Juuri tällä hetkellä ei ole mitään "työn alla", mutta viimeksi luin muusikko-kirjailija Tommi Liimatan yhdessä Veikko Ennalan perikunnan kanssa toimittaman kirjan "Veikko Ennala: Lasteni isä on veljeni - ja muita lehtikirjoituksia".
Jos Jatkoajassa on minun lisäkseni muita Veikko Ennalan kirjalliseen tuotantoon aiemminkin tutustuneita, niin osaa arvata mitä 680-sivuinen kirja sisältää. Jos taas Ennala on aiemmin tuntematon, niin nyt viimeistään kannattaa tutustua miehen kirjoituksiin. Eli kirja sisältää legendaarisen Apu-, Hymy-, ja Alibi-lehden toimittajan kirjoituksia alkaen vuodesta 1943, jolloin Ennala toimi 21-vuotiaana maailman nuorimpana sotakirjeenvaihtajana, päättyen vuoteen 1991, jolloin Ennala laati Alibiin oman muistokirjoituksensa julkaistavaksi kuolemansa jälkeen.
Itse Ennalasta pitäisi oikeastaan jonain päivän aloittaa Jatkoaikaan oma ketjunsa, silla sen verran legendaarinen kynäniekka oli kyseessä, että siinä kalpenee joka ikinen nykypäivän lehtikirjoituksilla elantonsa ansaitseva toimittaja ja pakinoitsija. Sen kummemmin en nyt tässä ala kirjaa taikka itse Ennalaa analysoimaan, mutta selvästi näistä Ennalan kirjoituksista havaitsee että mm. sellainenkin mestari kuin Juice Leskinen otti vaikutteita omiin lehtikirjoituksiinsa Ennalan jutuista.
Kannattaa lukea. Suosittelen.