Missä olit silloin?

  • 13 433
  • 85

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Estonia - Yliopiston ruokalassa ihmettelemässä, että mitä siellä telkkaruudussa oikein tapahtuu
WTC - Töissä työhuoneessani, kun yllättäen irkissä käy ilmi että lentokoneella on ajettu taloon
Gerdt - Ei muistikuvaa niin minkäänmoista
Auvinen - Töissä

Mutta missä te olitte Columbinen koulusurmien aikaan?
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Tää oli hyvä :) Itsestäni ei ole kyllä muistikuvaa, missä tuolloin olin, varmaankin töissä.

Missäs olitte, kun Risto Dufva sai/päätti lähteä JYPistä?

Tylsästi duunissa.

Missä olit kun Aarno Lamminparras kaappasi Finskin koneen?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Missäpä olit kun kuulit John Lennonin kuolemasta? Tähän voisivat vastata lähinnä muut kuin ne, jotka ovat todistaneet kyseistä tapahtumaa isänsä kasseista käsin tms.
Eka luokalla olin, tulin koulusta kotiin ja mutsi (vrt. aiempi vastaukseni Elvis-kysymykseen), kova fani, sanoi että nyt se lähti Lennonikin.

Missäs olitte, kun Risto Dufva sai/päätti lähteä JYPistä?
Duunissa töissä.


Missäs olitte kun Tsernobylissä pamahti?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Missäs olitte kun Tsernobylissä pamahti?

Siellä missä sinä olet nykyään duunissa töissä. Ainakin suorittanut opetusharjoittelusi.

Oli muuten luokallamme juuri tuolloin amerikkalainen vaihto-oppilas, jonka koko suku suunnilleen yritti tulla maihinnousuveneillä noutamaan häntä kotiin, kun uutinen oli saavuttanut heidät.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Missä olit kun Aarno Lamminparras kaappasi Finskin koneen?
Tuon muistan jostakin syystä hyvin. Kotona oli tapana katsella porukalla Ylen iltauutisia mustavalkoteeveestä, ja väritoosa tuli taloon vasta pitkälle 80-luvun puolella. Sitä en muista alkoiko ns. pääuutislähetys tuolloin 21 vai oliko jo siirrytty puoli tuntia aikaisempiin lähetyksiin (Knud Möllerin ja Heimo Tauriaisen parhaina vuosina tv-uutiset alkoivat aina jämptisti 21:00).

Eli kotona olin ja tv-vastaanottimen ääressä. Kotiin tuli jokin Apu-lehti, josta sitten sai lukea tarkempia taustoja kaappauksesta. Sukulaistädille tuli puolestaan Hymy ja saatoi tulla Nykypostikin, niiden kuvaukset olivat raflaavampina kiehtovampia. Joka tapauksessa Aarno Lamminpartaan nimi jäi pysyvästi mieleen. Sen verran erikoinen oli tapaus, ja aika uniikki nimikin kaverilla oli.

Missä olit kun Barack Obaman valinta USA:n presidentiksi ratkesi?
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Missä olit kun Suomi voitti maailmanmestaruuden? Ainiin niitähän on jo kaks! Siis sen ensimmäisen. Itse olin yksin kotishovalla, 9-vuotiaana. Isä laittoi nauhotuksen päälle ja meni ulos leikkaamaan nurmikkoa koska: "se on parempi että minä en kato koska sitten ne häviää varmasti".

Missäs olitte kun Tsernobylissä pamahti?

Olin pihalla rattaissa vetämässä nokosia kun radiossa tuli säteilyturvakeskuksen poikkeusilmoitus radioaktiivisesta laskeumasta. Tuli kuulemma nopea lähtö sisälle.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Missäpä olit kun kuulit John Lennonin kuolemasta? Tähän voisivat vastata lähinnä muut kuin ne, jotka ovat todistaneet kyseistä tapahtumaa isänsä kasseista käsin tms.

Taisinpas olla noina päivinä Seinäjoen sairaalassa koomassa, joten jäi kuulematta uutinen noin niinkuin suorilta. Jouluaattona pääsin pois sairaalasta.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Missä olit kun Suomi voitti maailmanmestaruuden? Ainiin niitähän on jo kaks! Siis sen ensimmäisen.

Tinke Peltomaan ym. omistamassa Maali-pubissa Tampereella olutta nauttineessa olotilassa. Pubi tyhjennettiin kesken seremonioiden melko rivakasti, koskapa joku aivopäällikkö oli saanut päähänsä polttaa Ruotsin maajoukkueen pelipaidan vessassa merkkitapauksen kunniaksi ja palokunta tyhjennytti paikan. Loppuilta menikin humussa ja seuraavana päivänä jäi luennot ymv. kaikkinensa väliin.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Missäpä olit kun kuulit John Lennonin kuolemasta? Tähän voisivat vastata lähinnä muut kuin ne, jotka ovat todistaneet kyseistä tapahtumaa isänsä kasseista käsin tms.

