Oon ehkä muutaman viikon tässä taas pelaillut FM-11:tä. Olisi kyllä joku uudempikin versio olemassa, mutta ei moottorissa oikein riitä vääntövoima valmentajan profiilintekemisen lisäksi. (Tosin siitä 145 cm /160 kg rillipäästä vaaleanpunaisine paitoineen riittää hihittelyä.)
Nyt siis pelaan Vauxhall Motorsilla, tässä divisioonat:
- Premier Division
- npower Championchip
- npower League 1
- npower League 2
- Blue Square Bet Premier
- Blue Square Bet South / Blue Square Bet North
Eli aloitus oli tuolta Blue Square Bet pohjoislohkosta. Noustiin heti ekalla kaudella Blue Square Bet Premiumiin ja nyt taktiikkana vain säilyttää sarjapaikka ja koittaa seuraavalla kaudella nousua. Oletan, että Boordi voi antaa hyvätkin budjetit käyttöön kun olen ollut niin paras valmentaja ikinä (tausta: kansainväliset tason ex-futari parikymppisenä, suosikkiseura Vauxhall Motors).
Kotistadikkammehan on kaikille tuttu legendaarinen Rivacre Park, kapasiteetti 2500 eli taitaa olla Bragua isompi mutalätäkkö. Vielä en kehtaa kumminkaan ehdottaa Boordille uuden stadikan rakentamisesta kun yleisämäärät on edelleenkiin vain parisen sataa, joista puolet pelaajien sukulaisia. Pukuhuonetilojen ja uuden kuntopyörän ostamiseen sain kumminkin Boordin taipumaan ja nyt he suunnitelevat tätä. Ymmärrän, ettei näitä hankintoja pidä tehdä liian hätäsesti vaan proggis tosiaan vie sen vuoden ainakin. Toivottavasti löytävät jostain tonnin ylimääräistä.
Näille pelaajille maksetaan kuukaudessa jotain 25-35 euroa. Tosin joku hyypiö on onnistunut neuvottelemaan itselleen useamman sadan sopparin ja eihän näistä tuppaa pääsee eroon ennen kuin sopparinsa loppuu. Taisin minäkin alussa syyllistyä yhteen kahteen tuollaiseen kun en hahmottanut meidän palkkatasoa. Mutta toisaalta Boordi hyväksyi. Nyt olen fiksumpi ja kaikki yli satasen kuukausipalkalla hiihtelevät saavat kyllä kerätä kamppeensa viimeistään kauden jälkeen.
Ja ainiin: Tavoitteenani on voittaa Champions-liiga joskus tulevaisuudessa.
E: Sanottakoon, että tämä Vauhhall oli median ennusteissa siis arvioitu jäämään viimeiseksi tuolla kutosdivarissa eli valitsin paskimman mitä peli tietää. Mihinkähän olisin tippunut jos olisin tippunut? Onkohan näihin jotain puulaaki päivityksiä siltä varalta?