Mistä olet kateellinen?

  • 2 131
  • 12
K

Kiekkokatsoja

Mistä olet kateellinen? Kenelle tai mille? Miksi?
Voit myös kuvailla, mistä olet tyytymätön. Ja siten ehkä aavistuksen kateellinen toisaalle.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
K

Kiekkokatsoja

No helpolla sitä näkee, mikä toisella ihmisellä vaikuttaisi olevan paremmin kuin itsellä. Siis vaikuttaisi, mutta onko välttämättä niin?
Oon joskus kateellinen varakkaille ihmisille. Mutta vaikea on tietää, ovatko vain ylivelkaantuneita, tehneet rahaa rikoksella ja kohta linnassa, tai sitten jotain muuta outoa takana.

Toisinaan sitä unohtaa ne asiat, jotka ovat itsellä on hyvin, mutta ei pitäisi.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Mistä olet kateellinen? Kenelle tai mille? Miksi?

En ole varsinaisesti kateellinen kenellekään, mutta aina sitä kaipaa jotain. Se kaipuun kohde taas riippuu siitä mitä on ja mitä ei ole. Tämä taas vaihtuu aina sen mukaan mitä milloinkin on ja ei ole. Yleisin tällainen kaipuun kohde on oma aika ja rauha, aina kun sitä ei vaan ole.
 
K

Kiekkokatsoja

En ole varsinaisesti kateellinen kenellekään, mutta aina sitä kaipaa jotain.
Tämä totta. Aina VÄLILLÄ kaipaa jotain, olisi mulla oikea sanamuoto. Ja tosiaan, sellaista hyvin pientä kateutta on, jos se edes varsinaista kateutta. Ehkä normaalia toivehaaveilua.
Ei mua haittaa tippaakaan jos jollain on jotain paremmin kuin itsellä on. Hetkellisesti joskus käy mielessä, että olisipa itselläkin paremmin sama asia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihminenhän on aika pitkälti sitä mitä haluaakin olla. Elämä on valintoja täynnä. Jos haluaa uida avannossa niin menee sinne. Jos haluaa hypätä laskuvarjolla niin hyppää. Jos haluaa rahaa niin menee töihin ja sitä ennen varmaan kouluun tai sitten lottoaa. Jos haluaa seurustella niin suostuu siihen. Sitä ennen varmaan menee juttelemaan tytöille. Jos haluaa herkutella ja syödä kymmenen pullaa niin syö, eli tekee mitä haluaa ja on tyytyväinen. Mä en ihan täysin ymmärrä koko kateusjuttua. Tietty aina voi tulla jotain sairauksia blaa blaa tai voit loukkaantua kun kiipeät vuorelle, mutta sen tiedostaa. Valitsee sen itselle parhaimman jutun.
 

Glove

Jäsen
Ihminenhän on aika pitkälti sitä mitä haluaakin olla. Elämä on valintoja täynnä. Jos haluaa uida avannossa niin menee sinne. Jos haluaa hypätä laskuvarjolla niin hyppää. Jos haluaa rahaa niin menee töihin ja sitä ennen varmaan kouluun tai sitten lottoaa. Jos haluaa seurustella niin suostuu siihen. Sitä ennen varmaan menee juttelemaan tytöille. Jos haluaa herkutella ja syödä kymmenen pullaa niin syö, eli tekee mitä haluaa ja on tyytyväinen. Mä en ihan täysin ymmärrä koko kateusjuttua. Tietty aina voi tulla jotain sairauksia blaa blaa tai voit loukkaantua kun kiipeät vuorelle, mutta sen tiedostaa. Valitsee sen itselle parhaimman jutun.

Eipä tuota tosiaan minulta kysytty lapsuudessa/nuoruudessa, haluanko astman ja allergiat mitä sain. Tai muitakaan sairauksia, joita tässä matkan varrella on kertynyt, viimeisimpänä kivulias kuluma olkapäässä. Näiden kanssa on mentävä, vaikka tekisi mieli olla kateellinen niille, jotka saa elää yli 40 vuotta terveenä. Muuten kyllä totta, maailma on valintoja täynnä. Todettu tämä aikanaan monta kertaa valmentajakaverin kanssa monen nuoren jääkiekkoilijan kohdalla, jotka puheissa tavoittelevat kuuta taivaalta, eli paikkaa ammattikiekkoilijoiden joukossa, mutta valinnat ja teot kertoo täysin muuta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ihminenhän on aika pitkälti sitä mitä haluaakin olla. Elämä on valintoja täynnä. Jos haluaa uida avannossa niin menee sinne. Jos haluaa hypätä laskuvarjolla niin hyppää. Jos haluaa rahaa niin menee töihin ja sitä ennen varmaan kouluun tai sitten lottoaa. Jos haluaa seurustella niin suostuu siihen. Sitä ennen varmaan menee juttelemaan tytöille. Jos haluaa herkutella ja syödä kymmenen pullaa niin syö, eli tekee mitä haluaa ja on tyytyväinen. Mä en ihan täysin ymmärrä koko kateusjuttua. Tietty aina voi tulla jotain sairauksia blaa blaa tai voit loukkaantua kun kiipeät vuorelle, mutta sen tiedostaa. Valitsee sen itselle parhaimman jutun.

No ethän sä pysty kiipeämään vuorelle, kun oot alkoholisti, etkä pysty oikein mihinkään muuhun kuin juomiseen. Valitsitko sä alkoholismin? Voisitko sä valita juomisen lopettamisen?

Mä oon kateellinen monille ihmisille monista asioista.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
On oikeastaan kiva tajuta ja vilpittömän julkisesti kirjoittaa etten ole kateellinen lainkaan, en kenenkään naisista, lapsista, materiasta varsinkaan.
Minä elän omassa kuplassani, olen vieläkin hieman pettynyt omaan ns. opiskelu-uraani, mutta pystyn nykyään elämään loistavan, tai kohtuullisen tulevaisuuden munaamisen kanssa. Ihan ite olen olen herkkänä pellenä fokusoinut ja tunteillut väärin.

Kateellisuus on ihmisen sielun pienuutta. Kypsymättömyyttä ja turhaa ajatteluajan hukkausta.
Ja sitten taas seuraavalle ajatuksen tasolle, pois omasta ympyrästä:
Muutamia ihmisiä tunteneena mietin, että ehkä kateellisuus on luonnollinen ihmisen ominaisuus, se ei ole ikinä karsiutunut vaan ehkä on nimenomaan rakentava voimakas perintötekijä.
Lällärit miettivät kateellisuutta, tekijät pitävät sitä luonnollisena motivaation lähteenä.
Tai eiväthän tekijät mieti mitään, eivät he tee elämästä vaikeata. Välttävät turhaa elon pähkäilyä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Eipä tuota tosiaan minulta kysytty lapsuudessa/nuoruudessa, haluanko astman ja allergiat mitä sain. Tai muitakaan sairauksia, joita tässä matkan varrella on kertynyt, viimeisimpänä kivulias kuluma olkapäässä. Näiden kanssa on mentävä, vaikka tekisi mieli olla kateellinen niille, jotka saa elää yli 40 vuotta terveenä.

Tähän sama. Sain itse epilepsiani, joka tekee elämästäni kieltämättä aika kettumaista tänäkin päivänä. Ja tämä kun ei liian itsehoidettavissa ole. Tämä tuonut taidon tukea toisia. Toisaalta myös sen, etten oikein osaa enää olla kateellinen mistään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen kateellinen niille ihmisille joilla on erityistä taitoa leipoa jos minkälaisia ulkonäöltäänkin upeita luomuksia. Otetaan esimerkkinä vaikka näin joulun lähestyessä niin nämä piparkakkutalot. Vastaan on kuvien muodossa tullut tänäkin vuonna upeita piparkakkutaloja, tai osa niistä ei ole edes ollut talo vaan vaikka kirkko.

Mutta ei voi kuin ihailla ja osin olla jopa kateellinen kuinka taitavia toiset ovat. Minulle kun jopa minkäänlaisen piparkakkutalon kasaaminen on tuottanut hankaluuksia aina. Ja kyllä samaan kategoriaan menee myös muut kädentaidot. Minulle kun ei oikein ole Luoja suonut kykyjä luoda käsin jotain askartelua, taidetta niin kyllä sitä aina kateellisenakin katselee muiden luomuksia.

En tiedä sitten onko se just tämä joulun aika kun vielä korostuukin nuo kädentaidot. Esimerkiksi tuolla Facebookin Näin sydämeeni joulun teen-ryhmässä tulee usein vastaan toisten ihmisten hienoja itsetehtyjä piparkakkutaloja, joulukoristeita jne.

Ja tähän yhteyteen on myös mainittava että olihan se Suomen kaunein koti-jouluspeciaali kiva ohjelma mutta kyllä sekin teki mieleni kateelliseksikin kun katseli niitä kauniita joulusin elementein sisustettuja koteja. Vaikka minullakin on yksiössäni melko paljon joulukoristeita niin silti on matkaa siihen että oma kotini näyttäisi noin kauniilta.

Ja lisättäköön että olen itsekin ihan hyvä leipuri. Mitä tulee varsinkin tuotosten makuun mutta siinä ulkonäössä on usein petraamisen varaa.
 
K

Kiekkokatsoja

En mistään.
Aina löytyy ihmisiä, joilla menee paremmin. Ja aina löytyy ihmisiä, joilla menee huonommin. Turha on siis kadehtia. Jos jotain ei osaa, niin opettelee. Tai jos ei opi, niin tyytyy siihen, että yrittänyt on, ja näillä mennään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En vittu oikein mistään.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
En päässyt tänäkään vuonna kirjoittamaan koko palstan vuoden ensimmäistä viestiä. Pettynyt ja kateellinen. Joku sai senkin kunnian.

Ensivuonna kunnia on minun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös