Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Mitä pelejä pelaat juuri nyt?

  • 274 461
  • 1 695

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Alkuvuosi on mennyt vuoropohjaisten roolipelien parissa (kaikissa näistä alustana PS5, sikäli kun sillä on väliä). Ensiksi tuli läpikäytyä Baldur's Gate 3 "The Dark Urge"-taustatarinalla - pelistä on sanottu jo riittävästi, mutta lähinnä, jos tykkäsit niin suosittelen kokeilemaan tuota versiota tarinasta. Tulet yllättymään.

Mutta siinä missä BG3 vei lähes kaikki varsinaiset GOTY-palkinnot viime vuonna, Sea of Stars teki pitkälti saman indiepeleille. Tuo tuli vaiheessa PS+:n kautta, ei tullut silloin pelattua, joten nyt kokeilin. Tykkäsin, paljonkin. Kyseessä on JRPG-pastissi sekä hyvässä että pahassa. Grafiikat on kunnolla pikselöity ja ääninäyttelyä ei ole (nakutuksen volumea saa säädettyä asetuksista, suosittelen mielenterveyden säilyttämiseksi). Tappelu on vuoropohjaista pienellä twistillä, sekä hyökkäyksessä että puolustuksessa voi yrittää painaa nappia oikeassa kohdassa että menee paremmin. Joillain abilityillä saa myös lisää tehoa kun naputtaa oikein. Ei hirveän iso muutos, mutta ihan tervetullut. Peli on isometrinen ja tarinan (joka on kieltämättä aika diibadaabaa) myötä tulee uusia tapoja liikkua/vaikuttaa ympäristöön, vähän tyyliin OG Zeldat. Kaksi asiaa pitää nostaa esille. Ensiksi, kentät on juuri sopivan pituisia, voi yrittää etsiä lisäaarteita sen verran kuin jaksaa ja sitten siirrytään uuteen ympäristöön. Se kuuluisa "pacing" on oikein mainio. Ja soundtrackille erityismaininta. Toki on muutama teema jotka kantaa pelin läpi, mutta uusia biisejä tulee liukuhihnalta, täysin eri genreistä. Kaikki toimii. Kudos.

Sitten toki tuli Like a Dragon: (ent. Yakuza) Infinite Wealth. Tämä on vähän ristiriitainen. Osin tykkäsin tosi paljon, Yakuzamaista hulluutta on tottakai tarjolla. Tappelumekaniikassa pelkän klassisen JRPG:n sijaan väliä on myös sekä asemoinnilla että painaa nappia oikeassa kohdassa hyökkäyksen/torjunnan kohdalla, kuten yllä. Mutta se ei omasta mielestä toimi ihan niin hyvin. Välillä tuntuu että partikkeleita tulee sen verran paljon, että pelimoottori kyykkää juuri sillä kohdalla kun pitäisi toimia, ja ei toimi. Ehkä olen hidas. Tulee muutama piikki vaikeuden suhteen (jos olet yli 2 leveliä vastustajaa alla, niin tiukaksi/mahdottomaksi menee) - on käytössä pari dungeonia joita grindaamalla saat itsesi oikealle tasolle, mutta kannattaa varautua että joutuu ehkä muutaman tunnin uhraamaan grindiin silloin tällöin niin pääsee eteenpäin päätarinaa. Tuon lisäksi, ja tästä on hankala kirjoittaa ilman spoilereita, en täysin (tai ollenkaan) allekirjoita joitain ratkaisuja juonen suhteen. Sanottakoon spoilerivapaasti lähinnä sen verran, että Yakuza 6 oli oikein mainio jäähyväinen Kiryulle, olisi voinut jättää siihen.

Ja sitten ilmestyi Persona 3 Reload. Alkuperäinen peli ilmestyi >15v sitten (lähemmäs 20v riippuen alueesta), nyt kyseessä Pesona 5-tyyppisesti tehty remaster. Eli grafiikat ja esitysmuoto pistetty uusiksi, ja on paljon "quality of life"-parannuksia tyyliin Persona 5 Royal, mutta peruspeli on entisellään. Joten tappelu on samaa proseduraalisesti generoitua dungeonia (toki vihulaiset ja ympäristö muuttuu pikkuisen matkan varrella). Ainakin kameraa saa käytettyä kunnolla, toisin kuin Persona 3 Portable:ssa. Kerta kyseessä täysin vuoropohjainen JPRG ilman mitään hienouksia, (de)buffit nousee aivan uuteen arvoon, kannattaa panostaa myös niihin pelkän damagen sijaan. Joutuu kyllä pikkuisen kritisoimaan tätä julkaisua - sekä Persona 4 Golden että Persona 5 Royal sisältää epilogin, tähänkin se on olemassa (Persona 3 FES PS2:lla), mutta ei sisälly hintaan. Silti viitteitä tuohon löytyy datasta, kenties myyvät sen DLC:nä. Ja tyhmänä varmaan ostaisinkin. Voi suositella sarjan ystäville, mutta tulokkaille (jos et tiedä mistä kyse, niin pelisarja on sekoitus JRPG:tä ja lukiosimulaattoria - aika omanlaisensa juttu, kannattaa googlata että ymmärtää) Persona 5 Royal on varmaan parempi peli aloittaa, jokainen on kumminkin ihan itsenäinen tekele.

Mutta tosiaan, näin semi-weebona, alkuvuosi on ollut ihan hyvää aikaa. Granblue Fantasy Relink odottaa käsittelyä, ja FF7 Rebirth tulee kohta. Eiköhän tässä ohjain pysy käsissä vielä hetken jos toisenkin.
 

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Nyt olisikin sitten aikaa jollekin toiselle suuremman luokan pelille. Ehkäpä viimein olisi vuorossa Skyrim, joka on lojunut syyttävän näköisenä hyllyssäni jo kolmen vuoden ajan.
Vähä jälkijunassa näitä lueskelin mutta mulla oli Skyrim monta vuotta listalla kunnes joku aika sitten aloin pelaamaan sitä ja oon miettiny että ois pitäny vaa aiemmin. Iha törkeen hyvä peli.
 

Buster

Jäsen
Aika on vähän kullannut muistoja Star Wars: Episode I The Phantom Menace PS1 pelin kohdalla. PS Plussasta löytyy ja ulkoasuun ei ole koskettu mitenkään, eikä valitettavasti trophyjakaan ole viitsitty laittaa.

Hahmojen grafiikka on jännän karua, mutta ehkä se johtuu noista valtavista ja ihan hyvännäköisistä kentistä sitten. On jännä että valomiekalle ei ole tehty mitään varsinaista omaa blokkauskontrollia, että voi noita vihollisten ammuksia - tai iskuja - ei voi kontrolloidusti torjua. Vaan miekalla hyökkääminen ja blokkaaminen tapahtuu kaikki automatisoidusti samalla neliö-napilla. Joten joskus vaikkapa yhden droidin ampumisista joku saattaa livahtaa sen blokin läpi ja kaksintaistelut lyömäaseen omaavia olentoja vastaan ovat aika murhaavia pelaajalle. Blokkaaminen on vain pelin eniten käytetty toiminto ja elokuvien ikonisin liike, että mitäs turhia.

Samoin sivulle kierähtäminen on surkeasti sijoitettu. Joko L1+ joku huonosti valittu nappi, tai sitten oikeaa analogitattia sivulle. Milläs raajalla vaan liikutat sitä oikeaa analogia sivulle, jos blokkaat samalla peukalo neliöllä ammuksia tai ammut omalla aseellasi. Kontrolleja toki olisi saanut vaihdettua, niin että kierähdys olisi mennyt loogisemmin takaliipaisimille, mutta sitten olisi hypyt ja hyökkäyksetkin vaihtaneet paikkaa vähän oudompiin paikkoihin. Oli vaihtoehtona vain kolme ennalta-asetettua näppäinasetusta nykyajan vapaan kustomoinnin sijaan.

Pelin voi tallentaa mihin kohtaa haluaa ja erityisesti nyt emulaattorin kautta pelattuna kaikki tapahtuu sekunnin sadasosissa, mikä on ihanaa ja hyvin tarpeellista. Kun sen emulaattorin automaattisen takaisinkelaustoiminnon ansiosta kaikki tekemiset voi pilkottaa pieniin osiin ja saavuttaa jonkinlaisen täydellisyyden. Pääsee ilman isompaa turhautumista etenemään oli kyse myllyistä tai sitten vain hyppäämisestä kielekkeeltä toiselle. Molempien kohdalla tarpeellista, koska kamerakulmasta johtuen hypyn myöhäisessä ajoittamisessa on ongelmia ja usein myös se tuplahyppy jää tapahtumatta.

