Ensinnäkin haluan ulkopuolisena sivustaseuraajana sanoa, että kun väittelet nimimerkki
@IceWalker kanssa, joka selvästi haluaa perustella väitteensä huolellisesti, niin tuntuu todella typerältä lukea tapaasi puuttua yhteen lauseeseen ja iskeä siihen olkiukolla. Käsittääkseni sinulta pitäisi löytyä potentiaalia ihan oikeaan keskusteluunkin?
Ok. Olen tarttunut tekstissä oleviin tekaistuihin tai virheellisiin väittämiin. IceWalkerin teksteissä on näitä mm.
- "Kun nyt loukkaannutaan oikein kunnolla kaikista sketseistä ja muista" ---> Dokumentissa yksi koomikko esitti ajatuksiaan rasismista
- Esitetään lapsellisia väitteitä kuten "saammeko nauraa" ja "pitäisi olla ohjekirja", "teemme aina väärin" ---> tyypillinen itse luotu monsteri, jota ei oikeasti ole
- "Oikeus on näin päättänyt" ---> Tämä on vain sanonta, mutta tätäkin toistaen syntyy mielikuva, jossa joku auktoriteetti tai laki pakottaisi, katso kohta itse luotu monsteri
- "Kokonainen ihmisryhmä loukkaantuu" ---> taas kaikki ovat samaa mieltä, viedään huomio kritiikistä kohteen tunteisiin, väheksytään sitä
- "Miksi ei tiettyä ryhmää voida esittää samaan tapaan kuin tehdään hyvinkin karkeaa pilaa Trumpista? " --> Laadukas rinnastus, miljardööri ja vähemmistö :)
- Rasisti voi tosiaan tehdä itsemurhan jouduttuaan voimakkaan pilkan kohteeksi: kun taas vaikkapa islamistiryhmä ei sitä tee, ei ainakaan toivotulla tavalla. ---> tämä on niin korkealentoista ajatuksenjuoksua, että aloitetaan nyt vaikka siitä kuinka tässä jää kukaan ketään kaipaamaan, miten tämä on mitenkään ongelmallista
- haluat siis sanoa, että on olemassa ihmisiä, jotka kovin mielellään sanoisivat jotakin rasistista huumorin varjolla. Mutta on myös ihmisiä, jotka peittävät omaa huumorintajuttomuuttaan nostamalla rasismikortin. ---> tässä keskustelussa toistuvasti nähdään siis se huumorintajuttomuus mainittavana ongelmana vrt. rasismi. Siis huumorintajuttomuus ja rasismikortin heittäminen pahempana kuin rasismi.
Toisekseen, minulle laittamasi ja nyt lainaamani vastine ei nyt aukene minulle vaikka kuinka luen sitä uudestaan. Väitätkö, että kannattaisin rasimia vai mitä yrität viestiä?
Sinä kaivelet rasismiketjussa selityksiä sille, kuinka vaikkapa sivustaloukkaantuminen on väärin ja kaikki vähemmistöjen jäsenet eivät loukkaannu kaikista vitseistä.
Ensinnäkin, mikä on se ihmisryhmä missä historian osassa, jossa kaikki ylipäänsä ovat loukkaantuneet tai tykänneet samoista vitseistä. Sellaista ei ole. Vai ajatteletko nyt niin että kaikki vähemmistön jäsenet ovat samanlaisia?
Oletko jo lakannut hakkaamasta vaimoasi?
Toisekseen, kyllä sanon, että maailmankuva on pahasti viturallaan jos puolestaloukkaantuminen, huumorintajuttomuus tai se aiemmin mainittu rasistien pilkkaaminen ovat merkittävämpiä tai mitenkään merkittäviä ongelmia maailmassa, etenkin rasismiin verrattuna.
MUOKS: näköjään olit vielä vielä lainannut lainausmerkkeihin käyttäjää
@IceWalker hieman muokaten. Ei näin.
"Rasisti voi tosiaan tehdä itsemurhan jouduttuaan voimakkaan pilkan kohteeksi"
"Rasisti voi tehdä itsemurhan jouduttuaan voimakkaan pilkan kohteeksi"
Oliko tässä joku merkittävä sisältöero?
Cheers mate ja hyvää viikonloppua.