Mitä radiokanavia kuuntelet?

  • 13 016
  • 125

Mitä radiokanavia kuuntelet ja miksi?

  • Ylex

    Ääniä: 22 13,2%
  • Yle Puhe

    Ääniä: 49 29,3%
  • Suomipop

    Ääniä: 27 16,2%
  • Radio Rock

    Ääniä: 60 35,9%
  • Radio Nova

    Ääniä: 19 11,4%
  • Helmiradio

    Ääniä: 12 7,2%
  • NRJ

    Ääniä: 2 1,2%
  • Radio Aalto

    Ääniä: 3 1,8%
  • Loop

    Ääniä: 3 1,8%
  • Hitmix

    Ääniä: 21 12,6%
  • Radio City

    Ääniä: 28 16,8%
  • Iskelmä

    Ääniä: 3 1,8%
  • X3M

    Ääniä: 2 1,2%
  • Yle Radio Suomi

    Ääniä: 25 15,0%
  • Groove FM

    Ääniä: 0 0,0%
  • Radio Nostalgia

    Ääniä: 17 10,2%
  • Kiss

    Ääniä: 4 2,4%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 40 24,0%
  • En mitään.

    Ääniä: 13 7,8%

  • Äänestäjiä
    167

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Auran Aallot on mulla yleisin eli sieltä kuuntelen Tepsin matsit aina kun en ole itse paikalla. YLE puheelta lisäksi tulee kuunneltua urheilulähetykset, jos autossa tulee tuolloin oltua. Nykyiset radiokanavat eivät tarjonnallaan pysty vastaamaan juurikaan omaan musiikillisiin mieltymyksiin maanisella liukuhihna-toistollaan (Klasun kvartaalia lukuunottamatta) eli vähissä on noin muuten, mutta juurikin Radio Rockilta tulee Klasun ohjelmat kuunneltua aina joskus ja jos mitään ei muuta ole kuultavissa niin Radio City sitten samoine van haleneineen, mutta tuolla "lievänä" haittaatekijänä kappaleiden katkaisu siinä vaiheessa kuin ne oikeasti alkavat.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Radio Nova on jännä, se on yleensä hyvin ärsyttävän oloinen kanava, josta harva pitää, mutta tosiaan pidemmällä ajomatkalla yllättävän hyvä kanava, kun musiikkia tulee eri aikakausilta ja tyylilajitkin edes jokseenkin vaihtuvat. En tosin ole pidemmilläkään matkoilla kuunnellut, kynnys kääntää radio Novalle on melkoisen suuri.
 

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Yleensä autoa ajaessa ei tule kuunneltua radiokanavia. YLE Puhetta tulee kuunneltua liigakiekon aikaan, jos on auton ratissa silloin. Radio Rockia tulee kuunneltua satunnaisesti, mutta erittäin harvoin kuitenkin. Olen joutunut kuuntelemaaan useita radiokanavia erinäisistä syistä johtuen, eikä niistä yksikään tarjoa mielekästä musiikkia. Itse haluan kuunnella albumit kokonaisuudessaan enkä koe mielekkäänä kuunnella yksittäisiä kappaleita radiosta. Mikä tahansa musiikki menee tosin taustamusiikkina, jos ei tarvitse keskittyä siihen.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Ainoastaan keskiviiikkona 19-22 Radio Helsinki
Rane Raitsikka ja Tokela äänessä
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
- Radio Suomi, hyviä musiikkiohjelmia ja musiikkiviihdettä (Pekka Laine, Poppikoulu, Kadonneet levyt jne.), päivän radioäänetkin suhteellisen neutraaleja ja soittolistat tarpeeksi pitkiä.
- YleX, että pysyy nuorisomusiikissa mukana. Lisäksi vakionaamoista aamukaverit menevät pieninä annoksina ja iltapäivän Poikelus ja Hätönen vähän isompinakin. Harmi vaan, että viimeksi mainittu taitaa lopettaa kohta.
- Radio Puhe vähän ohjelmasta riippuen.

Bubbling under Radio Rock ja City ja muita ei pikavalintoihin mahdu. Poikkeuksena Fun (vai mikä Sun se on joka lähettää Ilveksen pelit), se kuuluu aina oleellisena osana matkalle hallille ja takaisin.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Radio Helsinki tai Yle puhe tulee valittua silloin harvoin kun radiota kuuntelen. Radio Helsingin taso on kyllä laskenut, mutta edelleen se on paras vaihtoehto musiikin suhteen.

Radio Novaa kuulee väkisin vaikkapa ruokakaupassa. Helvetin ärsyttävä kanava. Samoin joku Aalto ja Suomipop. Nykyään aina kun olen ruokaostoksilla soi kaupassa Haloo Helsingin joku rasittava jollotus jossa riimit menee jotenkin hiljaa/viljaa. Huoh.

Voi olla että Nova tosiaan on joskus muina aikoina parempi mutta silloin kun minä sitä kuulen, on se ehkä kaikkein ärsyttävin kanava. Soittolistat on muuten sillä tavalla hauskoja, että ne tuntuu olevan lähes samat edellä mainituilla ja vaikka jollain Iskelmä radiolla.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Suomipoppia kun ajelen Kuopiossa. Kun ajelen Kuopiosta Jyväskylään, niin Novaa. Ja Jyväskylässä kun ajelen firman pakulla, niin YleXää.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Helmi, Nostalgia, Rock/City. Vanhojen pierujen musaa eli natsaa mulle.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Autossa pikavalinnassa seuraavat:

1. SuomiPop
2. SuomiRock
3. Fun
4. Iskelmä
5. 957
6. HitMix

Nämä ei siis missään paremmuusjärjestyksessä. Suomipoppia tulee harvoin kuunneltua kapean musiikkivalikoiman takia, mutta välillä pitää kokeilla josko tulisi jotain hyvää. Harvoin tulee. SuomiRockilla vähän sama juttu, mutta sieltä tulee sentään välillä jotain hieman vanhempaakin (80/90-luvun) suomirockia/poppia. Radion kuuntelu yleensä ajoittuu aamuun ja neljän ruuhkaan, ja molemmilla kanavilla iltapäiväohjelmat ovat sellaisia ettei niiden juttelua jaksa kuunnella. Fun Radio ja 957 menevät rockmusiikin puolesta, ja Iskelmä välillä. HitMix menee hyvin taustalla.

Pikavalintalistaa täytyy kyllä päivittää, liian monta skip-kanavaa. Kai sitä pitää nöyrtyä ja laittaa se Nova tuonne, vanhuus ei tule yksin..
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en kuuntele radiota oma-aloitteisesti ollenkaan. Samaa linjaa olen pitänyt oikeastaan jo noin kaksikymmentä vuotta. En silloin nuorenakaan pitänyt radiossa soineesta musiikista, ja mitä nyt olen toisinaan radiota kuullut, soittolistapolitiikka on mennyt entistä ärsyttävämpään suuntaan.

Itse asustelen niin sopivasti, että julkinen liikenne toimii hyvin tarvitsemillani reiteillä. Siksi en ole vuosiin omistanut autoa. Auto olisi aika looginen paikka radion kuunteluun, mutta julkisilla kulkiessa tätä tarvetta ei ole. Toki bussissa joutuu toisinaan kuuntelemaan kuskin valintoja. Muistan 80-luvun Trivial Pursuitista, että erään kysymyksen perusteella linja-auton radio pitää sulkea, jos yksikin matkustaja sitä pyytää. Kerran meinasin kokeilla tätä käytännössä, sillä radiosta tuli Elastista. Jos Cheekiä olisi tullut, olisin joutunut toteuttamaan tuon...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Arki aamuisin ja iltapäivisin Radio Suomi ja satunnaisesti Radio Rock, SuomiRock tai Nostalgia. Muita ei pysty.

Iltaisin ja varsinkin viikonloppuisin sitten noiden seuraksi voi silloin tällöin tulla Kiss tai NRJ. Illat ja viikonloput on siitä hyviä että soittavat monesti soittolistan ulkopuolista kamaa ja voi tulla jotain erikoisohjelmia.

Noiden lisäksi kuuntelen jonkun verran Yle Puhetta. Lindgrenin ja Sihvosen ohjelmaa olen kuunnellut ensimmäisestä lähetyksestä lähtien.

Ainiin ja Novaa joutuu töissä kuuntelemaan. Olen kuitenkin vielä toistaiseksi mielenterveydeltäni melko vakaa.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
YleX:ää pääsääntöisesti ja Puheen liigakierrosta. Kummastakin tykkään siksi että ei ole mainoksia. Jotenkin kun noihin on tottunut niin ei kestä mitään mainoksia radiosta. Ja YleX:n ohjelmistosta aamua tulee mieluiten kuunneltua Lyömättömien ohella. Näitä kumpaakin ohjelmaa tulee kuunneltua harvemmin suorana, kun vaikea olla noihin aikoihin radion ääressä. Tuli taas tänään tehtyä kouluun mennessä että kuuntelin eilisen aamulähetyksen loppuun ja huomenna taas kulkiessa tämän päivän lähetys.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Ainiin ja Novaa joutuu töissä kuuntelemaan. Olen kuitenkin vielä toistaiseksi mielenterveydeltäni melko vakaa.
Yhdessä vaiheessa jouduin myös itsekin töissä Novan uhriksi, mutta poistin ongelman raahaamalla omat musavehkeet paikalle ja sen jälkeen ei paljoa radioita kuunneltu. Tosin jostain syystä ihmisille alkoi ilmestyä nappikuulokkeet päähän tämän jälkeen.

En muutenkaan ole varma mitä ihmisten päässä liikkuu, jos valitset monesta kanavasta juuri Novan soitettavaksi. Ei tarvitse kuin päivän kuunnella ja samat jutut sekä musiikit alkavat toistaa itseään. Harvemmin radiota kuunnellessa alkaa vituttaa, mutta sekin on tullut näköjään koettua Novan kanssa.

Ketjun aiheeseen liittyen kuuntelen itse vain aamuisin menomatkalla töihin YleX:ää, lähinnä juontajiensa takia. Iltapäivisin saman aseman iltapäiväohjelma on täysin kuuntelukelvotonta shittiä. eikä muilta kanavilta juuri parempia ohjelmia tai musiikkia tule.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Radio Novaa voi kuunnella muulloin kuin aamuisin koska Aki ja Minna alkaa vetään niin väsynyttä touhua ja keski-ikäiselle naiselle suunnattua ohjelmaa ettei tosi. Ei jatkoon.

Hit Mix on hyvää ysäriä tykkään.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ylen Ykkösen iltahartauden lukee välillä Jarmo Koski aka Seppo. Eräs parhaista ääninäyttelijöistä/lukijoista koskaan. En kuulu enää kirkkoon, ja uskonnollisuuteni on karissut jo kauan sitten pois, mutta tämä on helvetin komeaa kuunneltavaa. Raamattu jykevöityy yllemme.
 
Aika vähän soi radio.

YLE Puhetta joskus ja silloin tällöin Juha Lindgrenin laadukkaista ja puolueettomia kiekkoselostuksia ysiviiseiskalta. Autossa soi yleensä Spotify, eikä radiota pysty etenkään aamuisin kuuntelemaan. Puhetta lukuun ottamatta joka kanavalla ärsyttävää tyhjännauramista arkipäivän mukahauskoista sattumuksista sekä Seiskaan ja korkeintaan johonkin Wikipediatietämykseen perustuvaa viisastelua ja jankutusta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suomipoppia. Vähiten paha kaikista. Ajelen joka viikko pari kertaa 900km lenkin, niin radiokanavat on kyllä tullut tutuksi. Paljon ajavalle( ainakin minulle) radio on puuduttavaa kuunneltavaa. Samat kappaleet pyörii rinkiä päivän ajan. Parhaimmillaan oon yhen reissun aikana kuullu saman kappaleen 7 kertaa, ja loppuja kun pyöritetään 5 kertaa, niin lopputulos on se, että osaan kaikkien sanat ulkoa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rock& City. Siedettävät soittolistat ja juontajat. Vaimon ollessa kyydissä se laittaa joskus Novan. Uutisia joskus Yleltä. Vähänkin pidempi matka niin bluetoothin kautta sitten omat musat.

Radiota meillä kuunnellaan 99% siis autossa. Appiporukoilla se raikaa joskus taustalla, mikälie kesäradio tms.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ei kai niitä hyviä radiokanavia ole kuin kaksi? Radio Rock ja Radio City. No joo, joskus Helmiradio kun tekee mieli kuunnella 80-luvun poppia. Ja lähinnä autossa, Kärppä-pelejä sitten Stenkan selostamana kotona. Harmi vain, että kanavat soittavat samoja biisejä kuukaudesta ja jopa vuodesta toiseen. Esim. City on soittanut Maidenin Fear Of The Dark-biisiä jo useita vuosia joka päivä, vaikka bändillä on satoja kappaleita. Ei voi olla niin helvetin vaikeaa uudistaa soittolistaa vaikka joka kuukausi. Oikeasti se ei ole. Ilmeisesti maksavat vähemmän teostomaksuja kun soittavat samoja biisejä, paljousalennus? Just...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tämä on muuten mielenkiintoista. Itsekin olen aina inhonnut Novan tarjontaa, mutta kun sitä joskus pari vuotta sitten vahingossa kuulin pidemmän aikaa, niin ei se ollut ollenkaan niin huono mitä olisi voinut kuvitella olevan. Ilmeisesti jotain edistystä on tapahtunut. Onkohan tämä asia yhteydessä siihen kun Ile Jokinen aikanaan lopetti siellä hommat? Joka tapauksessa mulla on Nova nykyään kelloradiossa 10 pikavalinnan joukossa täytekanavana. Joskus ei mahtunut edes top 20:een stereoissa.

Suomipop sen sijaan on mennyt alas kuin lehmän häntä. Se oli joskus 10-15 vuotta sitten ihan parhaimmistoa, kun siellä soitettiin paljon harvinaisia biisejä ja esimerkiksi lauantai-iltaisin kaikkia Finnhitsejä ja muita aarteita. Nykyään siellä soi joku tylsä kapea soittolista, jossa ei ole mitään yllättäviä vetoja
Novan tarjonnassa ehkä plussaa on se et ensin saattaa soida petshopboysia ja sitten kaikkien diggaamaa cheriä believen muodossa.

