Mille naurat juuri nyt?

  • 13 204 067
  • 50 364

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Isoin ongelma limukeskusteluun liittyen lienee kuitenkin se lasten ja nuorten kulutus, johon itse asiassa mielestäni ihan fiksusti on pyritty puuttumaan erilaisten yhteisöjen ja myös urheiluseurojen taholta. Jos en väärin muista, niin mm. Porin Ässillä on tällainen kamppis menossa näitä sokerilitkuja vastaan.

Juuri näin. Jostain olin aikoinaan lukevinani, että tämä energiajuomien liiallinen litkiminen on aiheuttanut hieman ongelmia kouluissa. Nuoriso ei malta keskittyä asiaan kun on liian paljon piristeitä verenkierrossa. Todenperäisyydestä en tiedä. Varmaan joku palstan opettajista voinee vahvistaa ongelman olemassa olon tai sitten kumota väitteen.

Käytännössä joka kerta kun käyn omassa paikallisessa marketissa ostoksilla, niin näen pari nuorta kaupan eteisessä energiajuomatölkki kourassa. Mikä ihme siinä litkussa oikein viehättää? Maistuukin niin hiton pahalle.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Iso ongelmahan on se, että alaikäiset notkuvat ostareilla juomassa ES:ää ja Megaforcea iltaan saakka. Sen seurauksena ei tule yöllä uni ja koulussa ei jakseta keskittyä.

Asia erikseen on tuollainen porttiteoria, jossa siirrytään Pepsistä piriin ja kokiksesta katkolle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Käytännössä joka kerta kun käyn omassa paikallisessa marketissa ostoksilla, niin näen pari nuorta kaupan eteisessä energiajuomatölkki kourassa. Mikä ihme siinä litkussa oikein viehättää? Maistuukin niin hiton pahalle.

Ymmärtääkseni yksi iso ongelma on myös se annoskoko, eli nuo purkit ovat niitä puolen litran pöniköitä ja suhteellisen halpoja hinnaltaan. Voisi kuvitella juoman ylenmääräisen sokerin olevan se isoin asia, toisin kuin normi limu, niin noita juo nuori enemmän, kun se kofeiini ja muut piristeet toimivat koukuttimena.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Limumainoksista tulee joskus mieleen, että mainostetaanko tässä amfetamiinia tai muuta sellaista, kun meno mainoksessa on kuin piripäällä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Limumainoksista tulee joskus mieleen, että mainostetaanko tässä amfetamiinia tai muuta sellaista, kun meno mainoksessa on kuin piripäällä.
YleX | yle.fi

Nauran itse edelleenkin tuolle kansalaisaloitteelle...

Maahanmuuttajille ulkonaliikkumiskielto klo 20-06 - Kansalaisaloitepalvelu

YleX:n linkki vie uutiseen limonadien kofeiinivaikutuksiin ja riippuvuuteen.

edit: Jaa täällä onkin ollut juttua jo tuosta uutisoinnista. Onhan tuo porttiteoria vähän huvittavaa, mutta toisaalta limonadit ovat addiktoivia. Sitä tuskin kukaan kieltää.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hieno on aloite:

"Suomen kansalaisilla on oikeus liikkua omassa maassaan ilman pelkoa.
Ne kulttuurit jotka eivät ymmärrä meidän kulttuuria, eikä ole valmiita siihen sopeutumaan, eivät ole oikeutettuja tulemaan maahamme toimimaan oman uskontonsa uskomuksiin perusteella tai niihin perustuen."

Täällä on muitekin ns. huikeita älynväläyksiä: Selaa kansalaisaloitteita - Kansalaisaloitepalvelu
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ovatko ns. pillimehut portti limsoihin eli käytännössä amfetamiiniin?

Itse lähtisin siitä, että maito on portti tuttiin, joka on portti pillimehuun jne. Loppujen lopuksi kaikki johtaa juurensa paratiisin kiellettyyn hedelmään. Eli --> pillimehussa riehuu itse saatana.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse lähtisin siitä, että maito on portti tuttiin, joka on portti pillimehuun jne. Loppujen lopuksi kaikki johtaa juurensa paratiisin kiellettyyn hedelmään. Eli --> pillimehussa riehuu itse saatana.

Kyllähän se niin on että tissit on ihan saatanasta. Lähes kaikki on aluksi riippuvaisia äidin tisseistä ja sen jälkeen on helppo retkahtaa muihin tuotteisiin. Pelkkä tissien katselu myös myöhemmällä iällä voi johtaa esim karvojen kasvamiseen kämmenpohjiin sekä tahattomiin liikenneonnettomuuksiin. Pitääkö tissit kieltää?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luin Anna Kontulan kotisivua ja siellä erityisesti hänen mielipiteitään, Huikeaa settiä ja selailemalla tuota sivua kun samaan aikaan esimies pitää esitystä, asettaa itsensä suureen vaaraan äänekkäällä hymyilyllä.

Sotilaskoneet, ne kirotut Hornetit ovat hieno esimerkki Annan ajatusmaailmasta. Anna on kysynyt, että johko noihin voisi asentaa ääenvaimentimen ja kun kuulemma ei, niin: "Olen ehdottanut, että sotilaskoneet voisivat pitää tauon lentämisessä ainakin lasten päiväuniaikaan".

Näkisin, että Annallakin on asiat ihan hyvin, vaikka naamasta sitä ei välttämättä aina huomaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Luin Anna Kontulan kotisivua ja siellä erityisesti hänen mielipiteitään, Huikeaa settiä ja selailemalla tuota sivua kun samaan aikaan esimies pitää esitystä, asettaa itsensä suureen vaaraan äänekkäällä hymyilyllä...

Hyvä bongaus! Kävin tietysti heti vähän lukemassa ja tällaista pitäisi tuoda kouluihin...

..Rauhankasvatuksen tavoitteena on korvata nykyinen väkivallan kulttuuri rauhan kulttuurilla, jossa pyritään pysyvän rauhan luomiseen ja etsitään vaihtoehtoisia keinoja ihmisten ja valtioiden turvallisuuden takaamiseen nykyisen aseisiin ja voimaan perustuvan turvallisuuden tilalle...

Miten ne laulun sanat menivätkään...

Minä olen pikku pioneeri
Ja vähäinen on vielä minun voimani
Mutta pienikin voi taistella
Rauhan puolesta kuin Lenin ja setä Ho-Tsi Minh
Rauhan puolesta kuin Lenin ja setä Ho-Tsi Minh
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Hyvä bongaus! Kävin tietysti heti vähän lukemassa ja tällaista pitäisi tuoda kouluihin...



Miten ne laulun sanat menivätkään...

Minä olen pikku pioneeri
Ja vähäinen on vielä minun voimani
Mutta pienikin voi taistella
Rauhan puolesta kuin Lenin ja setä Ho-Tsi Minh
Rauhan puolesta kuin Lenin ja setä Ho-Tsi Minh

Se on kuitenkin kaunis kappale.
 

cornix

Jäsen
Sotilaskoneet, ne kirotut Hornetit ovat hieno esimerkki Annan ajatusmaailmasta. Anna on kysynyt, että johko noihin voisi asentaa ääenvaimentimen ja kun kuulemma ei, niin: "Olen ehdottanut, että sotilaskoneet voisivat pitää tauon lentämisessä ainakin lasten päiväuniaikaan".

Haha, on kyllä aika priceless.
 

sinikettu

Jäsen
Limumainoksista tulee joskus mieleen, että mainostetaanko tässä amfetamiinia tai muuta sellaista, kun meno mainoksessa on kuin piripäällä.

Ovatko ns. pillimehut portti limsoihin eli käytännössä amfetamiiniin?

Tässä ollaan syvien salaisuuksien äärellä. Otetaan esimerkiksi vauhtihirmu-niminen pillimehu. Vauhti = speed = spiidi = amfetamiini. Kuvan öttiäisellä on pupillit laajentuneena, samoin ilmeen ja olemuksen perusteella ollaan matkaamassa korkeammille psykedelian tasoille. Eli todella tujua tavaraa on kyseessä.

E
ikö kukaan ajattele lapsia?
 
Viimeksi muokattu:
Eikö teillä päin ole kolikkoautomaatteja josta menisi rahat suoraan tilille ?

Google kertoi, että Koskikeskuksesta löytyy tuollainen. En ollut koskaan moisista kuullutkaan. Tammelan Osuuspankin sijainti on kuitenkin mulle sen verran mieluisampi, että käytän sitä jatkossakin ennen kuin noita talletusautomaatteja saadaan enemmän.
 

Baldrick

Jäsen
Minä olen pikku pioneeri
Ja vähäinen on vielä minun voimani
Mutta pienikin voi taistella
Rauhan puolesta kuin Lenin ja setä Ho-Tsi Minh
Rauhan puolesta kuin Lenin ja setä Ho-Tsi Minh

Se on kuitenkin kaunis kappale.

Naurattaa, kun kaverilleni soitin aikoinaan tätä manittua biisiä amk:ssa, kun nautimme Pohjois-Korean progandavideoista ja muista kommariseteistä. Ei siinä muuta, mutta paikalle pamahti joku kansaivälinen vierailija ja itse paukutan läppäriltäni neuvostolaisia lastenlauluja. Ainakin tuo vierailija huomasi, kun näytöllä paistatteli Lenin kaikessa kauneudessaan. Jouduin sitten heittään pikku läpändeerokset, että tilanteesta selvittiin vain säikähdyksellä.
 

Baldrick

Jäsen
Eikö teillä päin ole kolikkoautomaatteja josta menisi rahat suoraan tilille ?

Ihmettelen itse ihan samaa. Eikö noita jokaisen pitäjän Prismoissa ainakin yksi ole, jotta saa kolikot vaihdettua paremmaksi.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tarkoitatteko hedelmäautomaattia vai yksikätistä?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kun tänäänkin askiin hyppäävä Jan Latvala aloitti liigauransa Timo Soini oli SMP:n puoluesihteeri, Mikael Granlund syntyi, Suomi saavutti ensimmäisen jääkiekon mm-mitalinsa, rahayksikkö oli markka, Kauniit ja Rohkeat alkoi ja käyttöjärjestelmä oli Windows 3.1. Aikamoista...
Paljon sitä tapahtui yhtä aikaa. Ei uskoisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös