Tismalleen samoja pelejä pelaan minäkin, tosin välillä tulee pelattua myös Rocket Leagueta ja joskus joitain yksinpelejä, mutta eniten CS:GO:ta ja MSC:tä. Aika paljonkin niitä on tullut pelattua. Sen auton olen kasannut niin monta kertaa että en siihen mitään ohjeita enää tarvitse, suurimman osan pulttien ko'oistakin (https://fi.wiktionary.org/wiki/koko) muistan ulkoa :DItse aktivoiduin pelaamiseen taas kesäkuun lopussa ja olen pelannut enimmäkseen CS:GO:ta ja My Summer Caria.
CS:GO aloitin siis ihan ensimmäistä kertaa, kun sen hommasin ja olen kyllä siitä tykännyt. Ennen pelasin CS Sourcea, muutta se alkoi kyllästyttää, kun pelasin aina samalla servulla, joka oli siis ainoa suomalainen serveri. Vielä on kuitenki opettelemista taktiikoissa ja pelaamisessa yleensä, mutta enpä sitä olekaan pelannut, kun vasta n. 35 tuntia.
My Summer Carissa olen yrittänyt sitä autoa kasata, vaikka en autoista paskaakaan tiedä, niin silti sen onnistuin rakentamaan ohjeen kanssa,
Jos joku ei tiedä mikä on My Summer Car, niin se on "Suomi simulaattori", jossa pitää rakentaa itse kesäauto aivan kokonaan mottorista lähtien.
Itsekin olen auton about 3 kertaa kasannut ja kerran sen saanut jopa liikkeelle, mikä oli itselleni erittäin innostuttava asia, mutta kun pääsin pihasta liikkelle niin huomasin, että auto vetää todella rajusti vasemmalle. No ei siinä mitään tiesin kyllä, että se johtuu renkaista ja että se on aika helppo korjata.Tismalleen samoja pelejä pelaan minäkin, tosin välillä tulee pelattua myös Rocket Leagueta ja joskus joitain yksinpelejä, mutta eniten CS:GO:ta ja MSC:tä. Aika paljonkin niitä on tullut pelattua. Sen auton olen kasannut niin monta kertaa että en siihen mitään ohjeita enää tarvitse, suurimman osan pulttien ko'oistakin (https://fi.wiktionary.org/wiki/koko) muistan ulkoa :D
My Summer Caria pelaan parhaillaan juurikin nyt, sitä rallia koitan ajaa, mutta joka kerta ajan ulos. Tuntuu että tuossa Satsumassa on jotain vikaa, ei se yleensä näin hankalaa ole ollut.
Vinkkinä sitten (jos et ole itse tätä huomannut) kannattaa asetuksista (car controls) säätää linearity ja high speed rate -asetuksia, jos ja kun näppäimistöllä pelaat. Ne ovat oletuksena muistaakseni 10 ja 10 molemmat. Linearity määrittää kuinka nopeasti ratti kääntyy ääriasentoon kun painaa A:ta tai D:tä, ja high speed rate määrittää kuinka paljon ohjaus hidastuu kovassa vauhdissa. Niitä kannattaa pienentää, se helpottaa ajamista huomattavasti. Minä tajusin sen aivan liian myöhään :D Minulla itselläni on linearity 1 ja high speed rate 2.
Sain jossain vaiheessa muinais-FIFAssa kauden päätökseen, joten siirryin hieman uudempiin, kuitenkin ennestään tuttuihin peleihin.Viiimeisen kuukauden ajan on pyörinyt X360:lla FIFA 13.
Asia mikä pelissä edelleen vituttaa, on tuo autojen kestävyys. Kaipaisi sitä GTA 4:n vauriomallinnusta, missä auton sai yllättävän nopeastikin ajokelvottomaksi. Toki GTA:n kuuluu olla GTA eikä siihen täysin realistinen vauriomallinnus mielestäni kuulu. Pleikkarilla on nyt sentään vähän enemmän suurkaupungin fiilistä kun liikennettä on huomattavasti enemmän, kuin vanhan xboxin versiossa.
Nojoo, sinällään samaa mieltä että tuota rahansaantia voisi tasapainottaa juonitehtävien ja muun välillä. No itseasiassa San Andreaksessahan parhaat rahat teki ihan muuten kuni tehtäviä tekemällä.Toivoisinkin jotenkin, sitten kun seuraava joskus tulee, enemmän kaikkea randomia, mitä siellä voisi tehdä ja tekemällä oikeasti hyötyä. Esim. ryöstelystä, rahankuljetusautojen, kuin minkään muunkaan ei kostu pelissä rahallisesti juuri paskaakaan, mutta tehtäviä tekemällä tulee rahaa ovista ja ikkunoista ja sitten kun peli on menty läpi niin pamahtaa milli tilille, mikä vie kaiken motivaation tehdä enää yhtään mitään. Enemmän kaikkea mitä rahalla voisi ostaa ja sitä, ettei se juoni ole ainoa tapa hommata rahaa kunnolla.
Melkein vuosi sitten Kingdom Come Deliverance ostettu myös ja en ole koskenutkaan.
Mulla olisi vielä Sniper Elite 4 ja Shenmue 1 & 2 pelaamatta PS4:lla, sen jälkeen ei ole enää tekosyitä olla tarttumatta KCD:hin. Tuo Kingdom Come Deliverance on sen verran kauan tuossa hyllyssä makoillut, ettei siihen malttaisi koskeakaan enää. Osasyy toki siinä, että uskon muiden puheista sen olevan hyvä ja tiedän sen todennäköisesti iskevän makuhermooni, sekä tiedän sen vaativan kolminumeroiset tuntiluvut. On niin kuin hyvän elokuvan kanssa, että sitä odottaa juuri sopivaa hetkeä. Tai ehkä tässä tapauksessa puhutaan jo useammasta päivästä alkajaisiksi.Nyt alkaa olla se aika kun tähän peliin voi koskea.
Itse pelasin tuon melkein läpi heti julkaisussa ja kaikkine bugeineenkin oli yksi tunnelmallisimmista peleistä mitä olen koskaan pelannut. Mukavaa pelata historiallisesti tarkkaa avoimen maailman peliä, jossa et ole mikään "valittu" tai vastaava maailman pelastaja, vaan aivan täysi nobody joka ei alkuun voita edes yksittäistä maantierosvoa miekkailussa. Ikävä kyllä aivan tarinan lopussa pelini kaatui ja kaikki tallennustiedot korruptoitui, eikä edes pleikkarin pilvipalvelusta löytynyt vanhempaa tallennusta mistä jatkaa. Sinne meni noin 100 tunnin pelit ja tuon jälkeen en ole vaan jaksanut enää aloittaa uudestaan. Nyt on toki tullut hirveä määrä päivityksiä ja useampi lisäosakin, joten aika voisi olla kypsä uudelle yritykselle.Kingdom Come Deliverance
Osasyy toki siinä, että uskon muiden puheista sen olevan hyvä ja tiedän sen todennäköisesti iskevän makuhermooni, sekä tiedän sen vaativan kolminumeroiset tuntiluvut.
Mukavaa pelata historiallisesti tarkkaa avoimen maailman peliä, jossa et ole mikään "valittu" tai vastaava maailman pelastaja, vaan aivan täysi nobody joka ei alkuun voita edes yksittäistä maantierosvoa miekkailussa. Ikävä kyllä aivan tarinan lopussa pelini kaatui ja kaikki tallennustiedot korruptoitui, eikä edes pleikkarin pilvipalvelusta löytynyt vanhempaa tallennusta mistä jatkaa. Sinne meni noin 100 tunnin pelit ja tuon jälkeen en ole vaan jaksanut enää aloittaa uudestaan. Nyt on toki tullut hirveä määrä päivityksiä ja useampi lisäosakin, joten aika voisi olla kypsä uudelle yritykselle.
Itse tilasin juuri uuden pöytäkoneen lähes toimintakyvyttömän yli 10 vuotta vanhan läppärin korvaajaksi juurikin tämän julkaisun takia. Olin myös 2004 julkaisussa mukana, enkä malta odottaa että pääsen kokemaan edes murto-osan siitä fiiliksestä mitä tuo peli nuorelle miehelle aiheutti. Hupia lisää entisestään, että suurin osa tuon ajan kavereista ja peliseurasta aloittivat myös ja kohta päästään taas jatkamaan siitä mihin jäätiin joskus 2008 tienoilla kun porukka lopetteli pelin parissa. Raidit jää kyllä itselläkin aika minimiin tai kokonaan pois, kun ei ole aikaa moiseen enää tässä elämäntilanteessa, joten painotus on levuttamisessa ja yleisessä fiilistelyssä sekä battlegroundien tahkoamisessa. Realmit ovat vissiin yskineet aika huolella näin alkuun jopa lähes 10 tunnin jonoineen, joten ehkä ihan hyvä että itellä menee se 1-2 päivää vielä ennen kuin saan koneen käyttöön.... mutta tulis jo!Wow Classic tuli testattua tänään, Olin paikalla alkuperäisessä launchissa ja siinä oli taikaa jo 2004 ja siinä on taikaa 2019. Tosin mihinkään raidaamiseen ei enään into riitä, mutta kyllähän Zul Farrakit, Sunken Templet ja puhumattakaan BRD n sokkeloista tulee taas koluttua.
Paljon on tekemistä eiköhän tämän parissa taas jokunen tunti vierähdä.
Öinen Barrens on aika komea paikka.
Mirage Racewaylle PVE. Harkinnassa on kyllä siirtyninen Gehenaksen PVP servulle, jossa olisi vanhoja pelikavereita. Toisaalta contested territory ja Noobmaster 69 ganggimassa sekä vittuilemassa että opettele pelamaan saatanan minikulli ei välttämättä houkuttele. Itseäni kiinnostaa toi dungeonien juoksu PVPtä enemmän niin PVE servu lienee itselle mukavampi vaihtoehto.Itse tilasin juuri uuden pöytäkoneen lähes toimintakyvyttömän yli 10 vuotta vanhan läppärin korvaajaksi juurikin tämän julkaisun takia. Olin myös 2004 julkaisussa mukana, enkä malta odottaa että pääsen kokemaan edes murto-osan siitä fiiliksestä mitä tuo peli nuorelle miehelle aiheutti. Hupia lisää entisestään, että suurin osa tuon ajan kavereista ja peliseurasta aloittivat myös ja kohta päästään taas jatkamaan siitä mihin jäätiin joskus 2008 tienoilla kun porukka lopetteli pelin parissa. Raidit jää kyllä itselläkin aika minimiin tai kokonaan pois, kun ei ole aikaa moiseen enää tässä elämäntilanteessa, joten painotus on levuttamisessa ja yleisessä fiilistelyssä sekä battlegroundien tahkoamisessa. Realmit ovat vissiin yskineet aika huolella näin alkuun jopa lähes 10 tunnin jonoineen, joten ehkä ihan hyvä että itellä menee se 1-2 päivää vielä ennen kuin saan koneen käyttöön.... mutta tulis jo!
Millekäs realmille ja factionille arvon palstatoveri päätyi?
Ai nyt se sitten julkaistiin. Joskus viime vuonna aloin tuota odottelemaan, totesin että sen "uuden" WoWin kyytiin ei ainakaan enää pääse ja tuntui monen mielestä se peli heikentyneen lisäosien myötä aika rankasti.Wow Classic tuli testattua tänään,
Jos minun viestiin tällä viittasit, niin ei se nyt kovin jännää kai ole. Täsmennetään sen verran, että en ole WoWia pelannut oikein koskaan aktiivisesti. Tai ne on ollut sellaisia 3kk-6kk jaksoja, mitä muutaman kerran tuli pelattua joskus vuosien 07-14 aikana. Sitten kiinnostus lopahti, palaten taas vuoden päästä uudestaan. Ja siinä välissä oli pelissä tapahtunut yhtä ja toista.Jännä, jos joltain on mennyt Classic WoWin julkaisu ohi.
Tarkoitin, että jos vähänkään pelimaailman uutisia tai juttuja seuraa, pomppaa Classic WoW esiin joka tuutista. Ei varmasti ole mennyt ohi heiltäkään, jotka eivät aktiivisesti ole peliä pelanneet.Jos minun viestiin tällä viittasit, niin ei se nyt kovin jännää kai ole.
Aivan. No kieltämättä pelimaailman uutisia tulee seurattua vähän. Mikä on itseasiassa aika hämmentävää, koska pelattua tulee kuitenkin ihan kiitettävästi. Mutta vanhempia pelejä ja ennestään tuttuja pelisarjoja. Ennestään tuntemattomat ja uudet pelit tulevatkin sitten jonkun kaverin suosittelemana.Tarkoitin, että jos vähänkään pelimaailman uutisia tai juttuja seuraa, pomppaa Classic WoW esiin joka tuutista. Ei varmasti ole mennyt ohi heiltäkään, jotka eivät aktiivisesti ole peliä pelanneet.