Mitä pelejä pelaat juuri nyt?

  • 243 198
  • 1 549

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mulla on tapana latailla noi plus pelit pleikkarille ja sitten jättää pelaamatta. Töitten takia pelaaminen jää normaalisti pariin tuntiin viikossa mutta viime aikoina on yllättäen ollut enempi aikaa.

Detroit ja last of us vielä pelaamatta, kumpaa suosittelisitte ensin?
Olen viime kk lähinnä pelannut civ6, joka toimii pleikkarilla yllättävän kivasti. Civit on aina olleet mun suosikkeja ja aika monena iltana jälkeen venynyt pikkutunneille.

Wwe2k20 myös ollut testissä ja onhan toi huvittavan paska.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Detroit ja last of us vielä pelaamatta, kumpaa suosittelisitte ensin?

Itse vetäisin eka Detroitin läpi. Tarina kestää vain 10-15h riippuen millä tahdilla pelaa. Detroit myös omasta mielestä hitusen parempi. Tosin eipä sillä mitään väliä varmaan ole kumman vetää eka läpi, mutta itse valitsisin varmaan Detroitin sen lyhyyden takia.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Assassin´s Creed: Odysseijaa yritäin tässä hiljalleen paketoida, koska päälle 100 GB on aika kunnioitettava määrä tilaa yhdelle pelille, kun koko pannussa on yhteensä 1500 GB. Pelatessa vain on alkanut nakertamaan se, että taustaäänet yleisesti ovat mielestäni heikohkot, esim. ihmisten keskinäinen juttelu kylillä, olettaisin kiireisellä torilla olevan aika paljon enemmän mitä äänikirjoon ja sen voimakkuuteen tulee. Pelkäsin jo, että onko kajarit/basso sulamassa, mutta eipä noi taustaäänet kuulokkeillakaan hirveästi parane, kaiketi siis pelin vika.

Metro Exodus ja Shadow of the Tomb Raider tuolla pelikirjastossa kutkuttelis, jahka saa ensin tilaa raivatuksi. Toisesta tilaasyövästä möhkäleestä RDR2:sta en ole valmis luopumaan. Onlinessa dailychallenge-putki jo 82 päivää (huhhuh). Vaikka muuten ei jaksais pelata niin joka ilta on ainakin käytävä ne "polta viisi tupakkaa/käy siellä tai täällä" tehtävät tekemässä. Gold Bareja semmoset 100 jemmassa, tosin ei hajuakaan mihin niitä enää käyttäisi. No onpahan varaa ostaa heti kaikki uusi setti, mitä Rockstar jossain vaiheessa toivottavasti Onlineenkin keksii. Harmi kun sitä tarinalisäriä lienee turha odottaakaan. Onlinessa ainut täky on sen addiktoivuus, mutta tylsäähän se on, jos yhtään tarkemmin pohtii. Sen sijaan se tarina... ai saamari vieläkin jaksaa sykähdyttää.

AC: Odysseijan tarinaa tullut tahkottua jo pidempään kuin aikanaan RDR2:n tarinaa, mutta siinä missä viimeisessä ei tylsää hetkeä ollutkaan, tuntuu Odysseija välillä semmoiselta väkinäiseltä läpipuurtamiselta. Ei siinä, kyllä se tarina on ihan hyvä, mutta ne sivuhommat on välillä vähän laimeita. Toki niitähän ei ole pakko pelata, jos ei tahdo.

Strategiarintamalla työn alla on Age of Empires II Definitive edition, mikä nyt on toki vähän hullua, kun aikanaan pikkupoikana sain alkuperäisen version sen ainoan lisärin kanssa joululahjaksi ja pelasin läpi. Ostin aikanaan Steamiin 2013 ilmestyneen HD-editionin ja pelasin läpi. Nyt pelaan tavallaan kolmatta kertaa samaa peliä läpi.

Anno 1800 pitäisi taas jossain vaiheessa ruveta vääntämään, kun tullut jokunen lisärikin. Viime kerralla vain paloi moti, kun en ottanut kaupunkisuunnittelussa huomioon tulevaa sähköistymistä ja sen vaatimaa infraa, että valtakuntani hävisi tehokkuudessa boteille sen verran pahasti, että taisteluissa minun purjelaivani pyyhittiin meren pohjaan vastustajien höyrylaivojen tieltä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Witcher 3

Loistava peli. Vähän se liikkuminen on välillä kankeaa jossain ahtaissa paikoissa ja grafiikat on auttamatta jääneet valmistusvuodesta vanhanaikaisiksi. Muuten valitettavaa ei juuri löydykään.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Assassin´s Creed: Odysseijaa yritäin tässä hiljalleen paketoida, koska päälle 100 GB on aika kunnioitettava määrä tilaa yhdelle pelille, kun koko pannussa on yhteensä 1500 GB. Pelatessa vain on alkanut nakertamaan se, että taustaäänet yleisesti ovat mielestäni heikohkot, esim. ihmisten keskinäinen juttelu kylillä, olettaisin kiireisellä torilla olevan aika paljon enemmän mitä äänikirjoon ja sen voimakkuuteen tulee. Pelkäsin jo, että onko kajarit/basso sulamassa, mutta eipä noi taustaäänet kuulokkeillakaan hirveästi parane, kaiketi siis pelin vika.
Itsellä on AC Origins ja sitä pelatessa Windowsin äänenvoimakkuus piti laittaa kaksin- tai kolminkertaiseksi, jotta sitä viitsi edes pelata. Äänimaailma taitaa siis olla tehty jotenkin perseelleen uudemmissa Assassin's Creedeissä, tai ainakin noissa kahdessa.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Tyttöystävän kanssa on tullut pelattu Overcooked 1&2 ja viimeisimpänä A way out:tia. Mukavaa co-op tekemistä jossa oppimiskäyrä ei ole kovin jyrkkä. Mukaan pystyi hyppäämään vaikka viimeisimmät videopelikokemukset paremmalla puoliskolla ovat ajalta Sonic & Sega megadrive.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Itsellä on AC Origins ja sitä pelatessa Windowsin äänenvoimakkuus piti laittaa kaksin- tai kolminkertaiseksi, jotta sitä viitsi edes pelata. Äänimaailma taitaa siis olla tehty jotenkin perseelleen uudemmissa Assassin's Creedeissä, tai ainakin noissa kahdessa.
Itsekin täällä eristyksissä tuota Originssia hakannut. Eka kosketus AC peleihin. Ihan hyvältä vaikuttaa. Mutta mulle ei aukene tuo mikä lie Animus- juttu? Siis ne välipätkät missä jotkut tutkijat tulevaisuudessa (?) häröilevät jotenkin itse peliin liittyen. Mitäköhän tässä pitäisi tietää...? Kauheasti sielä tämän mimmin valikoissa löytyy infoa eri valikoista, mutta en ole jaksanut perehtyä kun ainakaan tähän asti peli ei ole noihin kohtiin heittänyt kuin pari kertaa.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Itsekin täällä eristyksissä tuota Originssia hakannut. Eka kosketus AC peleihin. Ihan hyvältä vaikuttaa. Mutta mulle ei aukene tuo mikä lie Animus- juttu? Siis ne välipätkät missä jotkut tutkijat tulevaisuudessa (?) häröilevät jotenkin itse peliin liittyen. Mitäköhän tässä pitäisi tietää...? Kauheasti sielä tämän mimmin valikoissa löytyy infoa eri valikoista, mutta en ole jaksanut perehtyä kun ainakaan tähän asti peli ei ole noihin kohtiin heittänyt kuin pari kertaa.
En tiedä miksei ole vain "tarina menneisyydessä"-kerronnalla ilman mitään futuristista höttöä seassa, mutta pointti on kaiketi havainnollistaa sitä, että periaatteessahan se antiikin Egypti (tai Kreikka Odysseijassa) eivät ole "todellisia", vaan henkilölle simuloituja ympäristöjä, joissa eletään valitun kohdehenkilön silmin tapahtumia, joita tämä eläessään koki. Siis yhtä hyvinhän tuosta voisi pudottaa koko "simulaation" pois, eikä pelistä menettäisi mitään, mutta se nyt vain on siellä, kun aikanaan kehittäjät lähtivät tuolle linjalle, että kaikki alkaa aina koekaniinista/tutkijasta, jonka tarkoitus on kerätä tietoa menneisyydestä, josta voisi kenties nykyajassa olla hyötyä tavalla tai toisella.

Se Animus ehkä nitoo tuota Assassin´s Creedien aikajanaa Antiikin Kreikasta (ja kaikkea siltä väliltä) 1800-luvun lopun Lontooseen ja tapahtumia yhteen ja että niillä on vaikutuksia toisiinsa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekin täällä eristyksissä tuota Originssia hakannut. Eka kosketus AC peleihin. Ihan hyvältä vaikuttaa. Mutta mulle ei aukene tuo mikä lie Animus- juttu? Siis ne välipätkät missä jotkut tutkijat tulevaisuudessa (?) häröilevät jotenkin itse peliin liittyen. Mitäköhän tässä pitäisi tietää...? Kauheasti sielä tämän mimmin valikoissa löytyy infoa eri valikoista, mutta en ole jaksanut perehtyä kun ainakaan tähän asti peli ei ole noihin kohtiin heittänyt kuin pari kertaa.
Tuolla oli varsin iso rooli ensimmäisessä AC pelissä aikanaan. Se onkin ainoa AC peli, jota olen itse pelannut. Käytännössä AC-pelien maailma ei siis ole todellinen, vaan virtuaalisimulaatio.

Varmasti aika paljonkin asioita menee ohi, jos pelisarjan aiemmat pelit eivät ole tuttuja.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuolla oli varsin iso rooli ensimmäisessä AC pelissä aikanaan. Se onkin ainoa AC peli, jota olen itse pelannut. Käytännössä AC-pelien maailma ei siis ole todellinen, vaan virtuaalisimulaatio.

Varmasti aika paljonkin asioita menee ohi, jos pelisarjan aiemmat pelit eivät ole tuttuja.
Juu, ei ole, ei... Tästä Originssista aloin tahkoamaan kun jossain arvostelussa luki että tämä olisi tarinallisesti "aikaisin".
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Animus on aikakoneen kaltainen laite, jolla pääsee menneisyyteen. Sillä ihminen pääsee ”geneettisen muistinsa” kautta astumaan jonkun esi-isänsä saappaisiin.

Assassin’s creed-pelisarjassa on alun perin kyse Assasiinien ja Temppeliritarien yhteenotosta, ja molemmat porukat ovat vuoron perään yrittäneet riistää laitteen toisiltaan ja käyttää sitä omiin tarkoituksiisna ja toisiaan vastaan.

Peli siis periaatteessa tapahtuu nykyajassa, ja noissa historiallisissa ajanjaksoissa ja paikoissa ollaan vain tuon Animuksen kautta.

Sarjan myöhemmissä osissa Animus valjastettiin viihdekäyttöön, jossa se tuossa Originsissakin on.

Tuo Animus lienee vain tapa selittää ”uskottavasti”, miksi kuoleman jälkeen peliä voi edelleen jatkaa ja miksi pelialue on se mikä on eikä sen ulkopuolelle pääse. Eli näitä joka pelissä olevia epäaitouksia.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HPK
FF7 remake tuli korkattua tänään heti aamusta ja sellaiset 4-5 tuntia tuli pelattua. Toistaiseksi lunastanut kaikki odotukseni. Ainakin tähän mennessä tuntuu siltä, että jo ennestään hyvään tarinaan on saatu lisää syvyyttä.
 

Glove

Jäsen
Hearts of Iron IV taas vaihteeksi. Kyllästyin Football Manager 19 kun voitin Liverpoolilla kahdeksassa kaudessa seitsemän mestaruutta ja läjäm cupkannuja. HOI4 tallennus nyt siinä vaiheessa, että pitäisi hyökätä Puolaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Witcher 3:sta edelleen. Olen pelannut tätä jo kymmeniä tunteja, enkä uskoakseni ole vielä puolessa välissäkään. Olen kyllä pelannutkin pitkän kaavan mukaan tätä ja pyrkinyt tekemään kaikki tehtävät, mitä eteen osuu ja koluamaan kaikki maailmat läpi.

Meinaa hermot jo mennä tähän, että yksi sivutehtävä voi jo itsessään kestää yli tunnin. Sen lisäksi ei ole ollenkaan harvinaista, että tuota tehtäessä törmäät joihinkin tyyppeihin, joista aukeaa vielä pari tehtävää lisää myöhemmin tai heti tehtäviksi.

Pelihän on siis ihan valtava. Sisällöllisesti minusta vielä selvästi suurempi, kuin RDR2. Tietysti se RDR:n maailma näyttää paljon hienommalta ja se on eläväisempi, mutta tekemistä tässä Witcherissä on minusta selvästi enemmän.

On tämä todella kova peli, vaikka vähän on ruvennut nyppimään, että tehtävissä on hirveästi tuota juoksemista paikasta toiseen, ja pitkien dialogien käymistä. Ei olisi haitaksi, vaikka tuota witcher senseä tarvitsisi käyttää vähemmän näissä tehtävissä. Minuuttitolkulla juokset joidenkin jälkien perässä, niin ei se oikein hauskaa enää ole.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
MotoGP 20 tuli hankittua lohdukkeeksi, kun ei ole tänä keväänä lätkää eikä kesällä edes futista. Autopeleihin on vuosien mittaan tullut ähky, mutta tuommoinen realistisempi ratamoottoripyöräily antaakin ihan uudenlaista haastetta jota olen kaivannut. Heti alkuun sai todeta, että ihan perusjutuista on pakko lähteä liikkeelle, kuten jarrujen oikeaoppisesta käytöstä, koska olen täysi ummikko moottoripyörien suhteen. Pelistä löytyy myös KymiRing, joten kotimaan kamarallakin pääsee kisaamaan. Siihen rataan onkin tullut nyt tutustuttua moto3 luokan nuhapumpulla, kun ei tehokkaammat vehkeet pysy vielä käsissä ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Katselin ketjua useamman sivun taaksepäin ja ilmeisesti kukaan ei ole vielä maininnut Disco Elysiumia. Kaikki rooli- ja seikkailupelien ystävät ennakkoluulottomasti kokeilemaan.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Monster Hunter: World työn alla. Hetki meni, että pääsi sisään tuohon taistelumekaniikkaan ja muutenkin tuon pelin ”sisäisiin pieniin peleihin”, missä varusteita ja asetta päivitetään, craftataan tarvikkeita, kerätään ja kasvatetaan materiaaleja tarvikkeita ja päivityksiä varten. Mukana kulkee kumppanina myös vähän hämmentävästi oma kissa (palico), joka auttaa yllättävän paljon, kun isojen mörköjen kanssa ottaa matsia ja tätä kissaa voi myös kehittää ja sen varusteita parantaa. Oman hahmon kustomointi oli myös todella jees alussa ja palicon ulkonäköön pääsi myös vaikuttamaan. Asevaihtoehtoja taisi olla toistakymmentä, jossa jokainen ase on uniikki ja muuttaa gameplayta dramaattisesti niin paljon, että asetta vaihtaessa peli muuttuuu combatin osalta täysin eri peliksi. Itse valitsin pitkän harkinnan jälkeen jousen, koska tykkäsin Horizon Zero Dawnin combatista erityisen paljon, jossa heittäytymällä väisteltiin iskuja ja koitettiin pommittaa vihollisen heikkoja kohtia. Tässä vähän sama periaate paitsi että tavalliset ammukset ovat loputtomia, itse ampuminen ja heittäytyminen kuluttavat staminaa, joten järkeä pitää käyttää hyökkäämisen suhteen, että on sitten energiaa väistää, kun hirviö käy päälle. Erikoisnuolia, pommeja ja ansoja voi myös käyttää. Väsyttämällä ja ansoittamalla tiettyjä hirviöitä, niitä voi myös vangita elävinä, jolloin lootti on parempaa ja tutkimuspisteitä saa enemmän. Tutkimuspisteillä saa ostettua tavaraa ja ne avaavat eri hirviöiden vahvuuksia, heikkouksia ja loot droppeja. Erilaisia hirviöitä on todella monipuolisesti ja ne käyttäytyvät eri tavalla ja jokaisella on omat heikkoutensa.

Tämä helmi meinasi jäädä kesken jo alussa, kun tuntui siltä, että kaikkea sälää on pelissä vähän liikaakin ja siihen päälle vielä jotkut japanilaiset outoudet. Onneksi kärsivällisyys riitti ja nyt peliä on takana sellaiset 30h ja tuntuu vieläkin, että olisi raapaissut vasta pintaa, kun tekemistä on niin paljon. Tämä peli on kyllä rahansa väärti.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Uncharted nelikko alkoi ykkösestä. Kai tällä menee kesäkuuhun.
Mulla alkoi parisen viikoa sitten. Nyt on 1 & 2 läpi pelattuna. Ykkönen oli ihan viihdyttävä, mutta kakkonen nostaa tasoa vielä merkittävästi.
 

Undrafted

Jäsen
Mulla alkoi parisen viikoa sitten. Nyt on 1 & 2 läpi pelattuna. Ykkönen oli ihan viihdyttävä, mutta kakkonen nostaa tasoa vielä merkittävästi.
Ykkönen takana ja kohti kakkosta. Täytyy ottaa huomioon pelin ikä 13 vuotta. Tarinallisesti ihan ok, joitain kohtia olisin tehnyt toisin. Kaveri kanssa kehunut kakkosta todella paljon, joten odotukset korkealla.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Ykkönen takana ja kohti kakkosta. Täytyy ottaa huomioon pelin ikä 13 vuotta. Tarinallisesti ihan ok, joitain kohtia olisin tehnyt toisin. Kaveri kanssa kehunut kakkosta todella paljon, joten odotukset korkealla.
Kakkosellakin ikää 11 vuotta, mutta se näkyy huomattavasti vähemmän. Veikkaan, että Naughty Dogilla oli enemmän resursseja kakkosta tehdessään, kun ykkönen oli niin menestys ja saivat paremmin näkemystään läpi. Kolmosta pikkuisen eilen aloittelin ja sekin toimi hyvin.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Viime kuukausina on tullut pelattua hyvin paljon Plague Inc Evolved nimistä strategiapeliä. Joku voisi sano, että nykyisen maailmantilanteen vuoksi ei olisi hyvä idea pelata kyseistä peliä. Olen tätä pelannut vuosia, toki välilä vähemmän ja välilä enemmän, mutta nyt kun on oikeasti pandemia leviämässä maailmalla, niin pelin pelaaminen tuntuu tuplasti hauskemmalta ja rennolta. Pelaako kukaan muu kyseistä peliä?
 

Undrafted

Jäsen
Uncharted kakkonen ohitettu ja huomenna kolmosen kimppuun. Ykkösen jälkeen kaverille totesin, että kunhan ei ole natseja ja örriäisiä kakkosessa niin olen tyytyväinen. No, natsit oli minimaalisesti läsnä, joskin örriäisiä oli jokunen. Komeat maisemat, paikoitellen olin huolellisesti hukassa minne jatkaisin. Päädyin hyppimään ”oiskohan se tonne, ai ei ollutkaan” tyylillä paikoitellen .
 

Buster

Jäsen
PS3:lla Witcher 3:sen myllytin silloin maaliskuun puolivälistä alkaen n. 1,5 viikossa sinne saakka, että sain pelata DLC:t ekaa kertaa läpi. Näköjään peli kaatuili edelleen vanhaan malliin Novigradissa silloin, kun olit pelannut jo useamman tunnin putkeen ja menit kaupunkiin haahuilemaan joksikin aikaa. Ensin alkaa fps vähän tökkiä ja vähän ajan päästä sovellus kaatuu.

Mutta kutittelee pelata pikaisesti tallennus loppuun ja aloittaa peli sen jälkeen vaikeimmalla tasolla, jota olen vältellyt jo senkin vuoksi, kun ne vähät kerrat kun olen yleensä vahingossa kuollut, niin latausruutua saa tuijottaa todella kauan. Mutta eiköhän tuo peli menisi helpohkosti läpi, kun tuossa edellisellä kerralla muisti kaikki strategiat. Saisi myös new game +:lla aloittaa. Tosin peli ilmeisesti myös skaalaa viholliset siinä ylöspäin, joten en tiedä saako siitä juurikaan etua. Toki tuo ukko on aika voittamaton noilla mutageeneillä, healthin regeneroimisella taistelussa ja Quenilla. Uskalsi Blood and Winessa myllyttää punaisia pääkallojakin vastaan ja menestyksellä.

Aloitin myös lukemaan noita Noituri-kirjoja. Tiedä aloitanko ennen kuin olen kirjat saanut luettua, mutta toisaalta olen niin hidas lukija. Olen kuitenkin saanut jo kaksi ekaa kirjaa luettua vähän yli kuukaudessa. Ykkönen ja kakkonenkin on ehdottomasti joku päivä pelattava, mutta pitäisi ostaa parempi tietokone. Ellei sitten jollain Nvidian pilvipelipalvelulla tai vastaavalla noita saisi pelattua.

Dirt 2:sesta sain aikalailla tarpeekseni. Vielä olisi Project Cars 2 rattipeleistä ja myös GTA V:sen uudelleenpeluu on kesken. Plussapeleistä myös Farming Simulator ja tuo Cities Project Skylines on vähintäänkin muutaman tunnin arvoisia tutustumisia. Sitten jos ei näiden jälkeen olla syksyssä, niin ehkä joku Uncharted-sarja voisi olla kiva aloittaa alusta. En tosin kaipaa yhtään niitä örrimönkiäisiä ja kranaatinheittimiä/kranaatteja, tai ylipäänsäkään hirveästi niitä taisteluita. Mutta kiinnostaisi pelata ihan vain sen vuoksi, koska Thiefs End oli niin hiton hyvä tarinallisesti ja erityisesti lopetuksellaan. Ei tollaseen juuri törmää.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös