Missä olit silloin?

  • 13 434
  • 85

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
missä olit kun Elvis kuoli?
Kotona varmaan, olin neljä vee. Muistan kun äitini, kova Kävelevän Apteekin fani, murehti tapahtunutta.

Missä olit kun Suomi voitti ensimmäisen/toisen jääkiekon maailmanmestaruuden?
Ensimmäisen katselin kaverin sohvalla, toisen omalla.


Missäpäs olitte kun suuri johtaja UKK pieraisi kylmät, tai vastaavasti kun ukko haudattiin?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Missäpäs olitte kun suuri johtaja UKK pieraisi kylmät, tai vastaavasti kun ukko haudattiin?
Muistan hyvin kun kotona telkkarista katseltiin Urkin hautajaisia. Lukion ekalla aloittelin sinä syksynä. Juuri kun oli toivuttu Jakomäen-Mikkelin panttivankidraamasta, niin pian sen jälkeen tasavalta pysähtyi suremaan UKK:n kuolemaa.

Oli se kyllä massiivinen paraati. Kenraalit kantoivat arkkua, sotilassoittokunta puhalsi Narvan marssia, ja pitkä letka Kaartin pataljoonan mortteja rynkyt tanassa tekivät kunniakujaa.

Mutta missä olit silloin, kun Mikael Granlund syntyi, helmikuun lopulla 1992?
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Juuri kun oli toivuttu Jakomäen-Mikkelin panttivankidraamasta, niin pian sen jälkeen tasavalta pysähtyi suremaan UKK:n kuolemaa.

Vaikka tätä et kysynytkään, niin täytyy kommentoida asiaa sen verran, että kyseinen kaveri joka autossa poksahti oli silloisen naapuriperheen isukki. Silloin pisti kyllä hiljaiseksi ja mietteliääksi, vaikka pieni pojan nassikka olinkin, oli äärimmäisen mukava ukko kaikin puolin. Sääliksi kävi kahta pikkutyttöä, jotka joutuivat kuuntelemaan aika härskiäkin läppää omasta isästään.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Missäpäs olitte kun suuri johtaja UKK pieraisi kylmät, tai vastaavasti kun ukko haudattiin?

Tepastelin erään linnakesaaren pihalla ja kun kävin välillä kotona, oli televisiossa musta ruutu ja teksti: "Presidentti Urho Kekkonen on kuollut" tms.. Noh, en tiedä olisiko sieltä tullut muutenkaan mitään ohjelmaa, mutta tuota ruutua sitten sai katsella hyvän aikaa. Hautajaiset toki katsottiin telkkarista koko perheen voimin. Ja tästä aasinsiltana voisi mainita sen kuinka hassua se pienen pojan mielestä oli, kun lyhyen ajan sisällä kolme Neuvostoliiton presidenttiä potkasi tyhjää ja kuoppajaiset tuli telkusta. Oli se hienoa aikaa; NL voimissaan, Suomi voimissaan, raha oli markka ja Matti Nykänen tuli Oslon sumusta ja heti perään Sarajevossa Marja-Liisa kolmeen kultaan. *niisk*

Hmm..helmikuussa 1992? Pitääpä oikein muistella. Ikää oli 16 vuotta, että liekö siinä kuumeisesti odoteltu hiihtolomaa yläasteen yhdeksännellä. :P Itse Granlundin syntymä ei ole jäänyt mieleen. Siitä ei taidettu tuolloin hirveästi lehdissä puhua, Urheiluruudusta en tiedä.

Missä olit kuin sait kuulla, että Olof Palme oli ammuttu?
 
Viimeksi muokattu:

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Mutta missä olit silloin, kun Mikael Granlund syntyi, helmikuun lopulla 1992?

Olin toipumassa Albertvillen olympialaisten aiheuttamasta penkkiurheilurupeamasta ja kävin seitsemättä luokkaa Oulunsalon yläasteella, Mikaelin tulevassa koulussa.

Missä olit kun Tanska nuiji John Jensenin ja Kim Vilfortin maaleilla Saksan Ullevilla kesäkuun loppupuolella 1992?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
missä olit kun Elvis kuoli? (Vai kuoliko?)
Kun tieto Elviksen kuolemasta levisi maailmalle, minä nukuin sikeästi. Muistan kuitenkin ikuisesti sen, kun äitini tuli minut aamulla herättämään itku kurkussa ja kyyneelet silmissä: "Elvis on kuollut".

Elin samaa valhetta kuin valtaosa ihmisistä, kunnes 4-5 myöhemmin sain tietooni ettei Elvis ole kuollut ja että hän asuu Merimaskussa. Tätä ei ole muuten yksikään skeptikko maailmassa pystynyt todistamaan vääräksi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mutta missä olit silloin, kun Mikael Granlund syntyi, helmikuun lopulla 1992?
Penkkarit oli juuri vietetty, eli olin valmistautumassa ylioppilaskirjoituksiin. Luultavimmin pub Tinatähdessä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun tieto Elviksen kuolemasta levisi maailmalle, minä nukuin sikeästi. Muistan kuitenkin ikuisesti sen, kun äitini tuli minut aamulla herättämään itku kurkussa ja kyyneelet silmissä: "Elvis on kuollut".

Elin samaa valhetta kuin valtaosa ihmisistä, kunnes 4-5 myöhemmin sain tietooni ettei Elvis ole kuollut ja että hän asuu Merimaskussa. Tätä ei ole muuten yksikään skeptikko maailmassa pystynyt todistamaan vääräksi.
Vai asuuko hän Lemussa? Muistelen ainakin Sleepy Sleepersin näin väittäneen, kuten sitäkin että kun Elvis käy vessassa ja lähtiessään huutaa että "kuningas on jättänyt wc:n" niin paska huutaa pöntöstä että "paska on jättänyt kuninkaan". Eikä Sliipparit valehtele koskaan.

Minä olin pikkuisen alta 10-vuotias silloin kun Elvis mukamas kuoli ja äiti sen minullekin järkyttyneenä kertoi. Ei se minua liikuttanut mitenkään, tietenkään, tuon ikäistä nappulaa joka ei varmaan ollut koskaan edes kuullut Elviksestä aiemmin. Mutta se että äiti suree jonkun ulkomaan muukalaisen kuolemaa, jäi pysyvästi mieleen.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Missä olit kun WTC romahti?

Kotona. Tornit olivat jo ehtineet romahtaa, kun teksti tv:ltä luin uutisen. Ja sitten aloin seuraamaan eri uutiskanavia.

Mutta missä olit kun Estonia upposi?

Nukkumassa. Uutinen kuultiin seuraavana aamuna lukion liikunnan tunnilla.

Missä olitte, kun Lordi voitti Euroviisut?

Kreetalla. Katselin lähetyksen tv:stä, seuraavana aamuna oli lähtö takaisin suomeen, joten ei oikein viitsinyt juhlia. Hotellin parvekkeelta kyllä tuli seurattua, kun lauma iäkkäämpiä suomalaisturisteja, jotka olivat koko viikon marisseet siitä, että miksi moinen hirviöpelle piti lähettää kisoihin, jorasi pitkin pöytiä ja lauloi Hard Rock Hallelujaa. Niin suomalaista....

Missä olit, kun Spede Pasanen kuoli?

Kaverin varpajaisia juhlittiin.

Missä olit kun Ayrton Senna menehtyi?

Katsoin kyseisen kisan tv:stä. Oli kyllä ankea viikonloppu, ensin Ratzenberger, sitten Senna.

Missä olit kun Suomi voitti ensimmäisen/toisen jääkiekon maailmanmestaruuden?

Ensimmäinen mestaruus:kotona tv:n ääressä. Den glider in meni vielä pari kertaa vitsi mielessä seuraavana päivänä, mutta kun ei ne radiokanavat sitten malttaneetkaan lopettaa siihen. Toisen aikaan olin töissä.

Missäs olitte kun Challenger-sukkula räjähti?
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Missäs olitte kun Challenger-sukkula räjähti?

Joku hämärä muistikuva on, että tuosta uutisissa puhuttiin, kun niitä vanhempien kanssa katselin. Aika natiainen olin tuolloin.
Missä olitte, kun Juice Leskinen kuoli?
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Joku hämärä muistikuva on, että tuosta uutisissa puhuttiin, kun niitä vanhempien kanssa katselin. Aika natiainen olin tuolloin.
Missä olitte, kun Juice Leskinen kuoli?
Junassa kaverin kanssa matkalla Hämeenlinnaan ryyppäämään.

Entäs kun Kimi Räikkönen voitti maailmanmestaruuden? Itsehän olin potilaana egyptiläisessä sairaalassa, ja faijan melkein kierroksittain lähettämien tekstareiden välityksellä seurattiin sitä kisaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
...kysynkin että missä olit kun Elvis kuoli? (Vai kuoliko?)

Hitto kun en kunnolla muista. Olin tuolloin 9-vuotias.

Missä olit kun menetit neityytesi? Mulla meni omassa punkassa ja olin 15-vuotias.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Entäs kun Kimi Räikkönen voitti maailmanmestaruuden? Itsehän olin potilaana egyptiläisessä sairaalassa, ja faijan melkein kierroksittain lähettämien tekstareiden välityksellä seurattiin sitä kisaa.

Lensin työmatkalle Lontooseen, enkä tiennyt, miten kisa oli mennyt ja kuka oli voittanut mestaruuden. Taksissa matkalla hotelliin kysyin kuskilta tuloksen, ja kun hän sen kertoi, totesin että onpas mahtava juttu. Kuski vastasi, että olisi ollut mahtavampaa jos Hamilton olisi voittanut. Keskustelu ikäänkuin kuihtui siihen.

Missä olit, kun kuulit Ben Johnsonin jääneen kiinni dopingin käytöstä?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Hitto kun en kunnolla muista. Olin tuolloin 9-vuotias.

Missä olit kun menetit neityytesi? Mulla meni omassa punkassa ja olin 15-vuotias.

Juovuksissa ja minulle entuudestaan tuntemattoman naisen päällä, kuten tapana tuossa tilanteessa useasti on.

Missä olit, kun Neil Armstrong astui kuun pinnalle?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Missä olit kun menetit neityytesi? Mulla meni omassa punkassa ja olin 15-vuotias.
Erään kivitalon kellarissa, pannuhuoneen takana olevassa perähuoneessa joka toimi bändimme treenikämppänä. Rumpujen takana nurkassa olleella patjalla. Olin 14-vuotias. Ne olivat elämäni ikimuistoisimmat 17 sekuntia.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Missä olit, kun kuulit Ben Johnsonin jääneen kiinni dopingin käytöstä?

En muita, mutta sen juoksun kyllä katselin. Olihan se jonkun aikaa mahtava maailmanennätys.

Missä olit, kun Neil Armstrong astui kuun pinnalle?

En ollut edes pilke isäni silmäkulmassa vielä.

Missäs olitte kun Razzle ja Vince Neil tekivät kuuluisan viinan haku reissunsa?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Missäs olitte kun Razzle ja Vince Neil tekivät kuuluisan viinan haku reissunsa?
Tuolloin oli muistaakseni varhainen maanantaiaamu, kouluaamu kuten tavallista. Persus-koulun kahdeksas luokka menossa. Kiireettömän aamupalan lomassa kuuntelin radiouutisia, ja jossakin vaiheessa lyhyt ja karu tiedote kertoi tapahtuneesta. Muutama kaverini oli suht ankara Hanoi-fani tuohon aikaan, joten ajattelin että asia nousee varmaan puheeksi päivän mittaan. Sen muistan, että kahvia join, ja sen kanssa oli varmuudella ruisreikäleipää. Leivän päällä oli ehtaa voita, goutermakkaraa ja keitettyä kananmunaa mankelilla siivutettuna. Vielä senkin muistan, että seisoin keittiössä naama pimeää ikkunanäkymää kohti kun kuoliuutisia alkoi suoltua radiosta.

Missä olit silloin kun kuulit Gennadi Janajevin kovan linjan kommunistien vallankaappausyrityksestä Neuvostoliitossa 1990?
 

Ralph

Jäsen
Entäs kun Kimi Räikkönen voitti maailmanmestaruuden?

Tähän on aivan pakko tulla väliin huuteleen. Olin nimittäin Kyproksella. Siellä oli muutama päivä aikaisemmin tavattu ravintolan sisäänheittäjä, joka kertoi olleensa Suomessa opiskelemassa noin 20 vuotta sitten. Puhui kyllä ihan hyvää suomea, sai selvää mutta parantamistakin oli. Sitten tuli Räikkösen ilta ja kun taas oltiin kadulla, pienessä formulan toivossa, niin kun tämä mies näki meidät jo kaukaa, juoksi vastaan ja sanoi että meille oli pöytä varattu. Selvisi nimittäin, että kyseessä oli paikan omistaja joka oli virittänyt yksityishuoneeseen formulan odottamaan meitä. Sinne sitten tarjoitiin ja kun Räikkönen lopulta voitti mestaruutensa, tämä ravintolan omistaja sanoi että talo tarjoaa kaikki ruoat ja toi juomistakin päälle. Oli kyllä hieno mies kyseessä, kerta kaikkiaan.

EDIT:
Missä olit silloin kun kuulit Gennadi Janajevin kovan linjan kommunistien vallankaappausyrityksestä Neuvostoliitossa 1990?

Isäni ja äitini haaveunissa.

Seuraavalle, missä olit kun Ruotsi voitti jääkiekossa Suomen Torinon Olympiafinaalissa 2006? Itse olin Teneriffalla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Seuraavalle, missä olit kun Ruotsi voitti jääkiekossa Suomen Torinon Olympiafinaalissa 2006? Itse olin Teneriffalla.
Moskovalaisessa yksityisasunnossa katsomassa kyseistä jääkiekko-ottelua.

Olin päättänyt, että Suomen voittaessa hakisin lähikaupan kylmiöstä täytekakun ja ehtaa shampanjaa. Ei tullut voittoa, joten juhlistin hopeamitalia muutamalla pullolla Staryi Melnikiä ja pussillisella voblaa.

Missäpä olit kun kuulit John Lennonin kuolemasta? Tähän voisivat vastata lähinnä muut kuin ne, jotka ovat todistaneet kyseistä tapahtumaa isänsä kasseista käsin tms.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Missä olit silloin kun kuulit Gennadi Janajevin kovan linjan kommunistien vallankaappausyrityksestä Neuvostoliitossa 1990?

Eikös vuosi ollut 1991 ja elokuu. On nimittäin ensimmäisiä maailmantapahtumiin liittyviä uutisia joita muistan. Olin silloin 6 -vuotias ja telkkaria tuli töllötettyä melko ihmeissään. Kyllä sinä esikoulunaskalikin tajusi että nyt on jotain suurta meneillään.

Missä olit kun yöjuna hurjasteli raiteiltaan Jokelassa?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Missä olit kun yöjuna hurjasteli raiteiltaan Jokelassa?

Hieman alle neljä vuotta sitten istuin toimistolla päätteen ääressä. Olisiko ollut peräti täältä mistä ensimmäisenä luin, että Jokelan koululla tapahtuu.

Huhtikuussa 1996 taisin olla Madeiralla.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Missä olit kun yöjuna hurjasteli raiteiltaan Jokelassa?
Matkalla landelle päin ollut juna... Oi niitä aikoja kun onnettomuustutkimuslautakunnalla oli kasvot.

Missä olit kun ensimmäinen tyttöystäväsi sai ensimmäisen kerran munaa? Minä olin melkoisen varmasti ohjelmoimassa Zinclair Spectrumille jotain hienoa tai käsi peiton alla lukemassa Anttilan kuvastoa.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Matkalla landelle päin ollut juna... Oi niitä aikoja kun onnettomuustutkimuslautakunnalla oli kasvot.

Missä olit kun ensimmäinen tyttöystäväsi sai ensimmäisen kerran munaa? Minä olin melkoisen varmasti ohjelmoimassa Zinclair Spectrumille jotain hienoa tai käsi peiton alla lukemassa Anttilan kuvastoa.
Ensimmäisen tyttöystäväni päällä.

Missä olit, kun kuulit Saku Koivun sairastuneen syöpään?

Ja tosiaan, kuten Pisin Kääpiökin jo mainitsi ja tuolla avausviestissäkin koitin vihjata, niin "pilkkeenä isän silmäkulmassa" -vastaukset vievät hieman makua touhusta.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta missä olit kun Estonia upposi?

Tästä mulle tuli mieleen, että oltiiin menossa lukiossa aamulla ruotsin tunnille ja olin jo kuullut nopeasti tuosta aamulla telkkarista. Yksi ryhmämme tyttö itki aivan valtoimenaan kaverin lohduttaessa häntä, kun tultiin luokan lähettyville ja ajattelin, että liittyyköhän tuohon jotain vieläkin pahempaa. Onko hänellä ollut joku tuttu mukana vai järkyttääkö tapaus häntä yleisesti. Viiden minuutin päästä kävi selväksi miten hänen "kolme viikkoa täyteen tänään"-suhteensa oli kariutunut edeltävänä iltana. Tuo on jäänyt jotenkin koomisesti mieleen.

Koivun uutisen huomasin, kun olin käymässä porukoiden luona ja näin sen txt-telsusta. Sanoin porukoille ja kaikki olivat kuin puulla päähän lyötyjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös