Missä varuskunnassa JA:laiset ovat olleet armeijassa

  • 75 775
  • 392

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
teemu73 kirjoitti:
Onko tämä nyt eri henkilö kuin 1993-94 Niinisalossa vaikuttanut luutnantti Punkari? Vai muistanko itse nimen väärin?
Kyllä tämän nimi oli Tunkkari, ja jos en väärin muista, niin Jussi etumerkiltään.

Aika legendaarisen vittumainen hahmo. Niinkuin Sid ja Jukan takahiukset muistelivat, niin ylenemiskielto taitaa äijällä olla päällä. Sid ollut kuitenkin 6 ja Jukan th 4 vuotta aikaisemmin saman äijän kynsissä kuin allekirjoittanut, kyllä siinä ajassa luulisi ylennyksen saavan paskempikin sotilas.

Tornihuhujen mukaan ampunut Rovalla iskullisen rautaa johonkin paikkaan x, mikä ei ole vieläkään selvinnyt.

Välillä oli kyllä hauskaakin äijän seurassa. Kerran AUK:n leirillä olin kipinässä skappariteltassa, kun Ultra Bra:ta alkoi kuulua mankasta. Tunkkari otti mankan käteen ja heitti sen täysillä kulmakeppiin todeten "Täällä ei mitään saatanan kommarikuoroo kuunnella."
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Parolannummella, panssarihuoltokomppaniassa.
 

Boddington

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
alapesa kirjoitti:
Jaahans. Eikö kukaan muu ole ollut tosimiesten koulussa ja rehkimisen, ryynäämisen, kurin sekä ahdistuksen mekassa? Eli I/98 Satakunnan Rennosto, Pirkkala. Siellä todellakin tehdään pojista miehiä

nimim. +6kg intissä
Kyllä vaan; I/01 ja +10 kg!

Lomamatka 20 min, jota sitten käytettiinkin hyväksi sekä ilta- että varuskuntavapailla.

Kyllä siellä tehtiin pojista lapsia.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
!/03 2.JK KaartJR

Ja tulihan sitä käytyä yksi kuukausi lomailemaassa Hennalassa Lämi-koulutuksen merkeissä.

2.JK oli kyllä synkkä paikka, kuri oli kova loppuun asti. Ylil Kemppilä, nyk. kapu oli kyllä äijien äijä. Joskus bongasin kaiffarin sa int-mainoksesta, jossa hän mainitsi mieliharrastuksekseen fyysisen kunnon kohottamisen. Sen kyllä joo huomasi, viimeisen palveluskuukauden aikana äijä lähti vetämään säännöllisesti aamulenkkiä johon kuului myös tukin kantoa sekä jorpakkoon hyppimistä.

Muuten mukava mies, ei siinä mitään, päästi minut aina lomille kun muu joukkue jäi vartioon. :)
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
King kirjoitti:
!/03 2.JK KaartJR

Ja tulihan sitä käytyä yksi kuukausi lomailemaassa Hennalassa Lämi-koulutuksen merkeissä.

2.JK oli kyllä synkkä paikka, kuri oli kova loppuun asti. Ylil Kemppilä, nyk. kapu oli kyllä äijien äijä. Joskus bongasin kaiffarin sa int-mainoksesta, jossa hän mainitsi mieliharrastuksekseen fyysisen kunnon kohottamisen. Sen kyllä joo huomasi, viimeisen palveluskuukauden aikana äijä lähti vetämään säännöllisesti aamulenkkiä johon kuului myös tukin kantoa sekä jorpakkoon hyppimistä.

Muuten mukava mies, ei siinä mitään, päästi minut aina lomille kun muu joukkue jäi vartioon. :)


Joo, vaikka itse olin toisella puolella hiekkakenttää maito-Jamin hoivissa niin kyllä täytyy myöntää, että pari kertaa sai tuta Ylil Kemppilän vihan. Mm. silloin kun pari viikkoa asustelin kakkosessa. Vaan eipä taida Matti enää touhuta kakkosen johdossa... Oi niitä aikoja. *tähän hymiö*
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Riihimäen Viestirykmentti, saapumiserä I/02.

Kuntoluokitus B (astman takia) ja sen seurauksena suoraan Huoltojoukkueeseen ja palvelusaika minimi. Huoltojoukkue on se mistä löytyy jannut kaikkiin hanttihommiin, kuten spadet, varastomiehet ym. Onneksi itse pääsin edes vähän mielekkääseen hommaan kun B-kuskit otettiin Huoltojoukkueesta. Ajelin joka kolmas viikko varuskuntataksia ja ne kaksi muuta viikkoa joko ajelin skappareita ympäriinsä tai istuskelin autohallilla. Mitä nyt pari leiriä tuli kuskina käytyä mutta onneksi sielläkin sai yleensä yöt nukkua että sai ajaa päivisin.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
III/90 tuli astuttua palvelukseen ja Ylämyllyllä Tuntemattoman sotilaan paloaukean lähellä (Liperissä) tuli vietettyä aikaa sissinä 11 kuukautta.
Ylämyllyn varuskunta on kuollut ja kuopattu.
RIP
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
III / 93 Upinniemi.

Siitä edesmenneelle Jumalan Sotaruoskalle, Tykkivene Turunmaalle (välillä toki AUKissa käyden). Taitaa olla vieläkin ko paatilla ennätys kpl-määrältään eniten meritorjuntaohjuksia alasampuneena suomalaisena sota-aluksena. Vanhoja ryssänvehkeitä tuli posauteltua.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Vekaranjärvellä (II/03) olin, pst-joukoissa viimeiset 4 kk.
 

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lukkoseppä kirjoitti:
2/96 Säkylä, Pstk. Onneksi olen jo lopultakin unohtanut paljonko ne Pst-ohjus 83:sen kamat painoivat ja montako kertaa sotkeuduin huonosti pakkaamaani naamioverkkoon. Silti olen ylpeä, vemppapäiviä kertyi tasan kolme yhden niistä ollessa lauantai.

Jaahas. Täällä on toinenkin tuota hieromasauvan kuvaa hihassaan kantanut ja rinkassa noita ohjuskamoja pitkin metsiä roudannut.

Itse olin saapumiserässä II/88 ja siis PorPr/PstK oli paikkani 330 vuorokautta.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
ihmelaama kirjoitti:
... eli kuollut ja kuopattu (RIP) P-SVP, vapaasti suomennettuna Pohjois-Suomen Viesti Pataljoona, Oulun keskustassa.

Siellä oltiin, RadK, joskus muinoin... ku muistais, ti-taa-ti-taa-ti-taa...

Kohtalotoveri. III/93. Viimeksi ohi ajaessani huomasin, että komppanian tiloihin oli levittäytynyt tielaitos ja ikkunat näyttivät uusituilta. Sisällähän taitaa talvisin pysyä lämpötila plussan puolella?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
SlRR, Upinniemi & Isosaari
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
HelItR, Hyrylä, 4. patteri eli se rykmentin ehdottomasti särmin ja ainoa jonne piti oikein erikseen pyrkiä...

Lawless kirjoitti:
I/01 HelItr, Hyrylä, Tuusula

Sama täällä. Tosin alokasaika silloin kolmospatterilla.

Ihme jos oikeasti olit I/01 ja nelosella, mä kun en nähnyt koko patterilla ketään kyseisestä erästä. Paitsi sotilaspoliiseja, jotka kutsuivat häröpalloaan komppaniaksi.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SGD kirjoitti:
Ihme jos oikeasti olit I/01 ja nelosella, mä kun en nähnyt koko patterilla ketään kyseisestä erästä. Paitsi sotilaspoliiseja, jotka kutsuivat häröpalloaan komppaniaksi.
Sepä johtuu siitä, että olin ns. erikoisjoukoissa, BUK-viestimies nimittäin. :) Meitä oli kyseisessä saapumiserässä vain 14. Tehtiin siis tavallaan hommia näiden BUK-alikessujen yms. häröilijöiden alaisuudessa.

Omalta osaltani nelospatteri oli varsinainen lepokoti esim. kolmoseen verrattuna. Suurin osa nelospatterista oli kai tykki-AUK -miehiä tms? Tulihan sitä niiden särmää toimintaa joskus seurattua. Kertomusten mukaan ainakin Aunula ja Nurminen olivat aika hulluja skappareita, omakohtaista kokemusta ko. herroista ei löydy. :)
 
Viimeksi muokattu:

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Pinturicchio kirjoitti:
Kontioranta II/02 Jääkärikomppania

Kas, onpa joku muukin ollut Pohjois-Karjalan Prikaatissa. Kontioranta oli hyvinkin luonnonkaunis paikka ja saluunamainen sotilaskoti ylivoimaisesti viihtyisin sode ikinä, missään. Sotinpuro oli myös maineensa veroinen paikka: perjantaina pois lähtiessä teiden varsilla oli vielä isot lumikinokset, mutta Kontiorantaan palatessa lämpömittari hipoi jo kahtakymmentä celsiusastetta.

Itse olin I/03 ja JK:n naapurissa EHK:ssa. Eräs tähänastisen elämän suurimpia pettymyksiä oli johtajakoulutuksen missaaminen.. polvivaivaisena jouduin jättämään varsinaiset sotimiset väliin ja suhaamaan sotilaskodin Skoda Octavialla ympäri lähiseutuja. Tulivatpa Joensuun kadut ainakin tutuiksi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Vieläkös Hyrylässä on AUKin vääpelinä se hullu yliluutnantti joka on kuulemma ikuisessa ylenemiskiellossa? -95 kuultiin juttuja siitä, ilmeisesti ongelmia brenkun kanssa ja kyykytti alokkaita ihan kybällä, oli kuulemma huitassut kerran jotain AUKki oppilasta kenttälapiolla ja intti tuttuun tyyliinsä siivosi jutun 'maton alle' mutta epävirallisesti tämä kaveri jätettiin mätänemään eläkeikään asti....Saattaa olla että on jo siellä nytten.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Daespoo kirjoitti:
Vieläkös Hyrylässä on AUKin vääpelinä se hullu yliluutnantti joka on kuulemma ikuisessa ylenemiskiellossa?

Hänestä en tiedä mutta ainakin spade-vänskä oli kuulemma kanssa ylenemiskiellossa. Tosin eri syystä mutta kuitenkin.

Niin ja itse 'palvelin' I/98. Nimim. viimeiset 240 palvelleet jotka käytännössä unohdettiin ensimmäisten uusien palvelusaikojen morttien tullessa Härölään. Sotilasarvo tykäri ja spadena palveltiin.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Daespoo kirjoitti:
Vieläkös Hyrylässä on AUKin vääpelinä se hullu yliluutnantti joka on kuulemma ikuisessa ylenemiskiellossa? -95 kuultiin juttuja siitä, ilmeisesti ongelmia brenkun kanssa ja kyykytti alokkaita ihan kybällä, oli kuulemma huitassut kerran jotain AUKki oppilasta kenttälapiolla ja intti tuttuun tyyliinsä siivosi jutun 'maton alle' mutta epävirallisesti tämä kaveri jätettiin mätänemään eläkeikään asti....Saattaa olla että on jo siellä nytten.

Hah, sama kalju ja samat jutut vuosi myöhemmin ainakin. Joku Jaalan mummo tai mikä sen lempparinimi olikaan. Mikäänhän ei ole todempaa kuin tornihuhu. Ihan leppoisa jannu ainakin mielestäni. Hyrylän päälliköt muistanevat myös huikean tohtorin nimeltänsä Lehti? Hieno mies kertakaikkiaan.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Cosmo kirjoitti:
H Hyrylän päälliköt muistanevat myös huikean tohtorin nimeltänsä Lehti? Hieno mies kertakaikkiaan.

Kyseinen tohtori totesi tupakaverille joka meni valittamaan nilkkaansa ettei tuossa ole mitään vikaa. Kaveri meni sitten siviililääkärille joka kirjoitti vapautuksen armeijasta nilkassa olevan heiton takia tjsp.

Mies joka vaati, että vastaanotolle pitää tulla kalsareissaan oli vaiva mikä tahansa.

Itse mursin varpaani ja Lehden tutkinta oli seuraava : Potku varpaaseen ja kysyy sattuuko? Tämän jälkeen nilkutettiin Hyrylän terveysasemalle kuvauksiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös