Ilmoitukset

Nimimerkin RiverDog vähäinen tuotanto on sisältänyt henkilökohtaisuuksia, offtopicia ja itsemoderointia. Häntä on jo aiemmin huomautettu käytöksestään, mutta kun huomautus ei auttanut, on raati laittanut hänet viikon rauhoittumislomalle.

Lisäksi päätimme viikonloppuna, ettei nimimerkki Bawdy enää jatkossa avaa ketjuja. Meille ei ole väliä, milloin "valmentajalle X kenkää!"-ketju avataan, mutta myös näiden ketjujen avauksiin odotamme edes jonkinlaista panostusta. Tähän Bawdy ei ole kyennyt, sillä hänen ketjunavauksensa sekä Merikiven että Tirkkosen potkuille ovat olleet aivan luokattomia.

Sulje ilmoitus

Mitä pelejä pelaat juuri nyt?

Viestiketju osiossa 'Peliluola' , aloittajana DarkTower, 26.12.2015 klo 00.21.

1. DarkTower Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Pool, NHL, UFC, Kärpät, Anna Veith
    Pelasin läpi Hitman 2:sen, oli ihan hyvä peli taas. Mutta miksi maksaa pelistä täysi hinta, jonka pelaa läpi alle kymmenen tuntia pro-tasolla? Kymmenen tuntia! Aivan vitun typerää. Toki voi jauhaa uudestaan eri "tappotavoilla", mutta ei vain kiinnosta. Pelin hinta/peliaika suhde on 1/10. Hävettävä. Toki pelistä voisi kirjoittaa enemmänkin, mutta ei vain jaksa, koska vituttaa tuo naurettava lyhyys.

Viimeksi muokattu: 12.07.2019 klo 22.08
  2. lasaleiko Jäsen

Viiimeisen kuukauden ajan on pyörinyt X360:lla FIFA 13. Meinasin jo pleikkarille shoppailla jonkun uudemman kunnes muistui mieleen että vanhalle konsolille löytyy futista. Kun ei itse niin hirveästi ole lajista koskaan innostunut, niin tuo riittää oikein hyvin. Hauskaa managerointia / joukkueen rakentelua, vaikka manageroinni suhteen aika rajallinen peli onkin.

3. Laitela Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
    Päälle puoli vuotta ollut jo Witcher 3 asennettuna, jäi kesken useammaksi kuukaudeksi jostain syystä. Nyt palasin ja aika nopeasti päädyin pelin päätöskamppailuun. Ei missään nimessä lyhyt tarina, mutta silti tuntui loppuvan vähän turhan äkisti. Blood and Wine vielä kokonaan korkkaamatta ja iso läjä sivutehtäviä, että tekemistä kyllä riittää vielä. Hieman yllätyksellisesti päädyin päätarinan "huonoimpaan" ratkaisuun. No piti sitten ladata takaisin ja yrittää hoitaa asiat toisin, en halua päättää tarinaa kuten se nyt päättyi. Aikamoinen peli kyllä.

Telaketju, Uimalakki & John Lidgett tykkäävät tästä.
  4. Jyväsjemmari Jäsen

Suosikkijoukkue:
    JYP
    Pelaan parhaillaan Alien Isolationia, ja lueskelen välillä jatkoaikaa kun on liian jännittävää. Pelasin noin 3,5 vuotta sitten ensimmäisen kerran ja nyt oli sopiva aika kokeilla uudestaan, kun olen suurimman osan pelistä jo unohtanut.

Lainaus:
    Mullakin ollut Witcher 3 asennettuna puolisen vuotta ja ylikin... aloitin ja pelasin parikymmentä minuuttia, sitten en enää jaksanut :D pitäisi sekin jossain välissä pelata. Sama tilanne on AC Originsin ja Far Cry viitosen kanssa, tosin jälkimmäistä en ole vielä asentanutkaan.