Mutta on edelleen siistiä pelata elokuvan inspiroimia tasoja ja seurata elokuvan juonta (suurin piirtein), sekä elää niitä asioita joita siellä mahdollisesti rivien välissä tapahtui tai olisi voinut tapahtua. Etenkin kun John Williamsin musiikki soi tasoilla ja en muistanutkaan kuinka mahtava se olikaan. Tasot ovat yllättävän isoja, mutta samalla myös monet ovat vähän tyhjiä. Ikään kuin sinne olisi kaivannut jotain muutakin tekemistä tai jotain vaihtelua. Nykyajan pelissä sinne olisi varmaan nurkkiin laitettu jotain kerättäviä ja hahmolle jotain kerättävää varustusta. Pelissä myös mukava rpg-elementti ja nuo Anakinin kotimaailma-tasot ovat edelleen aika kiehtovia pelailtavia. Aikanaan ne olivat mahtavia ja vähän sellaisia GTA:n edeltäjiä. Kun sillä tasolla saa jotain paikkoja rikki, sekä on paljon ihmisiä joita huitoa valomiekalla.

Hauskintahan tuossa on ehkä se, että framerate sukeltaa edelleen samoissa paikoissa kuin 25 vuotta sitten. Ei vain tarvitse pelätä pelin tilttaamista enää niissä kohdissa. Ja käytännössä pelissä ei voi pärjätä pidemmän päälle mitenkään muuten kuin ampumalla esimerkiksi taisteludroideja ihan peliruudun reunalta, jolloin pelaaja on niistä niin kaukana, etteivät droidit reagoi mitenkään. Töllöttävät vain paikallaan kunnes sitten lopulta räjähtävät.

Ja saattotehtävissä sen sijaan, että tulisi joku viesti ruudulle että olet edennyt liian kauas saatettavastasi - palaa takaisin ja pelaajan eteneminen blokattaisiin näkymättömästi, niin sen sijaan tuo saatettava vain kuolee ja game over. Ja kun noiden saatettavien tekoäly on niin surkea ja vastustajat keskittävät tulensa aina niitä kohti, niin käytännössä ne on aina jätettävä odottamaan että saa viholliset sieltä reitiltä poistettua. Ja kun ei tiedä, että missä se seuraava turvallinen pysähtymispaikka on, niin sitä tietämättään etenee aina ekoilla kerroilla liian kauas ja kappas game over kun saatettava kuoli. Tylyä pelintekoa.

Mutta mukavaa retroilua ja ymmärrän edelleen, miksi pidin pelistä valtavasti lapsena. Silloin lähinnä kuolemattomuuskoodin ja koodin avaamaan level selectin kautta pystyin kokemaan tuon pelin kokonaan. Nyt sitten mennään kokonaan läpi. Ihan mukava tuota nytkin pelailla, vaikka nostalgiafaktori tässä etunenässä varmaankin tuota kannattelee.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitten toki tuli Like a Dragon: (ent. Yakuza) Infinite Wealth. Tämä on vähän ristiriitainen. Osin tykkäsin tosi paljon, Yakuzamaista hulluutta on tottakai tarjolla. Tappelumekaniikassa pelkän klassisen JRPG:n sijaan väliä on myös sekä asemoinnilla että painaa nappia oikeassa kohdassa hyökkäyksen/torjunnan kohdalla, kuten yllä. Mutta se ei omasta mielestä toimi ihan niin hyvin. Välillä tuntuu että partikkeleita tulee sen verran paljon, että pelimoottori kyykkää juuri sillä kohdalla kun pitäisi toimia, ja ei toimi. Ehkä olen hidas. Tulee muutama piikki vaikeuden suhteen (jos olet yli 2 leveliä vastustajaa alla, niin tiukaksi/mahdottomaksi menee) - on käytössä pari dungeonia joita grindaamalla saat itsesi oikealle tasolle, mutta kannattaa varautua että joutuu ehkä muutaman tunnin uhraamaan grindiin silloin tällöin niin pääsee eteenpäin päätarinaa. Tuon lisäksi, ja tästä on hankala kirjoittaa ilman spoilereita, en täysin (tai ollenkaan) allekirjoita joitain ratkaisuja juonen suhteen. Sanottakoon spoilerivapaasti lähinnä sen verran, että Yakuza 6 oli oikein mainio jäähyväinen Kiryulle, olisi voinut jättää siihen.
Allekirjoittaneella tämä vielä kesken, mutta hyvin samoja mietteitä. Lisäksi tässä on vähän se, että tuota pientä räpellettävää ja erilaista grindattavaa on jo ihan ähkyksi asti. Levelit on ihan peruskauraa, mutta kun päälle pitäisi grindata kaikki ystävyys-meterit, luonne-meterit, random keskustelut yms., päälle tehdä näistä avautuvat sivutehtävät ja sitten hoitaa normireittiä tulevat sivutehtävät ja dungeonit ja sen sellaiset, niin tavattoman pitkältä tuntuu tuo tuntimäärä, vaikka se ei vielä valtava olekaan (itsellä rapia 60h taulussa). Toki kääntöpuolena, että saa tässä täyteen rahaan ainakin tekemisessä vastinetta.

Noin muutoin juoneen tarkemmin menemättä tuo Kiryun osuus on jättänyt maun, että oli onni kun päätin tuon replay-putken käynnistää joulukuusta Gaidenin jälkeen. Jos tässä kohtaa hyppäisi sarjaan uutena, niin valtavasti menisi tästä osiosta ohi, sillä siellä oli paljon sellaista jota oli jo unohtanut sarjan veteraaninakin ja sitten piti muistella, että kukas se tämä ja tämä oli ja mitä olikaan aiemmin tapahtunut.

Pelinä viihdyttävä, mutta kaikkea muuta kuin ongelmaton.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Mutta mukavaa retroilua ja ymmärrän edelleen, miksi pidin pelistä valtavasti lapsena. Silloin lähinnä kuolemattomuuskoodin ja koodin avaamaan level selectin kautta pystyin kokemaan tuon pelin kokonaan. Nyt sitten mennään kokonaan läpi. Ihan mukava tuota nytkin pelailla, vaikka nostalgiafaktori tässä etunenässä varmaankin tuota kannattelee.

Tämä oli kyllä ihan ykköspeli skidinä. Muutama vuosi sitten kokeilin pelata alkuperäisellä pleikkarilla tätä. Vaikeustaso oli mallia Souls-sarja. Tosin vaikeustaso johtui em. bugeista ja muista kummallisuuksista.
 

JeReTN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Cyberpunk 2077 tuli eilen PS4:lla vedettyä läpi.
Pelissä ei muuten moitittavaa(muutamien bugien lisäksi), mutta kyllä tuosta huomaa, että ei tuo aivan vanhalle konsolisukupolvelle ole tarkoitettu. Lagaa/FPS tippuu jos näytöllä tapahtuu hiukankin enemmän asioita. Kaupungissa kun ajaa lujaa esimerkiksi johonkin tehtävään missä pitää mennä ovesta sisään, niin kestää tovi, että tuon oven tekstuurit lataa ja vasta sen jälkeen ilmestyy "open" vaihtoehto. Myös NPC:t ilmestyy usein vasta hetken kuluttua. 18e hintaan silti ihan hyvä ostos. 34 tuntia näytti kestävän pelin läpäisy. Toki sivutehtäviäkin tuli tehtyä.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
FF7 Rebirthiä ehti pari tuntia eilen pelaamaan. Itse pelistä en sano vielä mitään, mutta pelin musiikit ovat olleet aivan törkeän hyvät tämän parin tunnin aikana. Uematsun säveltämät klassikot, ovat saaneet mahtavan päivityksen.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
FF7 Rebirthiä ehti pari tuntia eilen pelaamaan. Itse pelistä en sano vielä mitään, mutta pelin musiikit ovat olleet aivan törkeän hyvät tämän parin tunnin aikana. Uematsun säveltämät klassikot, ovat saaneet mahtavan päivityksen.
Itse sain hakkailtua eilen vain tuon demon osuuden uudelleen (Niblheimin) ja ainakin mutulla jäi fiilis, että vaikeusastetta olisi aavistuksen helpotettu demosta. Pienen pieniä muutoksia oli tehty ja vaikka tuntuu, etten juurikaan tuota osuutta demosta juossut, niin materiaa sai enemmän.

Jos muuten haluaa tuon demon läpäisystä sen lisäsälppeen palkinnoksi (ja Remaken ja Integraden lisäsälpepalkinnot) niin päävalikossa pitää räpeltää Downloadable content tms. kohtaa. (Tämä vinkiksi jengille noin yleisesti jotka asiaa saattaisivat ihmetellä).
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Itse sain hakkailtua eilen vain tuon demon osuuden uudelleen (Niblheimin) ja ainakin mutulla jäi fiilis, että vaikeusastetta olisi aavistuksen helpotettu demosta. Pienen pieniä muutoksia oli tehty ja vaikka tuntuu, etten juurikaan tuota osuutta demosta juossut, niin materiaa sai enemmän.

Jos muuten haluaa tuon demon läpäisystä sen lisäsälppeen palkinnoksi (ja Remaken ja Integraden lisäsälpepalkinnot) niin päävalikossa pitää räpeltää Downloadable content tms. kohtaa. (Tämä vinkiksi jengille noin yleisesti jotka asiaa saattaisivat ihmetellä).

Mä skipasin tuon osuuden, kun pelasin demon pariin kertaan läpi. Aika paljon sai lisää sälää kun oli vanhat save filet+demojen save filet+ennakkotilauksen yhteydessä saadut itemit ja summonit.

Queens Blood vaikutti aika onnistuneelta kortti-minipeliltä. Ei nyt Witcherin Gwent tasoa, mutta mekaniikka vaikutti toimivalta.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
FF7 Rebirth tulilla, reilu 20 tuntia takana, ja ollaan vasta toisen demon tapahtumissa, eli pelattavaa riittää, eikä ainakaan vielä ole alkanut puuduttamaan tehtävät...
Onhan tämä OG FF7 -fanille nannaa, nautin suuresti...
Laittakaa googleen haku FF7 Rebirth tai FF7 Remake, ruudulle tulee jotain, kun klikkailee alareunassa olevaa namiskaa...
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Onkos tällä palstalla muuten kohtalotovereita jotka tilasivat FF7 Rebirthin Deluxe-version Powerista ja jäivät kuitenkin ilman? Ei paljoa 15 euron lahjakortti lämmitä tilauksen peruuntumisen jälkeen (etenkään kun ei voi käyttää nettikaupassa).

Vittuillakseni tilasin normiversion sitten kilpailevalta puljulta.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
En suosittele ostamaan vielä. Ensi vuoden (tai siis tämän vuoden) pelissä pitäisi muuttua lähes kaikki pelimoottoria myöden.
Täällä vedellään fm10 edelleen... Epicin ilmaislaarista otin muistaakseni tuon 20 vuosi sitten mutta ei tietenkään editori kuulunut pakettiin niin ei se sit oikein lähteny
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Fortniteen oli näköjään tullut uusi kausi. Ensi vilkaisulla aika kamalaa :D Mitä ihmettä nyt taas nää jotkut lentämiset, ukkoset jne.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
FF VII Remaken ensimmäinen osa vihdoin ja viimein maaliin. Taisi kokonaisuudessaan mennä n. vuosi ensi käynnistyksestä. Kyllähän tämä tarinan ja kaiken muun puolesta maistui hyvin, mutta mielestäni FF-pelien kuuluisi olla vuoropohjaisia ja tämän takia varmaan veikin niin pitkään hoitaa savotta loppuun, kun tuo nappuloitten rämppäys combat ei ole mieluinen. FF15 on myös vaiheessa, mutta katsotaan nyt milloin sen pariin palaan.
 

Aapee79

Jäsen
Olisko täällä neuvoja peleistä. Just pelasin Titanfall 2, Crysis 3 ja viimeisempänä Metro Exoduksen läpi. Varsinkin Metro kolahti kyllä ja joskus aikoinaan oli ne ekat osatkin jo ihan ok.

Eli kriteerit olisi:

Ehdoton: 1st person

Muut: Hyvä tarina, käppäilyä ja toimintaa. Scifi plussaa, mutta kuten Metron tapauksessa, ei sillä nyt niin väliä ole.

Ps.Cyperpunkkia on hakattu se 200h, mutta se tökkii jo. Dead Space remaster oli hyvä, mutta ei vaan jaksa noita 3rd personeita.

Kiitos.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en oo uusimmista yhtään kartalla mutta jos ei ole jo niin ota klassikot haltuun; Half-Life kestää aikaa ainakin modattuna, System Shock sai vasta remaken ja Deus Exin uudemmat inkarnaatiot eivät edes ehostusta kaipaa.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
FF7 Rebirth etenee hitaasti ja varmasti. Eilen pääsin Gold Sauceriin, eli seuraavat hetket menee varmasti minipelin parissa.

Kovasti olen pitänyt tästä. Juoni kulkee mukavasti ja combat toimii kuin junan vessa. Minipelit olleet toistaiseksi laadukkaita ja tarpeeksi kepeitä. Open world -tutkiminen on aika samanlaista kuin muissa peleissä, mutta sitä on juuri sopivasti, että mielenkiinto pysyy yllä.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
FF7 Rebirth etenee hitaasti ja varmasti. Eilen pääsin Gold Sauceriin, eli seuraavat hetket menee varmasti minipelin parissa.

Kovasti olen pitänyt tästä. Juoni kulkee mukavasti ja combat toimii kuin junan vessa. Minipelit olleet toistaiseksi laadukkaita ja tarpeeksi kepeitä. Open world -tutkiminen on aika samanlaista kuin muissa peleissä, mutta sitä on juuri sopivasti, että mielenkiinto pysyy yllä.
Tekisi mieli sanoa, että täällä ei olla kovin paljon edellä, kenties chapterin verran, mutta mitä pidemmälle peli etenee, sitä laajempia alueita ja enemmän tekemistä tulee vastaan, jolloin tunteja hupenee roppakaupalla. Pyrkinyt siivoamaan kaiken mahdollisen edestä, kun varmastikin platinaa tulee taas yritettyä. Pelikello pyörii jossain 50h tuntumassa. Toistaiseksi hankalinta minipeleistä on ollut opetella tuota pianon soittamista, siitä kun pitäisi kaikista kappaleista saada A-rank.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Toistaiseksi hankalinta minipeleistä on ollut opetella tuota pianon soittamista, siitä kun pitäisi kaikista kappaleista saada A-rank.

Tämä on kyllä hankalaa, varsinkin tällaiselle rytmitajuttomalle. Täytyy ehkä vaimo valjastaa tähän tehtävään kun hänellä on taustaa eri instrumenteista.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on kyllä hankalaa, varsinkin tällaiselle rytmitajuttomalle. Täytyy ehkä vaimo valjastaa tähän tehtävään kun hänellä on taustaa eri instrumenteista.
Itsellä ehkä eniten tuottaa haastetta vaaleat taustat, kun pitäisi erotta montako keltaista viivaa sieltä tulee missäkin kohtaa, sekä ohjaimet, kun ei tahdo nuo tatit totella välillä alkuunkaan. Mutta intensiivisen vartin - puolen tunnin yrittämisen jälkeen nämä menevät. Nämä valitettavasti vain vaikeutuvat pelin edetessä. 4/6 olen kuitenkin eilisiltaan mennessä saanut suoritettua.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Olisko täällä neuvoja peleistä. Just pelasin Titanfall 2, Crysis 3 ja viimeisempänä Metro Exoduksen läpi. Varsinkin Metro kolahti kyllä ja joskus aikoinaan oli ne ekat osatkin jo ihan ok.

Eli kriteerit olisi:

Ehdoton: 1st person

Muut: Hyvä tarina, käppäilyä ja toimintaa. Scifi plussaa, mutta kuten Metron tapauksessa, ei sillä nyt niin väliä ole.

Ps.Cyperpunkkia on hakattu se 200h, mutta se tökkii jo. Dead Space remaster oli hyvä, mutta ei vaan jaksa noita 3rd personeita.

Kiitos.

Onko alusta mikä?

No mutta siis:

- Trepang 2
- Turbo Overkill (paras FPS vuosiin)
- Remnant 2
- Robocop Rogue City
- Boltgun
- Nightmare Reaper
 

Aapee79

Jäsen
Onko alusta mikä?

No mutta siis:

- Trepang 2
- Turbo Overkill (paras FPS vuosiin)
- Remnant 2
- Robocop Rogue City
- Boltgun
- Nightmare Reaper
Ihan kovahko peliläppäri. Trepang 2 on itellä jo seuraavaksi listalla. Pitääpä noihin muihinkin perehtyy. Kiitos.

Uusi Stalker 2 voisi ehkä olla kokeilun arvoinen. Edelliset ei nyt ehkä enää toiminut, kun ovat aika vanhoja. Resident Evil Village on nyt menossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös