Mitä tänään syötäisiin?

  • 380 647
  • 3 371

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Heräteostos?
Ei niinkään kun siitä yhdessä puhuttiin... Olin kyllä sitä mieltä että yksi säkki riittäisi mutta tuli kaksi kun oli paljous-alennus. Nyt on syöty paljon porkkanaraastetta josta molemmat tykkää.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tein burgereita. Ähky tuli ja haisen vielä viikon päästä valkosipulille, mutta hyvää silti!
 

Liitteet

  • Resizer_16134250544090.jpg
    Resizer_16134250544090.jpg
    933,9 KB · kertaa luettu: 145

Glove

Jäsen
Tänään syön eilistä pasta carbonaraa lounaaksi ja illaksi olisi tiedossa siipiä. Harmi kun tuossa Salessa ei myydä Hornetteja vaan siellä on jotain Liekkisiipiä, jotka ei ole niin hyviä kuin Hornetit. Mutta eiköhän leikkisiivetkin tule syötyä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tänään illalla syödään vaimon kanssa lihapullia, pottumuusia ja sienikastiketta. Lisukkeena vihreää salaattia ja puolukkasurvosta. Pitää nyt päivällä löytää jotakin suuhunpantavaa, ettei huiko yllätä - vielä olisi possun lapapaistista rippeet jäljellä...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tänään syödään parmesanikanaa ja homejuustolla rikastettua punajuurta uunissa. Lisukkeena vielä fetasalaattia sopivalla chilitwistillä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Tuli mieleen kun joskus tullut tilattua pizzaa, jossa on valkosipulimajoneesia päällä. Se on hyvää.

Mutta saako kaupasta jotain ns. pizzerian valkosipulimajon makuista soossia? Kokeilin Felixin valkosipulikastiketta (salaattiin ym. tarkoitettu), mutta ei toiminut. Maku oli vähän liian kitkerä, eikä makea kuten oon pizzan päällä sen maistanut. Onkos palstaveljet löytäneet jotain pizzan päälle käyvää kastiketta, ei tarvitse edes välttämättä olla valkosipulista, kaupasta?

Auran myy tällasta ainakin:
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tekee niin pirusti mieli nyt kaalilaatikkoa. Olen laiskalla päällä, joten noudan tuon lähi Prisman "kotikeittiöstä". Toivottavasti sitä siellä on tarjolla. On nimittäin todella maukasta. Lähes aina tuota kyllä löytyy.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tuli mieleen kun joskus tullut tilattua pizzaa, jossa on valkosipulimajoneesia päällä. Se on hyvää.

Mutta saako kaupasta jotain ns. pizzerian valkosipulimajon makuista soossia? Kokeilin Felixin valkosipulikastiketta (salaattiin ym. tarkoitettu), mutta ei toiminut. Maku oli vähän liian kitkerä, eikä makea kuten oon pizzan päällä sen maistanut. Onkos palstaveljet löytäneet jotain pizzan päälle käyvää kastiketta, ei tarvitse edes välttämättä olla valkosipulista, kaupasta?

Auran myy tällasta ainakin:
Hesen sooseja myydään ainakin kaupoissa, luulisi olevan melko uskottavaa tavaraa.

Itse kun edelleen leivontainnossa, niin tein ensimmäistä kertaa eläissäni pitaleipiä. Täytteeksi eilen kiehuteltua chili con carnea ja vähän vihreitä asioita ja turkkilaista jugurttia ja kyllähän se taas toimii.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Hesen sooseja myydään ainakin kaupoissa, luulisi olevan melko uskottavaa tavaraa.

Itse kun edelleen leivontainnossa, niin tein ensimmäistä kertaa eläissäni pitaleipiä. Täytteeksi eilen kiehuteltua chili con carnea ja vähän vihreitä asioita ja turkkilaista jugurttia ja kyllähän se taas toimii.
Juu hese myy kaupoissa tosiaan tollasta:

Tosin se on kans ns. puhtaasti salaattikastike, joten en usko sen sopivan pizzaan sen paremmin kun toi Felixkään. Eihän sitä toki ikinä tiedä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Juu hese myy kaupoissa tosiaan tollasta:

Tosin se on kans ns. puhtaasti salaattikastike, joten en usko sen sopivan pizzaan sen paremmin kun toi Felixkään. Eihän sitä toki ikinä tiedä.
Niinjuu, siis aiolin nimellä löytyy majoneesihyllystä valkosipulimajoneesit ja kuvittelisi niistä omaan makuun sopivankin löytyvän. Salaatinkastikkeiksi tarkoitetut toki juoksevampia ja etikkaisia verrattuna majoneeseihin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tekee niin pirusti mieli nyt kaalilaatikkoa. Olen laiskalla päällä, joten noudan tuon lähi Prisman "kotikeittiöstä". Toivottavasti sitä siellä on tarjolla. On nimittäin todella maukasta. Lähes aina tuota kyllä löytyy.
Kaalilaatikko noudettu ja syöty. Mutta puoliso ilmoitti juuri, että illalla hän valmistaa pippuripihvit naudan sisäfileestä ja bataattiranskikset. Aurajuustokermakastiketta hieman mausteeksi vielä. Hell yeah, sopii mulle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siitä kahdestakymmenestä kilosta porkkanaa, jotka mies osti, on tehty porkkanaraastetta, porkkalaatikkoa, koskenlaskija-porkkanakeittoa, porkkasämpylöitä, keitetty porkkanaa, rakuunaporkkanoita (keitetyt porkkanat paistetaan pannulla rakuunan kanssa) ja syöty sinällään. Joku on ehdottanut porkkanamehun tekemistä mutta ei varmaan tehdä vaikka meillä on (perintö) mehulinko. Äiti sanoi että tehkää porkkanamuhennosta. Se oli kuulemma meidän herkkua kun oltiin lapsia. No katsellaan... Hyviä porkkasapuskaideoita otetaan vastaan. :-)
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Pieni vinkki mitä olen ite hyödyntänyt. Lidlissa tulee aina silloin tällöin tarjous kotimaisesta fileeroidusta ja ruodottomasta lohesta 9,95€/kg, ainakin täällä Oulussa, se on ruodottomalle lohelle huippu tarjous. No nämä Lidlin paistopisteen tuotteet muutenkin, esim. vasta paistettu cookie kahdella suklaalla 0,79€, Arnoldsissa sama vitun cookie on 4€. Jep, täysin sama cookie, olen tilannut ja hinta tosiaan 4€.
 

A Siente

Jäsen
Siitä kahdestakymmenestä kilosta porkkanaa, jotka mies osti, on tehty porkkanaraastetta, porkkalaatikkoa, koskenlaskija-porkkanakeittoa, porkkasämpylöitä, keitetty porkkanaa, rakuunaporkkanoita (keitetyt porkkanat paistetaan pannulla rakuunan kanssa) ja syöty sinällään. Joku on ehdottanut porkkanamehun tekemistä mutta ei varmaan tehdä vaikka meillä on (perintö) mehulinko. Äiti sanoi että tehkää porkkanamuhennosta. Se oli kuulemma meidän herkkua kun oltiin lapsia. No katsellaan... Hyviä porkkasapuskaideoita otetaan vastaan. :-)

Porkkanalettuja voisi vielä tehdä.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Siitä kahdestakymmenestä kilosta porkkanaa, jotka mies osti, on tehty porkkanaraastetta, porkkalaatikkoa, koskenlaskija-porkkanakeittoa, porkkasämpylöitä, keitetty porkkanaa, rakuunaporkkanoita (keitetyt porkkanat paistetaan pannulla rakuunan kanssa) ja syöty sinällään. Joku on ehdottanut porkkanamehun tekemistä mutta ei varmaan tehdä vaikka meillä on (perintö) mehulinko. Äiti sanoi että tehkää porkkanamuhennosta. Se oli kuulemma meidän herkkua kun oltiin lapsia. No katsellaan... Hyviä porkkasapuskaideoita otetaan vastaan. :-)
Porkkanakakku tietysti jälkkäriksi.
 

Glove

Jäsen
Tyttö soitti jo eilen ennen kuin tuli, että käydäänkö Hesessä? Pitäähän se tyttöä käyttää kun ei siellä äidin luona kotipaikkakunnalla tuommoisia hampurilaisravintoloita ole. Yksi kytyinen grillikoppi ja karvakäsien pitseria. Ja onhan se mukava itsekin syödä hampurilaisateria kerran vuodessa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Porkkanakakku tietysti jälkkäriksi.
Ai hitsi, tuota pitää kokeilla... Edellisen kerran meni pieleen (pohjasta tuli kova). Tätini tekee oikein hyvää porkkanakakkua (~porkkanaleivoksia) joten rima on hyvin korkealla.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Krapula evästä ja loivennuksen tainnuttajaa valmistuu peli evääksi eli pellillinen pizzaa. Täytteissä ei nuukailla vaan kyytiin: kebabbia, pepperonia, pekonia, paprikaa, herkkusientä, sipulia, pepperonia kasviksena, maustekurkkua ja sitä ananasta, ja juustoina Oltermannii, mustaa emmentaalia, mozzarellaa ja cheddaria. Tiedä sitten voiko tuota enään niin pizzaksi sanoa, mutta sanon silti ja janon taintuminen taattu. Huomenna varmaan sama uus pellillinen.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tänään syön täysjyväpastaa ja HK:n valmiita jauhelihapyöryköitä --> Kyllä, olen laiska, enkä jaksa alkaa tekemään itse jauhelihasta pyöryköitä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Uunissa haudutettuja porsaankyljyksiä mummon tapaan. Voidellaan sinapilla, pyöräytettään vehnäjauhoissa, paistetaan pinnat kiinni ja haudutetaan padassa pehmeäksi lihaliemikuutiolla maustetussa vedessä. Lisäksi oli porkkana- ja perunalaatikkoa ja porkkaraastetta. Suurustin haudutusliemen vielä kastikkeeksi.
 
Kasvattelen nälkää alkuiltaan asti, sitten uuniin 900g xtra hot wingsejä. Tein aamusta turkkilaiseen jugurttiin pohjautuvan aurajuustodipin tekeytymään jääkaappiin, auramurua tuli reilu pussillinen noin puoleen litraan jugurttia. Mitä äsken maistelin meinasi viedä kielen mennessään. Hieman yllättävästi se kaipaa lisäsuolaa vaikka luulisi aurajuustosta sitä tulevan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Pieni vinkki mitä olen ite hyödyntänyt. Lidlissa tulee aina silloin tällöin tarjous kotimaisesta fileeroidusta ja ruodottomasta lohesta 9,95€/kg, ainakin täällä Oulussa, se on ruodottomalle lohelle huippu tarjous.
Tämä vastaa varmasti hyvin hintaansa, sillä se on aina heti loppuunmyyty, jos sitä meidän kylän Lidliin tulee. Ilmeisesti kalanhimoiset ovat hyvin selvillä siitä, milloin tavaraa saapuu. Itse en ole pitkään aikaan ehtinyt apajille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös