Mitä tänään syötäisiin?

  • 378 784
  • 3 361

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
@Wiljami sitä kaalia voi silputa myös täytteeseen.
Pistinkin tuolta osan muhjaantunutta myös täytteen sekaan, jos olisi hahmottanut miten paljon täytettä kuluu/kääryle, niin olisi voinut silputa reilusti enemmänkin. Toisaalta setti oli siinä mielessä optimaalisen kokoinen että sai tuommoisena runnottua melko tiiviisti peltivuoalle, isompi satsi olisi vaatinut kääryleiden latomista esim. uunipellille ja niiden tiskaaminen on melko epäkiitollista puuhaa etenkin kun siihen palaa kiinni keitinnesteet ja siirapit.

Tuli aika hyvä kaalisoppakin, silppusin sekaan pari cittarin 50v alesta hankittua artesaanimakkaraa, samasta alesta ostettua savukinkkurouhetta, kermapurkin toisen puolikkaan (ensimmäinen puolikas meni kääryletäytteeseen) ja pari kourallista soijarouhettakin että imee ylimääräiset nesteet ja maut niihin. Kyllä on typpiarvot kohdallaan taas ravinnossa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tänään syödään janssonin kiusausta, sen verran oikaisten, että pakastetusta peruna-sipulisekoituksesta.
Anjovispurkin ja kermatölkin avaan myös itse.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kävin hakemassa jonkun jauhelihvalmisteen jota ei vielä kaupasta saa tällaiseen tuotetestiin. En siis vielä tiedä mitä tänään syötäisiin, kun se tuote tuli ilman mitään tunnuksia tai viitteitä siihen, mitä pakkaus mahtaa sisältää. Voin kertoa myöhemmällä ajankohdalla mitä sieltä löytyi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kirkas pakkaspäivä, karvan verran alle -20°C. Se voisi olla taas keittopäivä eli teenkin jauhelihakeittoa, johon kätken mm. inkivääriä ja piparjuurta sekä tietysti chiliä yhden Hungarian Hotwax-palkon verran, ison sellaisen. Keiton lisukkeena ruisleipää; muuta tuskin tarvitaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiinalaista paistettua riisiä kananmunalla, suppilovahveroilla sekä possun sisäfileellä.
 

Glove

Jäsen
Riisiä ja chilikanaviritelmää. Ei se vielä maistu siltä miltä kiinalaisessa, joten tuotekehitystä pitää jatkaa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mitkäs täällä on porukan Super Bowl mätöt? Allekirjoittaneella aikainen aamuherätys töihin, joten tyytyminen on kaurapuuroon ja ehkä C-vitamiinitabletin täräyttää kylkeen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitkäs täällä on porukan Super Bowl mätöt?
En ole erikseen tuota varten mitään ostanut, mutta pari olutta (Miller lager) ja pussillinen sipsejä (Taffel Hearts) löytyy, joten eiköhän niillä mennä. Vaihtoehtoisesti mutustan pullaa (Pullava kuningatarpitko) ja huuhdon sen kahvilla (Löfbergs Kharisma) alas.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Mitkäs täällä on porukan Super Bowl mätöt? Allekirjoittaneella aikainen aamuherätys töihin, joten tyytyminen on kaurapuuroon ja ehkä C-vitamiinitabletin täräyttää kylkeen.
Töihin vasta iltapäivällä, joten wingsit uuniin jossain vaiheessa. Ainekset on myös tacoihin, joten eiköhän näillä pärjätä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Chili con carnea tein vähän isomman satsin, chiliä ois saanut olla enemmän mutta avovaimo ei tykkää joten lisätään omaan satsiin vähän srirachaa. Mutta hyvän makuista tuli.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No tuli ostettua Inferno pizza. Ei kyllä sovi minulle, liian tulinen tämä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tattirisottoa ja paistettuja broilerin sisäfileitä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mies hommasi meille kaksi säkkiä porkkanaa kun halvalla sai... Nyt tulee sitten porkkasapuskaa?
Tänään tein porkkanalaatikkoa. Uuniissa ovat nyt. Keitin riisipuuron, kuorin ja keitin porkkanat, soseutin ne. Yhdistin massat, sekaan pari munaa ja mausteet. Sitten uuniin paistumaan. Ja avot, ihan itse tehty porkkanalaatikko on valmis. Ikinä, koskaan, milloinkaan en ole tehnyt porkkanalaatikkoa ihan alusta saakka itse.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mies hommasi meille kaksi säkkiä porkkanaa kun halvalla sai... Nyt tulee sitten porkkasapuskaa?
...
Aina on eka kerta jossain ja sitäpaitsi porkkanalaatikko on hyvää, varsinkin itsetehtynä. Itse en ole enää kymmeniin vuosiin ostanut esim. joululaatikoita, kun joskus 80-luvulla rupesin itse niitä tekemään.

Joo, mutta asiaan!
Lämmitin eilen leivinuunia ja se olisi nyt parhaimmillaan jonkin lihaköntin hauduttamiseen. Pitää käydä kaupassa ja yrittää löytää jotakin uuniin pantavaa muun lisäksi. Ei siis ole vielä ihan tarkasti tiedossa, mitä tänään syötäisiin, mutta ihan varmasti jotakin...
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tuli joskus ostettua koulun myyjäisistä kaksi rasiaa vaniljahalvaa. Toinen on muhinut jääkaapissa jo muutaman vuoden ja nyt lopulta päätin keksiä sille jotain käyttöä.
Tämä on nyt uunissa:

Luulen, että hyvää siitä tulee, koska vain hyviä aineksia mukana. Hiukan suuritöinen, mutta ainakin halva tuli käytettyä.
 

Glove

Jäsen
Lohikeittoa, kohta valmista.

eidt: Ehkä parasta lohikeittoa mitä olen itse tehnyt. Kaikki meni nappiin. Röyh.
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Lämmitin eilen leivinuunia ja se olisi nyt parhaimmillaan jonkin lihaköntin hauduttamiseen. Pitää käydä kaupassa ja yrittää löytää jotakin uuniin pantavaa muun lisäksi. Ei siis ole vielä ihan tarkasti tiedossa, mitä tänään syötäisiin, mutta ihan varmasti jotakin...
Löysin kaupasta possun lapapaistin ja kokonaisen broilerin, jotka lykkäsi uuniin ja hyvää hän sillä niistä syntyi...
Huomenna broilerin rintapaloista tulee kanasalaattin osa illalle ja possupaisti voi odottaa vaikka sunnuntain ruokailua.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taas kerran tein kaksi pellillistä pizzaa ja täytteinä ovat vanhat tutut eli punasipuli, jalapeno, ananas ja meetvursti. Päälle laitan tabascoa ja oreganoa. Tämä riittää neljäksi päiväksi, mutta puolet pizzoista pakastan ja syön sitten joskus.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Laitoin kattilaan vettä ja lihaliemikuution. Kun alkoi kiehumaan, niin lisäsin 750g eli pussin valmiita keittoaineita ja 20 pilkottua nakkia. Nakkikeitto siitä sitten tuli. Helpolla hyvää.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Liitteet

  • E5DF5CCE-B6A6-41F8-B91D-2CA7A35DC291.jpeg
    E5DF5CCE-B6A6-41F8-B91D-2CA7A35DC291.jpeg
    805,3 KB · kertaa luettu: 215
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös