Kirjoittelija
Jäsen
- Jos tarkennat katsettasi ja näet rybyn, mannen ja sompun, niin mitä tunnet seuraavaksi?
Minä en näe manneja, rybyjä ja somppuja, sillä en ole rasisti. Minä näen romaneja, venäläisiä ja somaleja.
- Jos tarkennat katsettasi ja näet rybyn, mannen ja sompun, niin mitä tunnet seuraavaksi?
Minä en näe manneja, rybyjä ja somppuja, sillä en ole rasisti. Minä näen romaneja, venäläisiä ja somaleja.
Vuoden otsikon titteli taisi sitten juuri mennä jakoon, näin ne mustan huumorin helmet sitten ilmeisesti vain syntyvät. Ja vieläpä Ylen toimittaja kyseessä..
Itsemurhat havahduttivat pikkukaupungissa – nuorten auttamiseen on pistetty paukkuja | Yle Uutiset | yle.fi
Kaverini on ollut useasti töissä Karjala-turnauksessa ja seurannut läheltä mm. Venäjän joukkueen edesottamuksia. Muutama vuosi sitten Pasilan Holiday Inn joutui pyytämään järjestäjiltä, ettei venäläisten joukkue lähde lantokentälle ennen kuin ovat palauttaneet kylppäreistä pöllimänsä käsisuihkut. Lähes joka jantteri oli ruuvanut mukaansa hotellista huoneen "pillupuhelimen". Suurin osa porukasta tienasi tuona vuonna hulppeasti yli miljoona dollaria kaudessa. Kas kun mitään ei osata hävetä.Se varastaminen on noilla niin verissä, että kaikki viedään mikä vaan mahdollista. Kaveri oli aikoinaan rakentamassa Kostamusta ja työkalujen hävikki oli melkoinen. Jos kolmannesta kerroksesta tipahti vasara, ei se ehtinyt maahan asti kun joku nappasi matkalla.
Kuin myös. Hyvin tuttua kuultavaa.Samaa on kuulunut omiinkin korviini.
Kuin myös. Hyvin tuttua kuultavaa.
Kokonaan toisenlainen tarina venäläisturisteista tähän väliin. Tuossa taannoin Espanjassa tuli yksi yö yövyttyä hotellissa, joka oli mitä ilmeisimmin hyvinkin suosittu venäläisten keskuudessa. Sen huomasi sisään kirjautuessa, yöllä nukkuessa ja uloskirjautuessa. Ensin tarjottiin palvelua venäjäksi, kun nimi ei ilmeisesti respalle ollut tuttu, joten tarjosi palvelua ilmeisesti suurimman asiakasryhmän kielellä. Yöllä taasen venäläisturistien vietituote hotelliin olikin sitten haittana, sillä seinäluteet pitivät pirskeitä ihollani (onneksi eivät majoittuneet matkatavaroihin!). Uloskirjautuessa sitten joku vanhempi venäläismies koetti ostaa minulta polkupyörää alta, jolla matkasin. Tarjosi kyllä aika reippaan ylihinnan Tunturista, mutta kaupat jäivät tekemättä.
Sinänsä siis ihan hyvä, että nyysivät hygieniatuotteita, jos se edes vähän laskisi todennäköisyyttä saada jotain helvetin syöpäläisiä haitoiksi heidän kuljettamina. Mutta ihmettää se silti, että rahaa tuntuu olevan matkustamiseen ja ostoksiin, mutta silti varastetaan kaikki mikä ei ole valettu perustuksiin kiinni.
Kesyt 743 euroa tuosta! Tosin voihan tuonkin näköjään ostaa 62 eur/kk kuluttomalla ja korottomalla osamaksulla. Kyllä kyllä.. Ei se ole tyhmä joka pyytää ja niin edelleen.Nikari Arte Biennale jakkara | Jakkarat | Huonekalut | Finnish Design Shop
Kai noitakin joku hölmöläinen ostaa?
Nikari Arte Biennale jakkara | Jakkarat | Huonekalut | Finnish Design Shop
Kaverin Facebook-seinältä.Pakko kysyä; bongasitko Riemurasian kommenttiosiosta?
Multa saa vastaavia viidelläsataa, tosin männystä.
Vähän tulee kieltämättä sellainen fiilis, että juntit ovat nyt joukolla kokoontuneet nauramaan Suomi-designille. Nikarin tuotteet ovat aivan ensiluokkaista työtä, ja samalla varsin haluttuja. Samalla ne ovat totisesti hyvin tyyriitä, mutta jos on livenä nähnyt niitä, ymmärtää kyllä miksi. Väitän, ettei kukaan teistä hassun hauskoista osaisi tuollaisia tuotteita tehdä, vaikka varmasti osan puu-silmät näkevätkin kuvassa vain "pölkyn".
Tässä Nikarin valikoima, kenties sieltä löytyy seuraavaksi hohotuksen kohteeksi vaikkapa parin tonnin saarnipöytä: Nikari - Design - Finnish Design Shop
Ainakin Vallila, itsekin olen mokomalla mötikällä ko. lafkan konttorilla istunut. Eiköhän nuo muutoinkin aikalailla firmoille edustustiloihin mene ulkkareiden ihmeteltäväksi.
Olen sahauttanut mäntyjä laudaksi ja lankuksi kaverin kenttäsahalla. Sillä saisi myös tuon kokoista parrua. Pätkiminen, kuivuminen ja pintakäsittely ei käsittääkseni ole mahdoton homma.
Näistä tulee helposti mieleen suomalaiset läskimahasohvaperunat naureskelemassa huippujalkapalloilijoille.Olen sahauttanut mäntyjä laudaksi ja lankuksi kaverin kenttäsahalla. Sillä saisi myös tuon kokoista parrua. Pätkiminen, kuivuminen ja pintakäsittely ei käsittääkseni ole mahdoton homma.
Siitä sitten vain kokeilemaan saamaan omalle tuotteelleesi samanlainen brändi ja arvo. Tule sitten kertomaan, kun on naurun aika.
En ole läski, mutta välillä naureskelen ammattiurheilijoille, jotka venyttelevät ennen urheilusuoritusta. On nimittäin aika selvää, ettei se vähennä loukkaantumisriskejä, ja se myös heikentää urheilusuoritusta lihastonuksen laskiessa. Jälkimmäinen itse asiassa saattaa nostaa loukkaantumisriskiä.Näistä tulee helposti mieleen suomalaiset läskimahasohvaperunat naureskelemassa huippujalkapalloilijoille.
Se, että sinä et ymmärrä jotain, ei tarkoita etteikö sitä voisi ymmärtää. Esteettinen silmä on jokaisella - varmasti ainakin vähän - erilainen. Sinä selvästi arvostat pragmaattisuutta ohitse estetiikan, mutta jos joku toinen tekee eri tavalla, se ei tee siitä hömpötystä. Ja kuten aiemmin jo mainitsin, kyseessä ei tosiaan ole vain pelkkä puupölli, vaan suomalaisen designin keskeistä ajatonta muotoilua. Tuo on yksinkertaisuudessaan varsin kaunis esine.Se on vittu puupölli, oli siinä kenen nimi tahansa.