Ostaako kukaan enää cd-levyjä?
No minä ainakin ostan. Itse asiassa olen ostanut viimeisen reilun vuoden aikana varmaan enemmän levyjä kuin tätä edeltävinä kymmenenä vuotena.
Tähän on oikeastaan syynä se, että löysin uudestaan musiikin. Kun lopetin omat bändihommani reilu viisi vuotta sitten, takki oli jonkin aikaa aika tyhjä musiikin suhteen. Lisäksi moni silloin kuuntelenani artisti alkoi tehdä huonoja levyjä, eikä radiosta satunnaisesti kuulemani nykymusiikkikaan sytyttänyt pätkääkään. Musiikki jäi taustalle elämässäni.
Sitten aikaa kului, ja löysin Spotifyn. Päätin jostain hetken mielijohteesta alkaa tutustua progeen, joka oli jostain syystä varsin tuntematon musiikin osa-alue meikäläiselle, vaikka olenkin aina ollut vähän monimutkaisemman musiikin ystävä. Siitä se sitten lähti. Kuuntelen todella paljon Spotifysta eri artisteja, ja olen sieltä löytänyt hienoa musiikkia, jonka olen sitten laittanut ostoslistalleni. Koska olen vanhemman liiton miehiä, haluan kuitenkin kuunnella nimenomaan fyysisiä levyjä, ja Spotify on enemmänkin keino löytää uusia artisteja, tai kuunnella musiikkia silloin kun fyysisten levyjen kuuntelu ei ole mahdollista.
Onnekseni ihmiset luopuvat nyt CD-levyistä. Olenkin löytänyt monia todella hyviä levyjä edullisesti divareista. Lisäksi tästä syystä aina välillä uusiakin levyjä löytää ihan kohtuuhintaan.. Ja mielummin kulutan rahani fyysiseen levyyn kuin Spotifyn kuukausimaksuihin. Levy kuitenkin säilyy, Spotify taas saattaa ihan hyvin sulkeutua joskus. Silloin sinne tuhlatut rahat olisivat menneet hukkaan...
Ketjun aiheeseen: useampikin levy tuli hankittua:
- Gong: You
- Soft Machine: Fourth + Fifth
- Can: TagoMago
--Miles Davis: Jack Johnsson.