Jotenkin tuntuu siltä et Nova on noussut sen verran mitä Radio Suomi (ja nimenomaan Suomipop) mennyt alaspäin. Suomi jäi jotenkin mieleen "radionovamaisena" kanavana ennen 2010-lukua (= soittolistaa laidasta laitaan takavuosilta). Nyt aikalailla samankaltaista poppia soi mitä muillakin kanavilla.
Suomipopista ei viitti sanoakkaan muutakuin et ilmeisesti liika kaupallisuus ja mediahypetys pilasi kyseisen kanavan.

Aiemmin mainitsemasta YleXistä soi aika usein Aamut + iltapäiväshow satunnaisesti ja siihen päälle perjantai-ilta + lyömättömät (satunnaisesti). Viikolla olevat "erikoisohjelmat" on ihan jees. Huvittaa vaan siinämielessä noitten takaisintulo tänävuonna et aikoinaan esim. metallimusiikin erikoisohjelma päätettiin lopettaa "koska niin vähän kuuntelijoita" tms paskea.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minä duunissa, eiku töissä kuuntelen yllättävästi ehkä eniten Ylen Ykköstä. Ykkösaamu on vakio, samoin Muistojen Bulevardi, sitten kymmeneltä vähän viikonpäivästä riippuen eli tiistaina en, Sari Valton ohjelma ei kiinnosta. Riston valinta on hyvä kello 11. Johanna Korhosen Valkoista Valoa on myös jännä.
Maanantain historia, tiistain ja perjantain tiedeohjelmat klo. 12.10 ovat laatutavaraa, uusintoja tietysti valitettavan usein. Keskiviikon ja torstain ohjelmat eivät kiinnosta. Aristoteleen kantapäällä pystyn nerokkaalla älypuhelin yhteydelläni korvaamaan yhden puolituntisen työvireeseeni, sitä en livenä enää kuuntele. Klo 13 Yle ei tarjoa minulle oikeastaan mitään, ehkä Ykkönen mikäli barokkia tai Mozartin tyylistä klassismia on sen päivän setissä

Yle Radio Suomi/Pohjanmaa tulee sitten varmaan tokana. Tällä täydennetään työn ohessa Ykkösen vajaapaikkoja, mutta eniten kuuntelen kotona. Poppikoulu, Kadonneen levyn metsästäjät(!!!), Bluesministeri, Kantritohtori: hienoja musiikiohjelmia ovat nuo. Luonto-ilta tietysti ja muutkin luontopätkät.

Yle Puhe: Politiikkaradio, nykyään yhä enemmän uusintoja ja menee toisaalta päällekkäin Ykkösen tiedeohjelmien kanssa, häiritsee toisinaan. Tämän voisi siirtää oikeastaan Ykköselle.
Pekkinen, enimmäkseen uusintoja ja uusista vedoista yksi kuudesta minua kiinnostaa, Kevyet mullat huomattavasti useammin. Sihvosta kestän mikäli vieras on kiinnostava. Stiller ja Pörssipäivä useimmiten kiinnostavia, uusi Demokratiavaje ei. Urheilua toki sitten kuuntelen eli kanava puolustaa paikkansa tällä live urheiluansiollaan. Puheen Aamu on sietämätöntä skeidaa.

Ylen Vegaa käytän töissä toisinaan täyttämään aukkopaikkoja.

Eli siis listani on tuntimääriltään livenä ja osittain areenakuunteluna, tuotantoina siis oikeastaan
Ylen Ykkönen
Yle Radio Suomi
Yle Puhe
 
1. Yle Puhe
2. Yle Suomi
3. Nostalgia
Tämä lista minullakin.Yle Suomelta uutiset ja sunnuntai aamupäivän musiikkiohjelmat, Puheelta jääkiekkokierros ja jotkut keskusteluohjelmat, Nostalgialta sitten taustamusiikki (saisi olla rokahtavampaa, mutta peittoaa monipuolisuudellaan muut kaupalliset kanavat)
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
- Autossa yleensä HitMix, tai Loop.
- Töissä aamulla Rock. Lähinnä Moision ja Paukin takia. Paukin aikuispissis-rooli on ajoittain ihan hauska mutta aina ei jaksa.
- Iltapäivällä X3m. Ok musaa ja mukava huomata että jutuissakin pysyy 95% tasolla mukana.
-Iltaisin ei tule kuunneltua mitään. Korkeintaan paikallisradion suoraa kiekkolähetystä jos ei isolta ruudulta pysty jostain syystä väijymään.

Pitänee tässä yhteydessä leijua että ikinä en ole ainuttakaan Aamulypsyä kuunnellut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös