Missä varuskunnassa JA:laiset ovat olleet armeijassa

  • 75 711
  • 392

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Savon Prikaati II/94; taidetaan lakkauttaa em. varuskunta.
 

Ivanhoes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saapumiserä I/98 Drakan kautta Kaartp.
8 kuukautta vierähti mukavasti Tammisaaressa, Santiksessa ja myös Mechelininkadulla tuli notkuttua.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Oma armeija-aika tuli vietettyä 80-lvun lopussa santahaminassa ja auk parolannummella. Mustia vedettiin pitkin saharaa.
Sen verran hyvin tuli asiat opittua että kertaamaaan ei ole kutsuttu.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
I/94 4. Er.AutoK, ParP, PsPr
MTAuK135, sama paikka
RUK204, 2. K
HKuolK, HämR

Koulutukseltani siis jonkinlainen jäksterijoukkueen johtajan ja kuljetusupseerin sekoitus.
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Kuorevedellä, nykyisessä Jämsässä, Ilmavoimien Teknillinen Koulu, Lentoteknillinen AUK II/96.

Puolet ajasta apumeisselinä Kauhavalla.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Niinisalo SatTr/TykPr II/98, -> AUK 147...
Voi jukoliste, siitähän on kohta kymmenen vuotta..Nuoruus taisi mennä jo...
Toiset kertauksetkin on jo ovella, kutsua odotellessa!
 
K

kangaroo

Helsingin Laivastoasemalla Upinniemessä lääkintämiehenä 1985 ja kertaamassa Hollolan metsissä 1988.
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
St. Pat kirjoitti:
Jääkäriprikaatissa Sodankylässä. Tarkemmin PstK/LapJP ja AUK. Nykyään ko perusyksikköä ei enää olekaan. Pst-ryhmänjohtaja on koulutus sekä 95 S 55-61 että Rsksko 112 APILAS ryhmille. II/92 oli palvelukseenastumiserä ja palvelusaika 330 vrk.

Idyllinen pieni varuskunta Lapin läänissä. Plussana hieno luonto ja lungit skapparit sekä 10% arktisen alueen lisä ruokamäärärahoihin.

Miinuksena sijainti ja kylmähkö talvi.

Siihen aikaan etelään suuntautuvat lomamatkat siirryttiin sinivalkoisin siivin :). Usein olin lomilla kotona nopeammin kuin broidi Vekaranjärveltä.

Kas, joku muukin viettänyt saman pitkän talven Sodankylässä. Minä olin II/92 2.jk:ssa ja AUK:ssa.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
tuuski kirjoitti:
I/02 Niinisalon Tykistöprikaatissa.

Mosakausi 2./SatTR, väliin AUK ja loppuaika TiedPtri/TiedPsto

Suurin osa ajasta helvetin mukavaa. Eipä sieltä jäänyt oikein muita paskoja muistoja kun Ltn. Tunkkari.
TiedPtri/TiedPsto I/96 (285). Oli ihan mukava palveluspaikka, kun peruskoulutuskauden jälkeen olin lähes koko ajan komennuksilla (rakentamassa, korjaamassa, YK-koulutuskeskuksessa ja tutkaa hinaamassa AUK:ssa) tai lomilla. Mieleen on jäänyt vanha sotilasmestari Taito Koota, joka vastasi - Nomen est Omen - kaikesta rakentamiseen liittyvästä.

Mainitsemasi ltn. oli jo minun aikaan ollut tornihuhujen mukaan kahdesti ylenemiskiellossa.

edit: kirjoituspöydän laatikosta löytyy vielä "Pronssinen Mittamiesplaketti N:o 55"
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Säkylässä tuli oltua, vieläkin vallitsee tietty viha-viha -suhde Säkylänharjua kohtaan. Aika omalaatuisia tunteita myös herättivät prikaatinkomentajan puheenaloitukset: "Porilaistaistelijat" - tai vielä pahemmin "Porilaiset". Taivahan jumala.
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
'1st Finnish rapid deployment force' elikkänsä PsTiedK Parolassa II/96 tuli käytyä.
Siirryin sinne niksulasta morttikauden jälkeen vapaaehtoisena. Metsässä tuli viihdyttyä 150+ aamua. Silloin ajoittain hyvinkin paljon rikki, nykyisin ainoastaan hyviä muistoja.

Kantahenkilökunnasta parhaiten jäi mieleen Luutnantti Juhani Skyttä, ehkä legendaarisin skappari koskaan, missään?
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Vekaralla II/94, ensin PstK ja sitten EK ("erikoiskommando"). Esikuntalähettinä tuli toimittua. Oli varmaan yksi helpoimmista hommista koko varuskunnassa, joten ei voi valittaa.
 

Langkow#18

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPK
Tällä hetkellä käynnissä, aamuja noin viitisenkymmentä Kajaanin kankailla. KRHK, KvKrhj, eli rajajääkäreiden kevyt kranaatinheitinjoukkue.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Taatusti kirjoitti:
Kas, joku muukin viettänyt saman pitkän talven Sodankylässä. Minä olin II/92 2.jk:ssa ja AUK:ssa.

Pitkä se talvi olikin. Juuri tällä viikolla laittelin vanhoja negatiiveja järjestykseen ja löysin mm. inttikuvat. Pysyvä lumi satoi Sodankylään 8.10.1992 merkintöjeni mukaan. Lumi taisi häipyä vasta joskus toukokuun puolessa välissä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Haminan varuskunnassa tuli vietettyä aikaa. Haminan ilmatorjuntarykmentti ja spadena toimin siellä. II/99.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
SpolK 1/99 - Panssariprikaati, Parolannummi.

Tuli sen verran huonosti hoidettua inttiaika, että tämän jälkeen käyty jo kaksi kertaa kertaamassa opittuja asioita.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Haminan KymItR II/2000 - kunniakkaat 180 vrk.

Hieno kokemus - jahka se oli ohi.
 

Fortuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Fortuna Sittard
Vuonna -97, 2. KustJK, Dragsvik

Mielenkiintoinen kokemus kouluruotsintaidolla. Sisäkuri ankara. Barettimarssi upea kokemus.
 
Viimeksi muokattu:

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
PorPr II/97
alokaskausi 2.JK
e-kausi 4.JK
330 päivää siis Playa de Huovinrinteellä.
Tupakaverina BigBrother Lintsi. (melkein sukua julkkikselle siis)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Hyrylä, HelItr I/95, 3. patteri JOKE.

Jaoksen johtajana ltn. Kiuru joka siis vielä viime kaudella oli Bluesin 3. koutsi.

Costa Del Hyrylä oli kyllä suffelia, kuri ei todellakaan ollut kova. Aseellinen vaihtoehto armeijalle.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
tuuski kirjoitti:
I/02 Niinisalon Tykistöprikaatissa.

Eipä sieltä jäänyt oikein muita paskoja muistoja kun Ltn. Tunkkari.

Onko tämä nyt eri henkilö kuin 1993-94 Niinisalossa vaikuttanut luutnantti Punkari? Vai muistanko itse nimen väärin?

Olen ollut itse III/93 erässä Sattr 1.patterissa ja tämä Punkari oli 3.patterin kappareita. Ihmeteltiin joskus silmät pyöreinä että mitä siellä pihalla tapahtuu kun Punkari veti jotain suojautumisharjoitusta kasarmin edessä. Ja todettiin että meillä voisi asiat olla vieläkin huonommin.

Meitä koulutti mm. nimet Vuorio, Joutsijoki, Järvinen, Nurmi, Marjaniemi ja Kilpi
 

alapesa

Jäsen
Jaahans. Eikö kukaan muu ole ollut tosimiesten koulussa ja rehkimisen, ryynäämisen, kurin sekä ahdistuksen mekassa? Eli I/98 Satakunnan Rennosto, Pirkkala. Siellä todellakin tehdään pojista miehiä

nimim. +6kg intissä
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
alapesa kirjoitti:
Eikö kukaan muu ole ollut tosimiesten koulussa
Tämäkin sotilasakatemia on mainitsematta... eli kuollut ja kuopattu (RIP) P-SVP, vapaasti suomennettuna Pohjois-Suomen Viesti Pataljoona, Oulun keskustassa.

Siellä oltiin, RadK, joskus muinoin... ku muistais, ti-taa-ti-taa-ti-taa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös