Itse olen vielä aika nuori ja uusi SaiPan kannattaja. Tosin ei tuota ikääkään minulla vielä niin hirveästi ole. Kaikki taisi kuitenkin alkaa joskus v. 1997. Olin jo tuota ennen kiinnostunut jääkiekosta ja seurailin mm. MM-kisoja välillä televisiosta, mutta siihen todellisuuteen en ollut havahtunut, että omassa kotikaupungissanikin on joukkue. Jossain vaiheessa sitten tuon tajusin ja fiksuna tyttönä marssin isukin luokse: "Iskä hei, lähdetään kattomaan jääkiekkoa!" Iskä lähti, ja ensimmäinen SaiPan matsi, jota olin seuraamassa, oli SaiPa-Lukko. Ottelu päättyi muistaakseni vielä SaiPalle 2-1.
Tuon pelin jälkeen olenkin sitten ollut koukussa. Muutama kotiottelu on ollut viimeisen kuuden vuoden aikana sellainen, johon en ole syystä tai toisesta päässyt, mutta muuten minut tavoittaa aivan varmasti jäähallilta, jos siellä vain liigaa pelataan. Voi olla, että mukana on koulukirja koeviikon sattuessa tai että nappailen välistä kuumelääkettä, jos olen hieman flunssainen, mutta paikalla ollaan. (Laitetaan nyt sellainen huomio väliin, että en kuitenkaan ole niin typerä, että kunnolla kipeänä ollessa lähtisin hallille, mutta pieni flunssanpoikanen ei haittaa).
Viimeisen kuuden vuoden aikana olen saanut paljon elämyksiä ja kokemuksia SaiPan kautta - kuten myös ison liudan uusia ystäviä. Enpä esimerkiksi uskoisi, että olisin 'osannut' ystävystyä erään nykyisen erittäin rakkaan ystäväni kanssa, ellen olisi suostutellut häntä (silloista luokkatoveriani) lähtemään peliin kanssani. Peleissä tuli tutustuttua hieman vaivihkaa ja pikku hiljalleen, ja kuten jo aiemmin sanoin, hän on nykyään yksi tärkeimmistä ystävistäni. Lisäksi sain tartutettua faneuden häneenkin.
SaiPaa minun on siis kiittäminen monista kokemuksista ja tuntemuksista. Välillä on itketty ilon kyyneleitä ja tuuletettu, välillä taas on tullut kiroiltua, hakattu nyrkkiä seinään ja purettu 'fanin tuskaa' mitä kummallisemmin keinoin. Kun joukkue häviää, olen itsekin hävinnyt, mutta voiton tullessa myös minä olen voittanut. Yhtäkään hetkeä kotipeleistä, fanimatkoista, -tapaamisista tai radion ääressä jännittämisestä en vaihtaisi pois.