Aamiaispöydässä. Olin herännyt vähän myöhään ja olin yksin keittiössä, siskoni jo lähdettyä bussipysäkille ja kouluun. Päätin mennä vasta seuraavalla, jotta ehtisin jotain syödä. Radiosta alkoi klo 8 rokkivekkari, jossa Jake Nyman kertoi Lennoin kuolemasta. Koulussa olin ainoa, joka tästä oli kuullut, mua ei ensin uskottu kun kerroin...

jatketaan samanmoisella.. Missä olit kun kuulit, että Farrokh Bulsara on kuollut
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
jatketaan samanmoisella.. Missä olit kun kuulit, että Farrokh Bulsara on kuollut
Opiskelija-asuntoni eteisessä, tieto tulvahti radiosta. Asuin senaikaisen naisystäväni kanssa pienessä kaksiossa Helsingissä, oli pimeä myöhäissyksyn alkuilta. Itse asiassa tilanne oli jokseenkin hämmentävä, äijähän oli vasta juuri samalla viikolla vai oliko peräti edellisenä päivänä kertonut sairastavansa AIDSia. Silloinkin olin juuri tullut yliopistolta kotiin ja kuulin tuonkin uutisen radiosta, samassa eteisessä ja suunnilleen samaan aikaan päivästä. Oli jotensakin erikoinen fiilis.

Tapaus jäi vielä siten mieleeni, että noista ajoista alkoivat vaikeudet suhteessani edellä mainittuun naisystävääni. Koko suhde päättyikin seuraavana talvena, eikä mitenkään hääppöisin tyylipistein. Ei minun eikä varsinkaan naisen puolelta. Noista ajoista ovat ajankohtaistapahtumina jääneet mieleen mm. Bulsaran kuolema, Toni Niemisen musertava mäkiylivoima, seuraavan kevään jääkiekon MM-hopeakisat joita YLE ei televisioinut, sekalaiset lamailmiöt, itäisen Euroopan mullistukset ynnä Neuvostoliiton romahtaminen ja laulava talonmies Sepi Kumpulainen.

Missä olit silloin kun vuosi 1999 kääntyi vuodeksi 2000?
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aloitetaan. Missä olit, kun kuulit P-E Auvisen avanneen tulen Jokelan koululla?

Olin silloin intissä ja oltiin muutaman kuskitoverin kanssa saatu nakki hakea uusia intinVolkkarin Transportereita jostain Vantaan(?) autoliikkeestä. Lähdettiin siinä sitten ajelemaan takaisin Säkylään päin ja melkein heti alkoi ohitse joka ilmansuunnasta vonkua poliisia,palokuntaa ja ambulanssia. Siinä sitten pysähdyttiin johonkin ABC-asemalle kahville ja poikien kanssa mietittiin että on jotain isompaa meneillään. Kun taas lähdettiin ajelemaan tuli radiosta jotain erikoisuutista että joku on avannut tulen Jokelassa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Missä olit silloin kun vuosi 1999 kääntyi vuodeksi 2000?
Oulun torilla. Olin juossut alkuillasta 8 km noin 28 minuutissa, pakkasta oli juoksun aikana muistaakseni 18 astetta. Oli vähän hassu olo, kun join maksimitreenin eli kisasimultaation jälkeen illan aikana vain 5 lonkeroa ja silti olin jonkinmoisessa huppelissa.

Missä olit, kun muistaakseni 28.2.2001 pidettiin Lahden MM-hiihtojen tiedotustilaisuus, sen jälkeen, kun oli selvinnyt, että 6 suomalaista on kärähtänyt dopingista? (Minä olin autossani matkalla Joensuusta Ouluun, radiosta kuuntelin)
 

MegaForce

Jäsen
11.9.2001 terrori-isku WTC-torneihin. - Kaverin 7-vuotis syntymäpäivillä, aluksi koko tapahtuma meni ohi mutta seuraavana päivänä oli jopa lasten puheissa ja opettaja/ohjaaja kertoi ryhmälle mitä on tapahtunut ja miten suhtautua. Ei sitä silloin sodasta tajunnut, tai sitä miten tämä tapahtuma on seurannut koko nuoruutta ja aikuisuutta eri muodoissa.

26.12.2004 Intian valtameren tsunami. - Kotona perheen kanssa joulua viettämässä. Isä ja äiti kertoivat uutisia katsoessaan jätkyttyneinä mitä tapahtunut, muistan luokkalaiseni olleen Khao Lakissa tuohon aikaan. Selvisivät. Naapurin perheenjäsenet eivät olleet yhtä onnekkaita vaan osa heistä ei koskaan palanut. Muistan kun isä soitti heidän perään.

25.6.2009 Michael Jacksonin kuolema. Elisaaressa, saaristossa (Helsingistä noin 50km Hankoon päin) perheen kanssa veneilemässä. Koko ilta kuunneltiin Michael Jacksonia ja osittain sen jälkeen vasta itse löysin hänen musiikkinsa.
 

MegaForce

Jäsen
Missä olit 13.11.2015, kun ISIS terroristit tappoivat 90 ihmistä Bataclan-yökerhossa Ranskan Pariisissa ja räjäyttivät pommin Stade de France'ssa?

Kun Venäjä aloitti laajamittaisen hyökkäyssodan Ukrainaan?

Kun Suomesta tuli sotilasliitto NATO:n jäsen?

Kun Matti Saari ammuskeli Kauhajoen opistolla?

Kun Donald Trump valittiin Yhdysvaltojen presidentiksi?

Kun 2011 Japaniin iski tsunami joka johti Fukushiman ydinvoimalaonnettomuuteen?
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Missä olit 13.11.2015, kun ISIS terroristit tappoivat 90 ihmistä Bataclan-yökerhossa Ranskan Pariisissa ja räjäyttivät pommin Stade de France'ssa?
Nightwishin keikalla Espoon Metro Arenalla.

Kun Venäjä aloitti laajamittaisen hyökkäyssodan Ukrainaan?
Kotona nukkumassa.

Kun Suomesta tuli sotilasliitto NATO:n jäsen?
Kotona hereillä, juuri työpäivän lopettaneena.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ai tää jatkui vielä:

Kun Matti Saari ammuskeli Kauhajoen opistolla?
Omassa ammattiopistossani koulussa.

Kun Donald Trump valittiin Yhdysvaltojen presidentiksi?
Äänestystulos taisi kutakuinkin selvitä joskus varhain aamulla, todennäköisesti siis nukkumassa.

Kun 2011 Japaniin iski tsunami joka johti Fukushiman ydinvoimalaonnettomuuteen?
Täytin tuona päivänä 21 vuotta, sehän taisi sattua Suomen aikaan joskus aamulla. Nyt on pakko sanoa että en ole ihan varma, tuona viikonloppuna kyllä olin vanhempieni luona käymässä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Estonian uppoaminen : Olin silloin vuorotyössä , ja lähdin kaverin kanssa aamulla uimahalliin.
En ollut huomaanut iltapäivälehtien lööppejä, ja saunassa eräs iäkkäämpi herra kysyi että
"olettekos te pojat kuulleet, Virolainen autolautta on uponnut Itämerellä ? ".

Siinä oli aika monttu auki kun ei ollut koskaan kuvitellut että noinkin voisi käydä, ja kun poistui uimahallista
piti heti etsiä tietoa asiasta, some ja älypuhelimethan oli silloin vielä kaukaista tulevaisuutta .

11/9 -iskut : Olin Helsingin Messukeskusessa silloisen työnantajan järjestämillä asiakaspäivillä. Istuin
kuuntelemassa jotain umpitylsää luentoa , ja vieressäni istunut heppu näytti Nokia Communicatorinsa
näyttöä, jossa luki " 2 konetta lentänyt päin WTC:tä New Yorkissa ".

Se tilaisuus kuivui sittten aika lailla kasaan, kun kaikki kerääntyivät tv-ruutujen ääreen, eikä ketään
enää kiinnostanut koko tapahtumapäivä.

Oli puhetta että illaksi suunniteltu gaalamainen ohjelma voitaisin tässä kohtaa jättää hyvin väliin, mutta
joku jääräpää nyt halusi silti että se järjestetään, vaikka kaikki päivystivät silloinkin lähinnä telkkareiden
äärellä, ja mistään muusta aiheesta ei kyllä muistaakseni puhuttu sanaakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun Matti Saari ammuskeli Kauhajoen opistolla?

Jossain Niinisalon metsässä rasteja kiertämässä. Sieltä meidät sitten raijattiin pikavauhtia kassulle, josta oli tarkoitus suunnata Kauhajoelle. Ei ehditty lähteä, ennen kuin tuli tieto, että tilanne on ohi.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kun Matti Saari ammuskeli Kauhajoen opistolla?

Taisin olla vielä töissä tuohon aikaan, mutta homman vakavuuden tiedostin kotiuduttuani.

Kun 2011 Japaniin iski tsunami joka johti Fukushiman ydinvoimalaonnettomuuteen?

Tuohon aikaan muistan elämäni olleen aika ahterista (melkein kirjaimellisesti, kiitos issias-vaivan), eli taisin ihan kotosalla olla.
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
7.10.1986, kun Dingo hajosi?
(ihan sama pitikö bändistä, oli kova juttu silloin. Varsinkin Suomen murrosikäisillä teinitytöillä)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös