Ilmoitukset

Mauri-Antero pääsee viikon huilille Perussuomalaisten ketjuun kirjoitetun hyvän maun vastaisen viestinsä vuoksi. Fantasiat koko mantereen tuhoamisesta eivät kuulu palstallemme.

Sulje ilmoitus

Mistä olet kateellinen?

Viestiketju osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana Kiekkokatsoja, 13.06.2019 klo 23.13.

Tags:
  1. Kiekkokatsoja Jäsen

Mistä olet kateellinen? Kenelle tai mille? Miksi?
    Voit myös kuvailla, mistä olet tyytymätön. Ja siten ehkä aavistuksen kateellinen toisaalle.

Viimeksi muokattu: 14.06.2019 klo 11.02
  2. Kiekkokatsoja Jäsen

No helpolla sitä näkee, mikä toisella ihmisellä vaikuttaisi olevan paremmin kuin itsellä. Siis vaikuttaisi, mutta onko välttämättä niin?
    Oon joskus kateellinen varakkaille ihmisille. Mutta vaikea on tietää, ovatko vain ylivelkaantuneita, tehneet rahaa rikoksella ja kohta linnassa, tai sitten jotain muuta outoa takana.

Toisinaan sitä unohtaa ne asiat, jotka ovat itsellä on hyvin, mutta ei pitäisi.

3. mailanmittaaja Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HPK
    Lainaus:
    En ole varsinaisesti kateellinen kenellekään, mutta aina sitä kaipaa jotain. Se kaipuun kohde taas riippuu siitä mitä on ja mitä ei ole. Tämä taas vaihtuu aina sen mukaan mitä milloinkin on ja ei ole. Yleisin tällainen kaipuun kohde on oma aika ja rauha, aina kun sitä ei vaan ole.

4. Kiekkokatsoja Jäsen

Lainaus:
    Tämä totta. Aina VÄLILLÄ kaipaa jotain, olisi mulla oikea sanamuoto. Ja tosiaan, sellaista hyvin pientä kateutta on, jos se edes varsinaista kateutta. Ehkä normaalia toivehaaveilua.
    Ei mua haittaa tippaakaan jos jollain on jotain paremmin kuin itsellä on. Hetkellisesti joskus käy mielessä, että olisipa itselläkin paremmin sama asia.

5. pettter Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Ihminenhän on aika pitkälti sitä mitä haluaakin olla. Elämä on valintoja täynnä. Jos haluaa uida avannossa niin menee sinne. Jos haluaa hypätä laskuvarjolla niin hyppää. Jos haluaa rahaa niin menee töihin ja sitä ennen varmaan kouluun tai sitten lottoaa. Jos haluaa seurustella niin suostuu siihen. Sitä ennen varmaan menee juttelemaan tytöille. Jos haluaa herkutella ja syödä kymmenen pullaa niin syö, eli tekee mitä haluaa ja on tyytyväinen. Mä en ihan täysin ymmärrä koko kateusjuttua. Tietty aina voi tulla jotain sairauksia blaa blaa tai voit loukkaantua kun kiipeät vuorelle, mutta sen tiedostaa. Valitsee sen itselle parhaimman jutun.

Punamusta ja Smitty#41 tykkäävät tästä.
  6. Glove Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Edmonton Oilers, Suomi, Liverpool FC
    Lainaus:
    Eipä tuota tosiaan minulta kysytty lapsuudessa/nuoruudessa, haluanko astman ja allergiat mitä sain. Tai muitakaan sairauksia, joita tässä matkan varrella on kertynyt, viimeisimpänä kivulias kuluma olkapäässä. Näiden kanssa on mentävä, vaikka tekisi mieli olla kateellinen niille, jotka saa elää yli 40 vuotta terveenä. Muuten kyllä totta, maailma on valintoja täynnä. Todettu tämä aikanaan monta kertaa valmentajakaverin kanssa monen nuoren jääkiekkoilijan kohdalla, jotka puheissa tavoittelevat kuuta taivaalta, eli paikkaa ammattikiekkoilijoiden joukossa, mutta valinnat ja teot kertoo täysin muuta.

Turha Kaukalo, UnenNukkuja & Kiekkokatsoja tykkäävät tästä.
  7. Turha Kaukalo Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat, New York Jets
    Lainaus:
    No ethän sä pysty kiipeämään vuorelle, kun oot alkoholisti, etkä pysty oikein mihinkään muuhun kuin juomiseen. Valitsitko sä alkoholismin? Voisitko sä valita juomisen lopettamisen?

Mä oon kateellinen monille ihmisille monista asioista.

8. arvee Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
    On oikeastaan kiva tajuta ja vilpittömän julkisesti kirjoittaa etten ole kateellinen lainkaan, en kenenkään naisista, lapsista, materiasta varsinkaan.
    Minä elän omassa kuplassani, olen vieläkin hieman pettynyt omaan ns. opiskelu-uraani, mutta pystyn nykyään elämään loistavan, tai kohtuullisen tulevaisuuden munaamisen kanssa. Ihan ite olen olen herkkänä pellenä fokusoinut ja tunteillut väärin.

Kateellisuus on ihmisen sielun pienuutta. Kypsymättömyyttä ja turhaa ajatteluajan hukkausta.
    Ja sitten taas seuraavalle ajatuksen tasolle, pois omasta ympyrästä:
    Muutamia ihmisiä tunteneena mietin, että ehkä kateellisuus on luonnollinen ihmisen ominaisuus, se ei ole ikinä karsiutunut vaan ehkä on nimenomaan rakentava voimakas perintötekijä.
    Lällärit miettivät kateellisuutta, tekijät pitävät sitä luonnollisena motivaation lähteenä.
    Tai eiväthän tekijät mieti mitään, eivät he tee elämästä vaikeata. Välttävät turhaa elon pähkäilyä.

Punamusta tykkää tästä.
  9. UnenNukkuja Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Turun jengit, yksilöinä Rantanen ja Kakko
    Lainaus:
    Tähän sama. Sain itse epilepsiani, joka tekee elämästäni kieltämättä aika kettumaista tänäkin päivänä. Ja tämä kun ei liian itsehoidettavissa ole. Tämä tuonut taidon tukea toisia. Toisaalta myös sen, etten oikein osaa enää olla kateellinen mistään.

Turha Kaukalo tykkää tästä.