Kun JYP#44 vitsaili, että siellä on Ismo Leikola kirjoittelemassa (olen muuten 100% varma, että makeyy painoi siinä vaiheessa raportoi-nappulaa ja toivoi langettavansa pelikieltoa kymppisäännön rikkomisesta), niin mietin, että onko se itse Mauno Voutilainen, joka siellä kirjoittelee. En kuitenkaan tähän usko, sillä hänkään ei ole niin paha luuseri mitä herra(?) makeyy.
Jahas, et ole vielä päässy tästä aiheesta yli :)
Nyt on niin läpinäkyvää "enhän mitä tästä pahastunut, mutta entäs ite" -tyylistä yritystä, että uskottavuus on samaa tasoa kun jos kysyisi humalaiselta spurgulta onko tämä kännissä ja saisi vastaukseksi pienen empimisen jälkeen "en, ja mitä se sulle kuuluu vaikka oisinkin?". Alunperin kirjoitit itse typerän viestin, ja kun muut ihmettelevät sen sisältöä, se ei ole sitä, etteikö siitä pääsisi ylitse. Yhtä lailla voit kokeilla käyttäytyä ihan livenäkin muita ihmisiä kohtaan typerästi ja jälkikäteen naureskella, että eivätkö he nyt pääse tästä yli. Vielä viestiisi palatakseni, hymiö vain virkkeen perään, niin kaikillehan menee aivan varmasti läpi, että siellähän vain rennosti naureskelet, samalla kun viestejäsi kommentoivat menettävät hermojansa. Menee kaikille läpi.
Ensinnäkin, miksi sä yhdistät mut ja JYPin jo nyt toisessa viestissä? Millä tavalla me liitytään yhtään millään tavalla toisiimme?
Miks mun tarviis olla täällä jatkoajalla ratkomassa jonkun "ongelmaa"? Sä kun peräänkuulutit sitä, että pitäisi keksiä ratkaisuja vittuilun sijaan. Ratkaisua mihin? Ei ole mitään ongelmaa muuta kuin tän valittajan päässä.
Hyvä pointti, sinua ja JYPiä ei kannata missään nimessä yhdistää toisiinsa. Lisäksi, olet aivan varmasti lukenut tästä ketjusta montakin viestiä, jossa tuota ns. pakollista tuplalipun myymistä ihmetellään ja esitellään vielä ihan fiksut perustelutkin. Ei, sinun ei tarvitse keksiä ratkaisuja JYPin lipunmyynnin kritiikkiä aiheuttaviin ratkaisuihin. Hyvä, että kerroit muillekin, tuli ainakin itselleni uutena tietona. Toimii myös erinomaisena vasta-argumenttina tilanteeseen kuin tilanteeseen; vapaan keskustelun puolella on lukuisia ketjuja, johon voisit myös mennä vähättelemään toisten näkemyksiä, ja myöhemmin kuitata saamasi vastaukset siihen, että kuka muka käski sinun keksiä ratkaisun ongelmaan.
Jos ihminen valittaa niinkin tyhmästä asiasta kuin jyp#44 teki, niin siihen pitää todellakin vastata sarkastisesti/vittuilen. Ymmärrätkö sä edes mistä se valitti? Hänen mielestään palvelun tarjoajan pitää ottaa huomioon ne, jotka saattaa hävittää lippunsa. On siis palvelun tarjoajan vika, jos hävittää jotain. Ei, kyllä se on ihan oma vika, ja jos niin pääsee käymään, niin ei muuta ku käsi pystyyn virheen merkiksi ja uuden lipun ostoon.
Luehan joskus esimerkiksi Feissarimokia vaikka vauva.fi:tä, siellä näkee oikeasti turhista asioista valittamista. JYP#44 ei varsinaisesti valittanut mistään, vaan ihmetteli ihan relevantteja asioita. Et esimerkiksi ottanut millään tapaa kantaa siihen, kun hän totesi, että kyseisiin peleihin saattaa tulla myös vierasjoukkueiden kannattajia, jotka - kaikesta saivartelusta huolimatta - ihan "virallisestikin" joutuvat maksamaan myös siitä toisesta pelistä, jossa heidän suosikkijoukkueensa ei pelaa. Yhtä lailla samasta tilanteesta ("näe yksi ottelu kahden hinnalla") kärsivät myös Jyväskylän ulkopuolella asuvat JYP-kannattajat, jotka eivät pääse Jyväskylään kuin viikonlopuksi, mutta perjantain pelin nähdäkseen joutuvat maksamaan myös keskiviikon pääsylipusta. Samaten JYP#44 pohti, että tällä tavalla ei ainakaan houkutella uusia katsojia, sillä moni satunnaiskatsoja saattaisi hyvinkin innostua puoli-ilmaisesta pääsystä harjoitusotteluun ja tämän myötä alkaa käydä peleissä myös useammin. Nyt sen yhdenkin pelin näkemisestä joutuu pulittamaan sen 15 euroa, vaikka haluaisi seisomakatsomoon. Miksi ei huomioinut näitä asioita viestissäsi? Kommentoit kuitenkin varsin jyrkkään sävyyn JYP#44:n viestiä, jossa nämä olivat varsin olennaisia pointteja.
Mä en pystyis olemaan päivääkään asiakaspalvelussa, jos joutuisin vastailee noin helvetin tyhmiin valituksiin.
Asiakaspalveluun usein soittavat esimerkiksi vanhukset ja myöskin kehitysvammaiset, tai ainakin sellaiset henkilöt, joille yksinkertaiset asiatkin ovat välillä vaikeita. Olen aivan varma siitä, että empatiasi, kritiikinsietokykysi ja sosiaalinen älykkyytesi riittäisi aivan varmasti tähän hommaan. Puhelun lopussa soittajat kysyisivät nimeäsi ja lähettäisivät sinulle kukkia ja viinipulloja.
Vielä itse varsinaiseen aiheeseen. Omasta mielestäni näiden kahden harjoitusottelun hinnoittelun olisi voinut hoitaa esimerkiksi seuraavalla tavalla: yksittäinen lippu jompaan kumpaan peliin 6 euroa, molempiin 10. Tai vaikka sitten molempiin peleihin se 15e, mutta vain jompaan kumpaan 8e. Näin oltaisiin paitsi saatu todennäköisesti enemmän katsojia, sekä myös vältytty tältä turhalta negatiiviselta julkisuudelta.
Ja vielä yksi pyyntö: kun armas makeyy vastaat tähän viestiin, niin pyydän ja toivon, että et poimi kirjoituksestani olennaisia pointteja ja kommentoi niitä perustellen, vaan käsittelet viestiäni yhtenä kokonaisuutena + muutamalla satunnaispoiminnolla, joiden perusteella kyseenalaistat motiivini, epäilet että minulla on ylimääräistä aikaa tai elämässä pieniä ongelmia, kun tällaiseen jaksaa puuttua. Viesti kannattaa aloittaa "ohhoh" tai "huhhuh" sekä mainita fraasit
mennä tunteisiin, päästä ihon alle ja vanha kunnon
mitä helvettiä sä oikein selität, hymiön kera. Ne ovat tosimiehen tapoja vastata kritiikkiin ne.