Omasta mielestä pelin yksi suurimpia oivalluksia (tappelun ja navigoinnin ohella) on juuri se, että varusteita on kovin rajallisesti. Ei tule koko ajan uutta miekkaa joka on +1 parempi kuin edellinen, vaan yksi katana mitä voi (ja toki kannattaa) päivittää halutessaan. Samoin että haarniskoja on vain rajallinen määrä. Moni nykypeli tuntuu menevän pelkäksi "loot grind"iksi, mikä sopii jonnekin, mutta tykkäsin ettei sitä ollut tässä pelissä. Jos vihulaisilta tippuisi tavaraa niin se ei toimisi.
Joo on se noinkin ja siinä lootissa on järjestelmällisesti joka RPG:ssä tullut vastaan se, että tietyssä pisteessä sitä parempaa kamaa ei enää kumminkaan löydy. Witcher 3:ssa muistan käyneen itselleni niin, että löysin aika loppupuolella todella hienon linnan rauniot sellaisella saarekkeella, se löytyi vähän puskista jotenkin, kun luulin, että kaikki alkaa olla löydetty. Hienouden huipensi, kun sieltä löytyi miekka, jolla siinä vaiheessa ei tehnyt enää mitään omaani verrattuna. Fallout 4:ssa muistelen parhaimman aseen löytyneen jo suunnilleen puolessa välissä peliä ja sillä mentiin sitten loppuun asti, kun ei enää parempaa tullut vastaan.
Eli on se tosiaan se loottikin vähän näennäinen kiva ja tärkeämpää tässä, että tuo taistelupuoli on noin pitkälle viety. Pitää kunnioittaa, että peli on tehty lähtökohtaisesti eri ajatuksella, kuin esim. Kingdom Come, jota voi kutsua keskiaikasimulaattoriksikin.