...
Nyt sitten Yakuza-tyhjyyteeni suunnittelin pelaavani koko sarjan alusta taas pitkän tovin jälkeen ja tällä kertaa kronologisesti. Nollan tuossa sitten jo asensin masiinaan.
Tämä projekti muuttuikin matkalla nyt sitten siihen, että päädyin koettamaan riittääkö palkeet platinoimaan Yakuza Kiwami. Riittihän ne, mutta samaan rahaan voi todeta, että oli ehkä haastavin platina toistaiseksi, joka on tullut tahkottua. Ja niitä kuitenkin on ajansaatossa 61 kertynyt.
No mikä siitä tekee sitten haastavan?
- 100% Completion List. Tämä on jokaisessa sarjan osassa, mutta kaikissa sitä ei vaadita suorittamaan. Tässä vaaditaan. Pääosin paljon simppeliä tekemistä, kuten syödä jokaisessa ravintolassa kaikki listalla olevat tarjottavat, myllyttää tietty määrä vastustajia kumoon eri taistelutyyleillä jne...
...Sitten kuitenkin pitää opetella pelaamaan aasialaisia lautapelejä, mahjongia jossa pitää vielä saada tietyt kädet listan merkintöjä varten (pariin näistä meni useamman päivän yritys), karaokessa pitää saada kaikissa biiseissä yli 900 pisteet (rytmipohjainen paina oikeaa nappia oikeaan aikaan oikealla lailla minipeli), baseballissa pitää saada tietty määrä pisteitä jokaisella vaikustasolla (helpoimmalla 16/20 kunnaria mm.) jne. Pääosin valtavasti aikaa vievää, mutta ajoittain älyttömän haastavaa.
- Harukan toiveet. Tämä "moodi" avautuu pelin läpäistyä ja ideana kierrättää Haruka nimistä pikkutyttöä pitkin kaupunkia ja vastata jokaiseen tämän mielihaluun. Pääosin ihan simppeliä osta kaupasta X, voita vaikka nyt pokerissa Y. Mutta sitten kun tämä kakara keksii haluta karaoken vaikeimmassa biisissä ylittää 950 pistettä, niin Otometal My Lifesta kuoriutuu suorastaan Otometal Fuck My Life. Tästä on tuskastumisia pitkin nettiä vuosikymmeneltä, läpipeluuvideoita jne. Tähänkin meni pari päivää että pääsi läpi. 970 pisteellä muuten pääsee karaokelistan kärkeen.
- Climax Battlet. Ideana simppeleitä. Pitää tietyt ehdot täyttäen läpäistä kenttä vetäen pataan kaikkia vihuja. Mutta sitten kun joukkoon heitetään mm. tehtävä, jossa et saa ottaa osumaa ja kentän loppuun vielä päävastus apureineen...
- Pääpeli Legenda-tasolla läpi. Meni eilen, pääosin ei tuottanut ongelmaa, mutta jos et ole tallentanut ekaa läpäisyä eri saveslotiin, et pysty aloittamaan ng+ jo valmiiksi kehitetyllä hahmolla kerätyin tavaroin. No. Tämäkään ei vielä se suurin haaste, vaan loppupäässä peliä oleva muusta toiminnasta poikkeava takaa-ajo, jossa joudut ampumaan jahtaajiasi. Tämä on kohta, mihin useimmilla täyden completionin suorittaminen kaatuu. On ihan h-lvetin vaikea. Kesti viime pe-ma alkuyö päästä yrittää tämän läpäisyä.
Sori pitkä rant, nyt on vaan hyvin saavuttanut fiilis, kun tämän projektin sai maaliin. Kertokoon asiasta jotain se, että en koe itseäni Soulsborne-pelaajaksi ja lähdin kuitenkin Demon's Soulsin pariin "lepäämään" aina, kun hermot eivät kestäneet. Ja nyt päätin samaan rahaan koettaa platinoida Kiwami 2:n... *hymiö*