Varsinkin ne määrät mitä tiettyjä aineita rapakon takana määrätään ovat älyttömiä. Itse sain joitain samoja aineita leikkauksen jälkeen ja pistivät pään todella sekaisin. Kaikille jääkiekon ystäville voin suositella.
7. osa nyt menossa. Hidastahan tämä on, mutta olkoot. Ihan mielenkiintoista ja yleissivistävää juttua. Sopii just mulle, joka ei niin yksityiskohtiin tahdokkaan paneutua.Grimbergin kansojen historian 3/24. osa menossa. Ihan mielenkiintosia juttuja on ollut tähän asti. Paljon myös ei niin mielenkiintoista. Tiedä sitten miten vanhentunutta tietoa on jo. Meinaan kuitenkin että lukisi koko sarjan läpi.
Mikäli oli ensimmäinen Pendergast kirja minkä luit niin kannattaa lukea aiemmat teokset ja mieluiten vielä oikeassa järjesjestyksesä. Päähenkilöillä on sen verran jo historiaa, että paljon enemmän saa irti näistä uusimmista teoksista kun tietää mitä aiemmin on tapahtunut.Tuli luettua nyt viimeksi Preston-Child-parivaljakon uusin teos, joka kertoo erikoisesta agentista nimeltä Pendergast. Kirjan nimi Kuoleman naamio. Hurjaa menoa ja kyllä kannattaa lukea, vaikka tuonne voodoo-maailmaan ei mun mielenkiinto niin kauhea ole, samaten kuin vampyyrijutut saa jäädä yleensä omaan rauhaansa. Jälkimmäisiä ei tässä kirjassa onneksi ollut.
Pieniä juttuja, jotka meikää vähän häiritsivät, oli muutama,muttei häirinnyt kokonaisuutta. Kirja piti kyllä otteessaan ja oli hyvää viihdekirjallisuutta jännityksen suhteen. Kovalla tasolla tämä pari kirjoittaa edelleen.
Mikäli oli ensimmäinen Pendergast kirja minkä luit niin kannattaa lukea aiemmat teokset ja mieluiten vielä oikeassa järjesjestyksesä. Päähenkilöillä on sen verran jo historiaa, että paljon enemmän saa irti näistä uusimmista teoksista kun tietää mitä aiemmin on tapahtunut.
Hyvä Pendergast tämäkin oli, mutta itse pidin etenkin Diogenes trilogian kirjoista enemmän. Toki vesikielellä odotan seuraavaa Pendergastia.
Aloin toissapäivänä lukemaan Leon Urisin Mila 18:aa. Varsin mielenkiintoiselta vaikuttaa. Tarina on varsin koskettava, koska omat esi-isäni elivät aikoinaan Varsovan ghetossa ja suurin osa heistä menehtyi siellä.
Sen verran tähän, että itse pidän Mila 18 Urisin parhaana kirjana. Olen lukenut ne kaikki ja jotenkin vaan tuo kirja pomppasi suosiooni eniten. Luin eräässä vaiheessa valtavat määrät juutalaisten muistelmia keskitysleireiltä yms. ja en ole enää aikoihin lukenut, kun tuntui, että kiintiö tuli täyteen ja ylikin. Tietyllä tavalla hyvä lukea, ettei ihmiset unohda, mutta toki myös henkisesti raskasta, jos myötäelää kirjoittajan kokemuksia.
Tänään ajattelin lukaista Steinbeckin Hiiriä ja ihmisiä, mutta sen jälkeen ei ole mitään listalla. Ehdotuksia otan mielelläni vastaan.
Steinbeckiä pitänee ottaa luettavaksi kun pidän kuitenkin Hemingwayn minimalistisesta tyylistä. Dickens kuulunee yleissivistykseen mutta siltikään en ole mitään häneltä lukenut. Noh onhan tässä vielä aikaa...Suosittelen yleensä klassikoita, koska niissä yleensä vaan on jotain, johon ei ajan hammas pure. Steinbeck, Hemingway, Dickens sopivat mulle. Yleensäkin kirjat, jotka kertovat kansasta, yhteiskunnallisen murroksen erilaisista vaiheista ja muita tämäntyyppisiä.
Steinbeckiä pitänee ottaa luettavaksi kun pidän kuitenkin Hemingwayn minimalistisesta tyylistä. Dickens kuulunee yleissivistykseen mutta siltikään en ole mitään häneltä lukenut. Noh onhan tässä vielä aikaa...