Niin, minä olen täältä viime päivinä lukenut miten saunaa lämmitetään euroilla per kerta, ei ole ollut ikinä aikomustakaan miettiä lämmitysjärjestelmän tehokkaammaksi muuttamista jne.
Ei ole paljon sähkön hinta ollut tuolloin jengillä sitten mielessä. Ihan hyvä, jos vihdoin nyt. Olisi ollut syytä säästää kyllä sähköä noilla tottumuksilla jo aiemmin, varsinkin jos ”kaikille sitä (rahaa) ei ole siunaantunut yhtä paljon”.
Mulle ei nyt aukea, että mistä tottumuksista tässä puhut? Mielestäni tässä ketjussa ei ole puhuttu mistään muusta kuin siitä, miten tavanomainen eläminen kuluttaa sähköä. Saunominen astuu kuvioon, kun se on aika luonnollinen askel vähentää sähkönkulutusta, mikäli sille on tarvetta. Valtaosa porukasta ei kuitenkaan ole saunonut muutenkaan erityisen paljoa, eli sauna ei ole näytellyt kovin merkittävää osaa kuukausittaisesta sähkönkulutuksesta.
Oletko itse päivittänyt koko talon lämmitysjärjestelmiä kuinka usein? Nimenomaan tässähän on ilmalämpöpumppujen avulla päivitetty kiihtyvällä tahdilla lämmitysjärjestelmiä, kun siitä on löytynyt kustannustehokas ratkaisu. Monet muut vaihtoehdot ovat hyvin kalliita ja suuria remontteja, joiden kannattavuudesta ei lopulta ole varmuutta.
Rahan takia ei ole aiemmin ollut erityistä syytä säästää sähköä, kun sähkö on ollut halpaa. Ja se on ollut sitä vuosikymmeniä.
Tuntuu siltä, että haluat väkisin arvostella muita ihmisiä, vaikka et oikein tiedä mistä lähtisit arvostelemaan.