5. Hockey Puck Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Red Wings, junnut & Kimi Räikkönen
    Assassin's Creed Black Flag uusiksi meneillään, aikanaan pelasin Xbox Onella, mutta nyt PS4 Prolla. Tykkäsin piraattimeiningistä hitosti jo vuosia sitten ja kyllä se kolisee edelleen. Tuon tyyppisiä pelejä/AC-pelejä voisi olla enemmänkin. Toki ikä näkyy jo 6v vanhassa teoksessa ja osa fysiikoista ja ohjauksesta kusee kyllä nätisti. PS4 versio tuntuu bugisemmalta mitä Xboxin. Silti ihan tuollainen 4/5 peli meikän silmissä

6. DarkTower Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Pool, NHL, UFC, Kärpät, Anna Veith
    Lainaus:
    En yhtään ihmettele. Itse rakastan Alien leffoja, paras on se ensimmäinen kuitenkin, koko genren luoja. Seurasin kun H20 Delirious pelasi pelin läpi, minulle riitti se kun sai seurata vierestä, en halua pelata itse peliä läpi. Olen pelkuri, heh.

7. Jymäkkä Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
    Lainaus:
    Joo, ymmärrän hyvin. Hitmanit ovat omiaan niille, jotka saavat kicksejä siitä eri tappotapojen koluamisesta ja toisaalta sen täydellisen suorituksen hinkkaamisesta. Mä oon vähän semmonen, poika tais pelata ykkösen läpi muutamassa päivässä kun mä hinkkasin Pariisia viikkoja.Toki käytän paljon vähemmän aikaa pelaamiseen. Ja kun sitä aikaa ei ole, niin mulla jää siksi vähemmälle Hitman. Tykkään uppoutua täysin, muuten ei kiinnosta.

DarkTower tykkää tästä.
  8. Hollanti Jäsen

Suosikkijoukkue:
    KalPa, Mr. Maione
    NieR: Automata

9. Laitela Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
    Lainaus:
    Mikä se onkaan, kun on orjallinen tunne, että peli pitää(!) pelata niin täysin puhki kuin mahdollista ennen poistamista. "Tapa sama hemmo snipulla, läheltä, onnettomuudella, jne niin sitten sitä samaa leveliä kynnetään moneen kertaan läpi pelissä kuin pelissä ja oli se tehtävä mikä hyvänsä, minkä voi suorittaa eri tavoilla tai erilaisilla lopputulemilla. Etenkin jos siitä saa jonkun hikisen saavutuksen. Me junkie.

Kaiketi osittain täydelliseen suoritukseen patistaa meikäläisen 15mb:n netti, lataat jotain isompaa, tiedät ladanneesi.

DarkTower ja Jymäkkä tykkäävät tästä.
  10. teppana Jäsen

Hearthstonea on tullut pelailtua. Avernum 2 ja LoTR - Shadow of Mordor on myös ollut viime viikkoina auki.

The Long Dark ei jostain syystä toimi ja se harmittaa vietävästi. Peli on vasta alkuraapaisun saanut ja se oli lupaava.

11. Useful Idiot Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HPK
    NHL16 Legacy PS3.

Edellinen oma änäri oli NHL14 ja tuon version käsittämättömät "superpomppu" rännikiekot on tämän vuoden versiossa ainakin korjattu ja selkeästi tässä versiossa on suurempi kontakti maalivahteihin. Änäriksi toistaiseksi ihan ok. Luultavasti ei mitään eroa edelliseen versioon, mutta toisaalta taas pieksee nuo uudemmat räpellykset, joita olen PS4:sella pelannut.

HPK:lla pelaan Be a gm:ää ja yritän kasata mahdollisimman aitoa tiimiä. Tuo ei nyt ole täysin mahdollista ilman pelaajien luomista, joten laiskana ihmisenä Kerhossa nyt kaartelee esimerkiksi nämä aina niin oranssin sydämen omaavat omat pojat, eli Zaborsky ja Haapala.

Edit: Juhani Tyrväisellä on näköjään Janne Juvosen naama. Mahtava suoritus EA.

Viimeksi muokattu: 02.08.2019 klo 06.11
    Jaded tykkää tästä.
  12. teppana Jäsen

Tuli ostettua Steamin alesta Slay the Spire ja on kyllä mahtavan koukuttava peli.

13. Draco Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Lainaus:
    Ostin tän puolitoista kuukautta sitten ja pelaillut läpi rauhallisesti keräillen collectibleja ja lanaten tehtäviä ja control-pontteja matalaksi pikkuhiljaa. Tykkään kyllä tästä, ei siitä mihinkään pääse, vaikka tavallaan kyse on lopulta pelkästä räiskinnästä. Tunnelma ja tavallaan se, että jokainen tastelutilanne voi mennä pieleen, jos ei pääse kunnollisiin asemiin pitää tämän mielenkiintoisena.

En myöskään pahemmin muiden backupiksi ole (vielä, ehkä sitten kun on läpi) mennyt, koska sitä kautta voi avautua juonesta kerralla enemmän kuin haluaisi ja toisaalta en ole pahemmin pyydellyt muitakaan apuun, koska on enemmän haastetta. Dark Zoneilla jonkun verran pyörinyt.

Mutta joo, peli toimii yksin- kuin moninpelinä ja parannuksia ykköseen on saatu. Eli täältä tälle kyllä komppaus sen suhteen, että parhaita tänä vuonne tulleita pelejä tähän asti ihan selkeesti.

14. Telaketju Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Kärpät
    Lainaus:
    Itse pelasin Hearts of Stonea niin pitkälle ennen pääjuonen lopetusta, että loppu oli aivan liian helppoa: ylikehittynyt hahmoni voitti vastustajat aivan liian leikiten. Blood and Wine on sitten aivan toinen juttu: todella mahtava lisäosa, melkein kuin toinen itsenäinen peli. Varsinaisen pelin pääjuonesta tuli tehtyä ihan kaikki paitsi en millään jaksanut kaikkia pelikortteja haalia. Kaiken kaikkiaan Witcher 3 on aivan huippupeli ja jättää jotkut isommalla rahalla tupeloidut Mass Effect Andromedat täysin varjoonsa (kaikki kunnia ME alkuperäiselle upealle trilogialle).

Laitela ja Uimalakki tykkäävät tästä.
  15. Johnny B. Goode Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Itse nyt pelaillut Far Cry New Dawnia. Vitosesta tänne vähän tilitinkin, mutta kyllähän se alun jälkeen ihan ok peliksi muuttui. Kyllähän siinä vitosessa ja tässä New Dawnissa nämä perkeleen doping-eläimet vituttaa. 400 x 12.5mm konekiväärinluotia jonkun possun perseeseen eikä tunnu missään... Jotain rajaa soisi näihinkin...

16. HogiBoi Jäsen

Suosikkijoukkue:
    KooKoo, HIFK
    Ostin tuossa noin viikko sitten PES 2019-pelin. Sitä pelaan. NHL19 on ollut melkein julkaisusta asti. Sitä pelaan. Pasianssia pelaan myös korteilla. Ja Napoleonin Hautaa. Siinäpä ne.

17. Rekka Pinne Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Oulun Kärpät
    Itse aktivoiduin pelaamiseen taas kesäkuun lopussa ja olen pelannut enimmäkseen CS:GO:ta ja My Summer Caria.
    CS:GO aloitin siis ihan ensimmäistä kertaa, kun sen hommasin ja olen kyllä siitä tykännyt. Ennen pelasin CS Sourcea, muutta se alkoi kyllästyttää, kun pelasin aina samalla servulla, joka oli siis ainoa suomalainen serveri. Vielä on kuitenki opettelemista taktiikoissa ja pelaamisessa yleensä, mutta enpä sitä olekaan pelannut, kun vasta n. 35 tuntia.
    My Summer Carissa olen yrittänyt sitä autoa kasata, vaikka en autoista paskaakaan tiedä, niin silti sen onnistuin rakentamaan ohjeen kanssa,
    Jos joku ei tiedä mikä on My Summer Car, niin se on "Suomi simulaattori", jossa pitää rakentaa itse kesäauto aivan kokonaan mottorista lähtien.

18. Jyväsjemmari Jäsen

Suosikkijoukkue:
    JYP
    Lainaus:
    Tismalleen samoja pelejä pelaan minäkin, tosin välillä tulee pelattua myös Rocket Leagueta ja joskus joitain yksinpelejä, mutta eniten CS:GO:ta ja MSC:tä. Aika paljonkin niitä on tullut pelattua. Sen auton olen kasannut niin monta kertaa että en siihen mitään ohjeita enää tarvitse, suurimman osan pulttien ko'oistakin (https://fi.wiktionary.org/wiki/koko) muistan ulkoa :D

My Summer Caria pelaan parhaillaan juurikin nyt, sitä rallia koitan ajaa, mutta joka kerta ajan ulos. Tuntuu että tuossa Satsumassa on jotain vikaa, ei se yleensä näin hankalaa ole ollut.

Vinkkinä sitten (jos et ole itse tätä huomannut) kannattaa asetuksista (car controls) säätää linearity ja high speed rate -asetuksia, jos ja kun näppäimistöllä pelaat. Ne ovat oletuksena muistaakseni 10 ja 10 molemmat. Linearity määrittää kuinka nopeasti ratti kääntyy ääriasentoon kun painaa A:ta tai D:tä, ja high speed rate määrittää kuinka paljon ohjaus hidastuu kovassa vauhdissa. Niitä kannattaa pienentää, se helpottaa ajamista huomattavasti. Minä tajusin sen aivan liian myöhään :D Minulla itselläni on linearity 1 ja high speed rate 2.

19. Rekka Pinne Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Oulun Kärpät
    Lainaus:
    Itsekin olen auton about 3 kertaa kasannut ja kerran sen saanut jopa liikkeelle, mikä oli itselleni erittäin innostuttava asia, mutta kun pääsin pihasta liikkelle niin huomasin, että auto vetää todella rajusti vasemmalle. No ei siinä mitään tiesin kyllä, että se johtuu renkaista ja että se on aika helppo korjata.
    Ajattelin ajaa sinne risteykseen asti ja kääntyä takaisin kotiin, mutta kun ylitin junaraiteet, niin juna ajoi Satsuma parkani yli :D. Hieman alkoi v*tuttamaan koko peli, koska siihen auton kasaamiseen kuitenkin käytin monta tuntia ja kun en autoista tosiaan mitään tiedä, niin auton valmistuminen oli täysin ohjeden varassa.

Kesällä kuitenkin aloitin pelin uudestaan, kun nyt oli parempi tietokone käytössä, joka edes pystyi peliä pyörittämään ilman pätkimistä. (Edellinen koneeni oli aika vanha ja raiskattu.) Auton sain kasattua, mutta kun ensimmäisen kerran Satsuman käynnistin, niin se oli todella laiska eikä se edes liikkunut, kun pistin vaihteen silmään. Samalla moottori piti tikittävää ääntä ja pian kuuluikin semmoinen "hajoamisen" ääni ja huomasin, että rocker shaft oli mennyt rikki.
    Kävin vaihtamssa osan uuteen ja se ei enää hajonnut, mutta auto on edelleen tosi laiska ja kävin viemässä sen korjaamolle säädettävksi.

Kiitos myös todella paljon vinkestäsi! Pelaan tosiaan näppikksellä ja en moisista asetuksista mitään tiennyt, joten jospa nyt onnistuisi ajaminen entistä paremmin :D.
    Siisti kuulla, että joku toinenki palstalainen kesäautoa pelaa :D.