraavaan kertaan.
Kun ruoka maistuu rouvalle, olen onnellinen ja odottavalla mielellä...
 
Yleensä tykkään kirkasliemisestä makkarakeitosta mutta nyt laitoin 390g yrttitomaattimurskaa ja puolikkaan koskenlaskijan joukkoon. Hyvää tuli näinkin, mistähän mahtaa johtuu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Yksinkertaisesti kalakeittoa ja uuni tuoreita sämpylöitä.
 

Liitteet

  • IMG_20220615_171453_HDR.jpg
    IMG_20220615_171453_HDR.jpg
    611,2 KB · kertaa luettu: 61
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tuli tehtyä täytetyt paprikat, lihamakaronilaatikko ja piti tehdä parsakaali-feta piirakka, mutta tein vain piirakkapohjan, koska parsakaali olikin mennyt pilalle. No, huomenna tai perjantaina teen piirakan siis loppuun.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Helppo kirsikkakakku
20 kirsikkaa
175 g voita
2 dl sokeria
1 dl kermaa
3 munaa
4 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria

Putsaa kirsikat ja pilko ne 2-4 osaan. Sulata rasva ja anna sen jäähtyä. Mittaa kuiva-aineet. Sekoita (sulatettuun) rasvaan sokeri, kerma ja kananmunat. Lisää seokseen kuiva-aineet pienissä erissä. Sekoita joukkoon vielä kirsikat. Kaada kakku suorakaiteen muotoisen kakkuvuokaan (n. 1 l). Paista 175-asteisessa uunissa keskitasolla 40-50 minuuttia.
 

Liitteet

  • IMG_20220617_185752_HDR.jpg
    IMG_20220617_185752_HDR.jpg
    329,8 KB · kertaa luettu: 54

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Melko pitkäänhän tässä olen rakentanut ruokani sen turvin mitä olen saanut ruokajaoista. Myös tänään olisi tarkoitus näin toimia. Eli ruokajaoista sain kinkkusuikaleita niin teen niistä kastikkeen, teen tämän kastikkeen ruskeaan kastike-pohjaan.

Sain eilen ruokajaoista myös perunoita niin teen niistä uuniperunoita. Pitkään on mieli tehnyt tehdä uuniperunoita myös kotona ja nyt ajattelin tehdä. Sain ruokajaosta myös turkkilaista jogurttia, siihen teen kylmän kastikkeen uuniperunoille. Joulusta on jäänyt pakkaseen kylmäsavulohta niin laitan sitä kastikkeeseen jos maku on vielä hyvä.

Näistä se rakentuu. Tämän päivän melko edullinen ateria. Tai edullinen siinä mielessä että just nyt en joudu ateriasta paljoa maksamaan.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Tänään olisi tarkoitus paistaa kuhaa jos vain paikallisen marketin kalatiski sellaiseen mahdollisuuden antaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Söin juuri laivalla katkarapuvoikkarin ja pakko sanoa, että huonoin moinen mitä olen koskaan syönyt ja samalla kallein. Ei jatkoon.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Söin juuri laivalla katkarapuvoikkarin ja pakko sanoa, että huonoin moinen mitä olen koskaan syönyt ja samalla kallein. Ei jatkoon.
Eipä noita laivalla tosiaan kannata syödä. Ylihintaista moskaa.

Pojille ajattelin tehdä krapulasafkaksi texmex lasagnea. Tai ei niillä enää kait krapula ole, hikoilleet pahimman pois halkotalkoissa. Kyllä ne siitä hyvästä voi ruokkiakkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Perunanyyttejä joihin tuli keitettyjä uusia perunoita, voita, suolaa ja ruohosipulia ja nyytit grilliin. Lisäksi grillattiin sitten tietenkin makkaraa, makuna feta-mustapippuri. Vähän coleslawta ja tomaatti-mozzarellasalaattia kylkeen niin yksinkertainen mökkilounas oli valmis.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Isoja herkkusieniä, juustoa sisään ja pekonia ympärille. ...
Tää on meidän Juhannuksen perinne-grilliruoka, sitä tehdään aina! Lisäksi uusia pottuja, salaattia ja no, makkaraa grillataan myös, tietysti, ja joskus jotain kokolihaakin...

Tänään olen niin reissussa rähjääntynyt, että iltaruuaksi jaksan hätäisesti tehdä pasta carbonaran eli tuon miilunpolttajan pastan.
 

Glove

Jäsen
Kilon ribsejä paistoin uunissa ja kaverina söin tuossa pari viestiä ylempänä mainitun kreikkalaisen salaatin jämät. Pitää huomenna vääntää uusi salaatti kun jäi noita ribsejä vielä parille aterialle.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tänään tarjolla lihakeittoa, kun eilen väänsin sitä saavillisen. Keitto on kevyttä ja isona annoksena riittoisaa syötävää, joten seuraavan kerran laitan ruokaa varmaankin vasta Juhannusaattona, täytettyjä sieniä, yms...
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Savusiikaa(itse perholla ongittua) , kermaviilikastike kera pihan yrttien, uudet perunat ja paistetut kasvikset, jossa mukana omalta pihalta valkosipulia, kevätsipulia ja reilusti pinaattia.

Hetken vielä kun odottaa, niin saa pihalta perunatkin ja kaikki kasvikset. Vielä kun kalaonni olisi kohdillaan, niin kohtuu omavaraista toimintaa!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Savusiikaa(itse perholla ongittua) , kermaviilikastike kera pihan yrttien, uudet perunat ja paistetut kasvikset, jossa mukana omalta pihalta valkosipulia, kevätsipulia ja reilusti pinaattia.

Hetken vielä kun odottaa, niin saa pihalta perunatkin ja kaikki kasvikset. Vielä kun kalaonni olisi kohdillaan, niin kohtuu omavaraista toimintaa!
Siellä sitä lesoillaan.
Minä syön ruotsalaisia uusia pottuja ja keitettyä hiillosmakkaraa ja jos kaapissa vielä on, niin kylkeen vielä muutama silli. Voi kuuluu ehdottomasti lautaselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös