Tätä puollan jyrkästi. Kirjailija oli muistaakseni nimeltään Wilson. Lähemmäs kymmenen vuotta sitten luin, mutta vieläkin muistissa keikkuu hersyvä, hauska, raadollinen ja elämänmakuinen kirja irlantilaisista veijareista.Kaikki lukemaan Eureka Street, Belfast. Siitä ei kirja parane. Itse odotan vain, että unohdan siitä tarpeeksi, että voin lukea sen uudestaan.
Pappa-vainaa tapasi sanoa, että kansa luisteli, miehet valehtelivat.Uskomattomia tekoja täynnä koko kirja.
Vale on osa sotaa, osa sodista jopa pohjautuu valheelle kuten 1918 suomen sisällissota, jossa pohjanmaalta lähdettiin "vapauttamaan" etelä-Suomea "ryssistä". Monelle oli kova pala, kun huomattiin että vastassa olivatkin Suomalaiset talonpojat.Pappa-vainaa tapasi sanoa, että kansa luisteli, miehet valehtelivat.
En minäkään syytä. Isovanhempien vintiltä Kansan taisteluja keräilin pikkujannuna itsekin ja kovaa ne upposivat. Varmasti vieläkin olisi osa tarinoista varsin mielenkiintoista luettavaa. Sen vain muistan, että hurmahenkisimmät sankariteot panivat epäilemään jo tuolloin ja varsinkin sitten, kun pappani tuon edellisen viestini toteamuksen päästi suustaan. No, kukapa sitä ei värikynää käyttäisi muisteloissaan.Viiteen vuoteen sotaa mahtuu niin sankaruutta,pelkuruutta,komiikkaa,synkkyyttä,elämää ja kuolemaa. Tälläisesä kokoelmassa ei sodan arjesta puhuta, en syyttäisi valheeksi.
Suositelkaahan viime aikoina Heroiinipäiväkirjan, The Dirtin ja Jimi Hendrixin elämästä kertovan kirjan lukeneelle jotain rock-elämänkertaa tai jotain samanhenkistä opusta.
Kipeästi kaipaisin matkalukemiseksi jotain ja olen aika huono itse etsimään/löytämään, joten suosittelut kelpaisivat.
Ei kehno teos, mutta silti vähän petyin tuohon Sari Sirkiä-Jarvan kirjaan "Tiki - Viiden Stanley Cupin Mies". Aineksia olisi ollut enempään ja parempaan. Lapsuus- ja junnuvuodet olivat kyllä ihan viihdyttävää lukemistoa, mutta NHL-ura ja varsinkin sen loppupuoli meni tilastoilla ja numeroilla jankkaamiseksi. Jos kirjan jälkimmäinen puolisko olisi jatkanut samalla otteella kuin ensimmäinen, niin tähtiä olisi ropissut lisää. Samaten olisi voinut Tikkasen myöhempiä vaiheita kuvata vähän seikkaperäisemmin. Mutta positiivisinta kirjassa on että se on tehty, Tikkasen tarinahan on aina vähintään yhden kirjan arvoinen. Luen tuon teoksen joskus parin vuoden kuluttua varmasti uudestaankin.Viimeksi lukemani kirja taitaapi olla Esa Tikkasen elämänkerta ja omasta mielestäni siinä on yksi parhaista elämänkerta teoksista joita olen lukenut urheilijoihin liittyen.
Suosittelen kaikille joita vähänkin kiinnostaa kyseinen henkilö ja muutenkin saa aika hyvän käsityksen miten paljon erilaista se lätkä on ollut ennen verrattuna nykyhetkeen.
Viimeksi lukemani kirja taitaapi olla Esa Tikkasen elämänkerta ja omasta mielestäni siinä on yksi parhaista elämänkerta teoksista joita olen lukenut urheilijoihin liittyen.
Suosittelen kaikille joita vähänkin kiinnostaa kyseinen henkilö ja muutenkin saa aika hyvän käsityksen miten paljon erilaista se lätkä on ollut ennen verrattuna nykyhetkeen.
Suositelkaahan viime aikoina Heroiinipäiväkirjan, The Dirtin ja Jimi Hendrixin elämästä kertovan kirjan lukeneelle jotain rock-elämänkertaa tai jotain samanhenkistä opusta.
Kipeästi kaipaisin matkalukemiseksi jotain ja olen aika huono itse etsimään/löytämään, joten suosittelut kelpaisivat.