Mustien keskuudessa ameriikoissa on käytössä samalta kuulostava sana koko ajan...se on kuitenkin puhekielessä muodossa "niggUZ" tai "niggas" jossa sanan loppu viittaa äännettynä sanaan US eli yhteisöön ja sanaan BRO, veli...
Minä itse näytän aika arjalaiselta...itte käytän sanaa neekeri aina joskus mutta ei se mitään pahaa mulle tarkoita, arvostelen ihmisiä tyhmyyden enkä ihonvärin perusteella...mulla on ollut paljon luokka- ja työkavereita ihan mustimmasta Afrikasta asti...about 8-9 eri Afrikan maasta.
Eihän sanaa josta joku saattaa loukkaantua tarvitse juu käyttää henkilöiden, tässä tapauksessa neekerien, kuullen, niin kuin ei sanoja kuten läski, ruma, separi tai orvikaan. Hienotunteisuus ja asiallinen käyttäytyminen ratkaisee.
"En ole rasisti, mutta."
Ketjun aiheeseen sopivasti, onkohan näissä esimerkiksi kyse oikeasta rasismista vai löytyykö joku "en ole rasisti, mutta" selitys? Minkä ikäinen mahdoit olla asiat kirjoittaessasi? Käsittääkseni aikuinen mies jo pitkältä ajalta.
Mutta kännissä ja läpällä ja olet tietysti ihan toinen ihminen nyt ~40-vuotiaana verrattuna noihin ~30 vuotiaana, ihan keskenkasvuisena lapsena siis, kirjoittelemiisi (korjaa jos menee ihan vihkoon) jne.
Jotenkin kuvittelisi että tuollaisen rasistisen paskan suoltamisen jälkeen omaisi jonkinlaista hillintää ja hallintaa sen suhteen mikä on kynnys nimitellä kanssapalstalaisia rasisteiksi tai täysin selkeästi vihjailla sellaisia heistä, yleensä todella olemattomin perustein. Kyseessä kun ei ole mikään ensimmäinen kerta.