...kiertäsin vähän mualimaa.
Kokeillaas ku ei kone tilttaa.
Mace kirjoitti:
No, niitä alulle panijoita tuskin on monta, joten ne muut eivät ole ainakaan käyttäneet järjetöntä määrää tarmoa.
Lehden kääntäminen ei ehkä ole kaikkein järkevin ja paras tapa vaikuttaa, mutta aika näkyvä protesti se kuitenkin on. Kuinka siis voit verrata sitä jääkiekko-ottelun erätauolla kuiskutteluun? Todella ankea vertaus. Tuosta nimilistasta vielä sen verran, että kyllä varmaankin jotkut listaan nimensä laittaneet ovat myös antaneet palautetta suoraan mainostaville yrityksille, kuten mm. Olvin reaktioista voimme havaita. Ylipäätänsäkin hiukan huvittaa tuo valtavan pitkän nimilistan vähättely, sillä kun on nimittäin hyvin todennäköisestikin ollut haluttu vaikutus: Seiska on joutunut erittäin huonoon valoon. Olvinkin päätökseen on uskoakseni vaikuttanut se, että suoraan yritykseen tulleiden yhteydenottojen lisäksi yritys tiesi todella monen lyöneen nimensä tuohon nettilistaan.
Et muuten vastannut aiempaan kysymykseeni: kuinka sinulla riittää noin järjettömästi tarmoa seurata ja kommentoida näin mitätöntä asiaa käsittelevää ketjua? Kanavoisit tarmosi fiksummin ja tärkeämpään asiaan. Tunnut olevan sitä porukkaa, joka yrittää kertoa muille, kuinka tulisi toimia, mutta toimii itse oppejaan vastaan.
Näkyvä protesti sen verran että oikeat lehdet ja uutiset ovat noteeranneet sitä about kuuden palstamillimetrin ja 20 sekunnin uutisoinnin verran. Voipi olla että joku keskusteluohjelma juttelee asiasta, oh hoh, itse asiassa Jälkiviisaat puhui jo asiasta. Sitten joku Olvi vetää mainosmarkkojaan pois, ja porukka peruu tilauksiaan.
Pointti, ja fakta tässä on tekopyhyys - asia hukkuu massaan ja aika harvan elämä oikeasti muuttuu. Kuten boikotti amerikkalaisia tuotteita vastaan: muistatteko jokunen vuosi taaksepäin porukan kouhoamista taistelusta amerikkalaisia tuotteita vastaan, kun sitten jengi joutui huomaamaan että joka paikka on täynnä amerikkalaisia tuotteita tavalla tai toisella ja se hetken kestänyt "hieno aate" unohtui ja hyytyi lähinnä naurettavana ja voimattomana räpellyksenä.
Nytkin sitten huomataan että vuoden päästä, jos ei Seiska, niin joku vastaava lehti porskuttaa ihan samaan malliin vastaavaa törkyä, ja Olvin mainosmarkat ovat ohjautuneet aika lailla samalle sektorille,
sosiaalipornoon. Tilaajamäärät korjautuvat, minkä Seiska menettää joku vastaava Sosiaalipornoaviisi korjaa. Pisara meressä, huuto hodarijonossa.
Täytyy muistaa että tässä tapellaan asioista eikä ihmisistä, ei pidä suuttua jos meikäläisten kommentointi kuulostaa ylimieliseltä. Usealla vaan jäi ajattelematta asiaa isommalta kantilta,
kuka asiasta loppupeleissä hyötyy ja hyötyy eniten, ja millä on vaikutusta mihin.
Faktoille kun on pakko myöntyä, sitä tässä taotaan.
Syy miksi Lordi on niin palava aihe ja miksi ihmiset kimmastuivat kaikista sosiaalipornoaviisien jutuista juuri tästä, on tuo aikoja sitten luettelemani positiivinen julkisuus juuri
sankaria kohtaan. Lehti joka on palvellut ihmisiä siinä, että se on antanut ihmisille mahdollisuuden nauraa sekä tuntea ylemmyydentunnetta, inhimillistänyt ja luonut taviksia (meidän maapallon suhteen suurista ja niin oikeasti tärkeistä) tähdistä ja tähdiksi itseään ajattelevista julkimoista, tekeekin virheen hyökkäämällä uuden sankarimme, siis jonkun jonka haluamme tuntea paremmaksi kuin itsemme, kimppuun.
Se sattuu, meitä huonompia, "mikä tuokin nyt luulee olevansa", saa pilkata mielin määrin. Kaiken saa näyttää ja kaikesta repiä otsikoita, mitäs läksit.
Sama asia meidän sankarimme, meitä paremman kohdalla, ettäs kehtaat.
Tuossa se formula siihen - näetkö ristiriidan?