Mutta tosiaan, suosittelen lämpimästi netitöntä ajanjaksoa kaikille. Itsekin otan heti uusiksi kun koulutilanteeni rauhoittuu, eikä tarvitse kyttäillä sähköpostia jatkuvasti.
Olen tehnyt näin kolmesti tai kaksi ja puoli kertaa. Ekan kerran olin lähes koko viikon ilman nettiä kun marraskuun viimeinen viikko 2014 oltiin avopuolison kanssa Kanariansaarilla. Oi että teki gutaa vaikka kärsin hieman refloista (:D) josta johtuen joutui etsimään sellaisen kahvilapaikan missä Wi-Fi oli ilmaiseksi mahdollista. Tein muistaakseni kaksi kertaa noin sen viikon aikana.
Toinen kerta oli itseasiassa ihan vastottaen, tai no en mä ilman nettiä ollut, kun tällä läppärillä kyllä olin netissä, vähemmän tosin, mutta mulla ei ollut viikkoon puhelinta. Ja mikä kummallisinta, asia ei tuonut mulle mitään "tiloja" tiiättekö? Ei panikointia ei mitään. Olin ihan chilli ja onnellinen. Se rauha oli makeaa, kun sai olla "piilossa" maailmalta, osittain tosin, mutta kuitenkin. Ja tässä oli nyt se puhelimella netissä koko-vitun-ajan -ominaisuus poissa ja hyvää siis teki.
Ja tuosta oppineena, että selviän hengissä vaikka puhelin ei ilmoitakkaan kolmen sekunnin välein FB:stä jotain (tai muista palveluista) ja minun pitää ehdottomasti se tarkistaa heti jne jne. Niin olen nyt tehnyt silleen, että mikäli haluan katsoa rauhassa tv:tä, leffaa yms niin mä laitan mobiilidatan pois päältä. Ai että tekee höpöä ja mikä parasta, se puhelin ei häiritse mun keskittymistä asiaan, kun se ei ilmoita jatkuvasti spostia, fb:tä jne. Jos illalla haluan rauhoittua, mobiilidata pois päältä. Ainoastaan silloin se saa häiritä jos mulla on pitkäveto lappu vetämässä ja seuraan pelejä LiveTulokset apsin kautta.
Minä suosittelen myös netitöntä aikaa. Yksikin päivä tekee eetvarttia, usko pois.