Onko se saavutetuista eduista luopumista, jos ei ikinä ole saavuttanut sitä etua. Vähän sama kun ajokortiton duunari luopuisi autoedustaan.
Sen takia se olikin tuossa erikseen, ja yritin sitä painottaa etten itse niitä ole koskaan saanut eli en voi luopuakaan. Viesti jäi ilmeisesti epäselväksi, pahoittelut siitä.
Mä voin luopua vaikkapa lomarahoistani, jos vastavuoroisesti saan luopua myös opinto- ja asuntolainoistani, muuten ei oikein yhtälö onnaa.Olen valmis luopumaan matalapalkka työstäni ja siirtymään koko päiväiseksi kelan asiakkaaksi. 1050e käteen riittää minulle.
Suomi nousuun.
Oletko palkansaaja ja millaista työaikaa teet? Jos saat liukumia niin olisitko valmis luopumaan niistä ilman kompensaatiota? Ei ihan yksi yhteen pekkasten kanssa mutta sinne päin.Sen takia se olikin tuossa erikseen, ja yritin sitä painottaa etten itse niitä ole koskaan saanut eli en voi luopuakaan. Viesti jäi ilmeisesti epäselväksi, pahoittelut siitä.
Oletko palkansaaja ja millaista työaikaa teet? Jos saat liukumia niin olisitko valmis luopumaan niistä ilman kompensaatiota? Ei ihan yksi yhteen pekkasten kanssa mutta sinne päin.
Muotoilen toisin: lähteekö liukumasi kerryttämään plussaa 7,5h työn jälkeen? Olisitko valmis että liukuma lähtisi kerryttämään plussaa vasta 8 tunnin jälkeen? Samalla palkalla tietysti.Olen palkansaaja. En ymmärtänyt kysymystä. Siis jos saan liukumia? Eli tarkoitatko, että voinko päättää itse työajoistani liukumia käyttäen, vai että minulle maksetaan ylitöinä plussatunnit?
Muotoilen toisin: lähteekö liukumasi kerryttämään plussaa 7,5h työn jälkeen? Olisitko valmis että liukuma lähtisi kerryttämään plussaa vasta 8 tunnin jälkeen? Samalla palkalla tietysti.
Kunhan nyt yritän tuoda esiin sitä että pekkaset pois on helppo populistinen heitto, usein sellaiselta henkilöltä joka ei itse ole valmis pidentämään työaikaansa ilman kompensaatiota.
Ok, näin ollen "pekkaset pois" ehdotuksesi on täysin perusteltu sekä olisit samansuuntaisella asenteella ja panoksella valmis talkoisiin.Tottakai se lähtee. Kyllä mä tohon olisin valmis. Puoli tuntia ei ole mikään valtava uhraus mielestäni.
Mutta helppohan se on tosiaan heitellä vaikka mitä. Katsotaan sitten jos tilanne tulee eteen :)
Mietin omalta kohdaltani asiaa miten voisin kantaa korteni kekoon, niin päädyin seuraaviin lopputuloksiin;
- Pekkaspäivät
- Lomaraha
- Asuntolainan korkovähennys
- Asunnon myynnin verovapaus
- Luovutustappioiden vähentäminen verotuksessa
- Kilometrikorvaus
Suurimmalla osalla suomalaisista on esimerkiksi pääsiäiseen liittyviä perinteitä, vaikkei uskonnollisia olisikaan tai kuuluisi edes kirkkoon. Mun on vähän vaikea ymmärtää, että tällaiset kansallisperinteeseen ihan yhtä lailla kuin uskontoon kuuluvat pyhät pitäisi lopettaa vain, jotta voisimme olla hyviä renkejä joulupäivänä ja pääsiäismaanantainakin.Arkipyhät olisi varmasti helpoin. Toteuttaisin nämä niin, että uskontokuntiin kuuluvat saavat halutessaan pyhänsä pitää (Esim helatorstai ja mitä näitä), mutta palkattomina vapaina. Itsestä tuntuu ainakin ihan helvetin tyhmältä olla vapaalla jonain helatorstaina tai pääsiäismaanantaina, kun nuo päivät eivät merkitse yhtään mitään.
Joulu ja juhannus voitaisiin kompromissina pitää koko kansalla vapaapäivinä, jos nyt ei sellaisessa työssä satu olemaan, joissa nuokin työpäiviksi saattavat osua.
Suurimmalla osalla suomalaisista on esimerkiksi pääsiäiseen liittyviä perinteitä, vaikkei uskonnollisia olisikaan tai kuuluisi edes kirkkoon. Mun on vähän vaikea ymmärtää, että tällaiset kansallisperinteeseen ihan yhtä lailla kuin uskontoon kuuluvat pyhät pitäisi lopettaa vain, jotta voisimme olla hyviä renkejä joulupäivänä ja pääsiäismaanantainakin.
Joo, luin vähän huonosti. Olen eri mieltä edelleen, mutta tuolla lailla ymmärrän pointin paljon paremmin.En sanonut, että pitää lopettaa, mutta ihan hyvin ne mun mielestä voisi olla palkattomia vapaita.
En sanonut, että pitää lopettaa, mutta ihan hyvin ne mun mielestä voisi olla palkattomia vapaita.