Mä korkkasin Tom Clancy´s Ghost Recon Breakpointin (vittu mikä nimi). Tykkäsin jo Wildlandsista, ja on tämä ehkä vielä vähän parempi. Samat mekaniikat näyttäis olevan, mutta jotenkin tuntuu toimivan vähän paremmin koko homma. Onhan tässä nyt tietysti vielä kaikennäköistä skeidaa, esimerkiksi aika usein olen helikopterilla lentäessä hipaissut puuta, ja yhtäkkiä se kopteri onkin sitten vertikaalisti sitä puunkylkeä vasten ja nylkyttää siinä ennenkuin räjähtää.
Jos joku muu on tätä pelannut, kertokaa mulle miten sen sync drone shotin saa aktivoitua.
Itsekin ostin tämän pleikkarikaupan alelaarista pari viikkoa sitten. Jokunen tunti on pelin parissa tullut vietettyä. On tosiaan mekaniikaltaan hyvin Wildlandsin kaltainen peli, tosin joissain asioissa mielestäni hieman kankeampi. Esimerkiksi piiloutuessa jonkun kiven, seinän tai muurin taakse saa välillä pyöriä hetken, että pystyy tähtäämään oikeaan suuntaan sieltä seinän takaa. En tosin ole huomannut että muita ärsyttäviä ongelmia juurikaan olisi jatkuvasti esillä.
Tuohonkin peliin oli pitänyt laittaa gear levelit ym. mistä en jaksanut oikein innostua. Onneksi viime viikon päivitys pelasti tilanteen ja pelimuotoa pystyi kustomoimaan niin, että gear levelit sai pois. Lisäksi aseita on vaikeampi saada, ja jos aseen haluaa vaihtaa mutta säilyttää edellisen aseen, pitää säilytettävästä aseesta löytää ensiksi piirroskuvat, siis blueprint. Aseita ei muutenkaan voi vaihtaa (pl. vihuilta poimitut) kuin leiripaikoilla. Näköjään myös panokset menevät hukkaan, jos esimerkiksi puolillaan olevan lippaan vaihtaa täyteen. Exploration mode on myös hyvä uudistus, eli tehtävissä ei suoraan näy kartalla, mihin pitää mennä, vaan tulee vihjeitä alueesta, ilmansuunnasta ja sitten vielä jotain tuntomerkkejä lisäksi. Täytyy siis vähän samoilla ympäriinsä löytääkseen kohteet. Tämä oli pelissä siis jo alunperin.
Jos jotain huonoa pelistä pitää mainita, niin ääninäyttely ja dialogit ylipäätään. Onpas kliseillä täytettyä paskaa kerrassaan. Onneksi noita ei ihan älyttömästi ole ja hieman tuota pelastaa Joe Bernthalin mukana olo.
Myös omaa tiimiä kaipaan takaisin, ja jonkun uutisen mukaan sitä ollaan peliin tuomassa, kun ilmeisesti on kovin kysytty ominaisuus. Hyvä näin. Jos vielä saisi käskyttää tiimiä vähän monipuolisemmin kuin Wildlandsissa. Vanhemmissa Ghost Reconeissa oman ryhmän jäseniä, siis jokaista yksitellen, sai liikutella tac mapilla haluamiinsa sijainteihin, mikä olisi ihan kaivattu ominaisuus kun lähtee hyökkäämään johonkin isompaan vihuja vilisevään mestaan.
Vaikka sanoin etten pidä gear levelistä ja muutenkin vähän karsastan tuota roolipelimäisyyttä mitä tähänkin peliin on haluttu tuoda, niin tykkään tuosta resurssien keräämisestä. Ei tarvii koko ajan olla kaupasta hakemassa lisää kranuja ja lääkintätarvikkeita, toisaalta eivät tule ihan itsestäänkään mistään.
Kartta on taas mukavan kokoinen. Tuntuu että sitä on kolunnut jo reilusti, mutta kun tuossa eilen zoomasin ulos, niin totesin että onpas vielä paljon kartasta pimeänä.
Kokonaisuutena hyvä peli, mutta katsotaan kuinka kauan jaksaa innostaa, ennen kuin alkaa toistamaan liikaa itseään.
Sync drone shotista en muuten ole vielä itsekään perillä.
Mä ostin Steamista kaikki Mafiat, kun oli Bundlena tarjolla sopivaan hintaan. Ykköstä olen nyt aloitellut. 1-2 on tullut pelattua läpi joskus, kolmosta en ole koittanut koskaan.
Ai että, tuon pelisarjan ykkösosan tarina ja tunnelma pelissä, se oli kyllä mestariteos se. Myös Mafia II oli ihan mukava peli, muttei päässyt samalle tasolle kuin ehkä hetkittäin. Kolmosta taisin joskus kokeilla hieman lataamalla demon, mutta siinä muistaakseni liikkuminen tuntui puistattavan huonolta. Ehkä olisi pitänyt antaa pelille suurempi mahdollisuus.
Max Payneista, kahdesta ensimmäisestä osasta voi sanoa samaa mitä Mafia -pelisarjan ykkösosasta. Olihan ne huikeita teoksia nekin, ja varmaan yhä edelleen. Tosin vast'ikään näin videopätkän ykkösosasta ja kyllähän siinä joutui toteamaan kuinka aika kultaa muistot. Muistelin nimittäin, että olisi graafisesti ollut edes hieman lähempänä nykypäivää... Mutta onhan tässä vettä virrannut niin Ounasjoessa, Aurajoessa kuin Tammerkoskessakin sen jälkeen, kun tuo peli julkaistiin. Kolmonen mulla tuostakin jäi joskus kesken, kun en meinannut millään päästä eteenpäin jossain kentässä.
Olisi se Witcher 3 vissiin kans ihan reippaassa alennuksessa, vai olisko ollut maaliskuun loppuun. No, on tätä pelattavaa muutenkin. Ja vasta joku päivä mietin, että liikaakin saa aikaa kulutettua tuossa pleikkarin äärellä, vaikka nyt karanteenit ym. onkin. Saatana.