Mille naurat juuri nyt?

  • 13 198 168
  • 50 363

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, SKA:n varapuheenjohtaja on Roman, samoin Gazpromin suhteen on syytä painottaa sanaa varapääjohtaja. Venäjän yyberhierarkisessa johtorakenteessa nämä eivät ole kovin kummoisia virkoja, ennemminkin rahaa perineen tuhlaajapojan loppusijoituspestejä. Medvedev on sentään pääministeri, mitään todellista valtaa hänelläkään ei ole.

Jokerit Hockey Club Oy:n hallituksen jäsen on sitten kuitenkin ilmeisesti arvostettu titteli Venäjällä? Muutenkin tuntuu että Roman keskittyy SKA:n ja KHL:n yleisiin asioihin enemmän kuin Jokereiden. En tosin tiedä paljonko sitten kulisseissa häärää taustalla, mutta näkyvimmät saavutukset jääkiekon saralla Suomessa viime ajoilta taitavat olla Arenan pukukopin maalaminen SKA-väreihin ja SKA-fanikaupan roudaaminen Arenalle. Kai niillä saavutuksilla sitten saa silta- ja stadionprojekteja. Mutta ei tästä sen enempää tässä ketjussa, koska tämä ei minua juurikaan naurata.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jokerit Hockey Club Oy:n hallituksen jäsen on sitten kuitenkin ilmeisesti arvostettu titteli Venäjällä? Muutenkin tuntuu että Roman keskittyy SKA:n ja KHL:n yleisiin asioihin enemmän kuin Jokereiden. En tosin tiedä paljonko sitten kulisseissa häärää taustalla, mutta näkyvimmät saavutukset jääkiekon saralla Suomessa viime ajoilta taitavat olla Arenan pukukopin maalaminen SKA-väreihin ja SKA-fanikaupan roudaaminen Arenalle. Kai niillä saavutuksilla sitten saa silta- ja stadionprojekteja. Mutta ei tästä sen enempää tässä ketjussa, koska tämä ei minua juurikaan naurata.

Juu, ei jatketa tästä tämän enempää täällä.. minun pointtini nyt lähinnä oli se, että kait hän haaveilee vähän isommistakin kuvioista, kuin lätkäbisneksestä ja koppien maalaamisesta. Ja siis uskon hänen muutakin vielä tekevän. Kuitenkin suku pyörittää "vähän" isompia bisneksiä ja kuuluu käytännössä Venäjän valtion johtoon.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eipä ollut yllätys! :D Tyypillistä venäläistä toimintaa. Ryssä on ryssä vaikka voissa paistais.

Älkää nyt viitsikö - jumalauta mitä tuomaripeliä!!!!!
MITÄ VITTUA???
TUOMARIT, MITÄ HELVETTIÄ!!!! :DDDDDDDDDD Aivan naurettava sarja. Äkkiä vittuun tästä sirkusesta!!
On ilo pelata ryssäliigaa. Kiitos Hjallis.
Tulee jo hiukan ikävä Liigan tuomarityöskentelyä. Harvoin Liigassa oli näin räikeän puolueellista viheltämistä. Hyi vittu ja silleen.


Täällä näyttää olevan ilo ylimmillään, kun puuhastelusarjan tuomarointi on taaksejäänyttä elämää!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Täällä näyttää olevan ilo ylimmillään, kun puuhastelusarjan tuomarointi on taaksejäänyttä elämää!
Niin. Ero KHL:n ja Liigan tuomareiden välillä on seuraava: Liigassa dumarit on paskoja, KHL:ssä (poliittisesti) puolueellisia. Jos matsissa ei ole mukana venäläistä joukkuetta, tuomarityöskentely on KHL:ssä pääsääntöisesti erittäin laadukasta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Niin. Ero KHL:n ja Liigan tuomareiden välillä on seuraava: Liigassa dumarit on paskoja, KHL:ssä (poliittisesti) puolueellisia. Jos matsissa ei ole mukana venäläistä joukkuetta, tuomarityöskentely on KHL:ssä pääsääntöisesti erittäin laadukasta.

No olettaen, että määritelmäsi pitää suunnilleen paikkansa, niin sanoisin Liigan olevan siinä tapauksessa vaihtoehdoista parempi. Mieluummin vilpitöntä ja rehellistä puuhastelua, kuin ammattimaista kusetusta.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin. Ero KHL:n ja Liigan tuomareiden välillä on seuraava: Liigassa dumarit on paskoja, KHL:ssä (poliittisesti) puolueellisia. Jos matsissa ei ole mukana venäläistä joukkuetta, tuomarityöskentely on KHL:ssä pääsääntöisesti erittäin laadukasta.
Minähän en mistään mitään tiedä, mutta kyllä minusta tuollainen puolueellisuus on aika paskan tuomarin merkki. Tai ainakin minä käsitän hyvän tuomarin ominaisuuksiksi myös mm. puolueettomuuden ja edes jonkinlaisen ammattiylpeyden.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Täällä näyttää olevan ilo ylimmillään, kun puuhastelusarjan tuomarointi on taaksejäänyttä elämää!

Saat asiallisen vastauksen: kyllä on. Sellainen 80-85 prosenttia otteluista on selvästi parempaa tuomarointia kuin Liigassa. Sitten on muutama näitä KHL-mätämunia tuomareina jotka hyvin todennäköisesti saavat korvauksen. En tarkoita ottelupalkkiota vaan sen päälle. Muissa otteluissa linja erottuu edukseen Liigasta. Tosin sehän on Liigan tietoinen valinta. Ei kelvannut syksyn CHL-linja vaan piti palata pikaisesti kahvaan tuomaripomon julkisella päiväkäskyllä. Mitä olen Ässienkin otteluraportteja lukenut, kovasti vituttaa kun mitään ei vihelletä.

Sanon vielä kerran: Liigan tuomareissa ei ole vikaa. He osaavat viheltää hyvin mm. kansainvälisissä otteluissa. Liigassa tätä mahdollisuutta ei heille suoda.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyllä on. Sellainen 80-85 prosenttia otteluista on selvästi parempaa tuomarointia kuin Liigassa. Sitten on muutama näitä KHL-mätämunia tuomareina jotka hyvin todennäköisesti saavat korvauksen. En tarkoita ottelupalkkiota vaan sen päälle. Muissa otteluissa linja erottuu edukseen Liigasta. Tosin sehän on Liigan tietoinen valinta. Ei kelvannut syksyn CHL-linja vaan piti palata pikaisesti kahvaan.

Heh, nyt on kyllä vähän selittelyn makua, kun kerta toisensa jälkeen KHL:ssä tuomaroiti näyttää tavalla tai toisella olevan täysin ala-arvoista - ehkä jopa lahjottua - ja sen myös ketjuista saa lukea.

Hienoa, jos pystyt nauttimaan tästä sovitun oloisesta tuomaroinnista, itse nautin mieluummin vilpittömästä puuhastelusta, kuin ammattimaisesta kusettamisesta, mitä siellä KHL:ssa näyttää olevan ihan yleinen toimintatapa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Heh, nyt on kyllä vähän selittelyn makua, kun kerta toisensa jälkeen KHL:ssä tuomaroiti näyttää tavalla tai toisella olevan täysin ala-arvoista - ehkä jopa lahjottua - ja sen myös ketjuista saa lukea.

Hienoa, jos pystyt nauttimaan tästä sovitun oloisesta tuomaroinnista, itse nautin mieluummin vilpittömästä puuhastelusta, kuin ammattimaisesta kusettamisesta, mitä siellä KHL:ssa näyttää olevan ihan yleinen toimintatapa.

Luulenpa että pystyn käsittelemään KHL:n ongelmia noin 100 kertaa paremmin kuin sinä Liigan. Antaa olla osaltani kun asialinja ei kelpaa. Hyvin lapsellista juttua nämä "linjana ammattimaiset kusetukset" niille jotka peliä Liigassa ja KHL:ssä todella seuraavat ja siitä jotain myös ymmärtävät.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Luulenpa että pystyn käsittelemään KHL:n ongelmia noin 100 kertaa paremmin kuin sinä Liigan. Antaa olla osaltani kun asialinja ei kelpaa.

Päin vastoin, kyllä minulle ihan asialinja kelpaa ja minusta jopa tuntuu, että olet oikeassa tuossa ensimmäisen lauseen väitteessäsi. Sinulla on hyviä ja kiihkottomia tekstejä aiheesta kuin aiheesta.

Mielestäni tässä yksittäisessä asiassa eli tuomaroinneissa sinulla on kuitenkin jonkinlainen sokea piste. Minä en itse pysty antamaan minkäänlaista arvostusta systeemille, joka näyttää läpeensä epärehelliseltä ja korruptoituneelta. Liigan tuomaroinneissa on on omat ongelmansa, mutta Levoselle ei jaeta ohjeita siitä, kuka ottelun voittaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mielestäni tässä yksittäisessä asiassa eli tuomaroinneissa sinulla on kuitenkin jonkinlainen sokea piste. Minä en itse pysty antamaan minkäänlaista arvostusta systeemille, joka näyttää läpeensä epärehelliseltä ja korruptoituneelta. Liigan tuomaroinneissa on on omat ongelmansa, mutta Levoselle ei jaeta ohjeita siitä, kuka ottelun voittaa.

Ei kai siinä mitään sokeaa pistettä ole jos on seurannut Jokerien otteluita KHL:ssä ja voi sanoa, että kaksi kertaa on ollut ns. maksetut tuomarit ja muuten linja on ollut Jokereita kohtaan asiallinen? Virheitä tulee aina tuomareille otteluissa kaikkialla, mutta jos virheistä tulee selvä linja, se on sikamaista. Eihän se tarkoita että hyväksyn mitään systeemiä. Putinin, Venäjän, KHL:n tai edes Summasen.

Liigan ongelmat tuomaroinnista johtuvat aivan muusta kuin KHL:n ongelmat. En usko että KHL:n tuomariongelmia voidaan koskaan muuttaa. Liigan suhteen se ei olisi vaikeaa, mutta siihen ei ole ollut toistaiseksi edes halua päättäjillä. Mikä tässä on jotenkin sellaista, että se aiheuttaa edellä esittämäsi reaktion?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei kai siinä mitään sokeaa pistettä ole jos on seurannut Jokerien otteluita KHL:ssä ja voi sanoa, että kaksi kertaa on ollut ns. maksetut tuomarit ja muuten linja on ollut Jokereita kohtaan asiallinen? ...

Minun mielestäni näissä asioissa on syytä pitää tiukka nollatoleranssi, puhutaan kuitenkin ammattilaisurheilusta ja itse asiassa myös miljoonien vedonöyöntirahoista jne. En tavallasi pysty ajattelemaan, että on pienempi paha, jos vain muutamassa pelissä mennään filunkipelillä, kunhan kokonaisuutena on parempaa tuomarointia.

On mielestäni ihmeellinen argumentti alkaa puolustamaan KHL:n tuomarityöskentelyä sillä, että linja (etenkin alkukaudesta) oli tasokas, jos koko tuomarityöskentelyn perusrakenteet ovat mädät.*

En silti lähtisi syyttämään yksittäisiä tuomareita, enkä välttämättä edes KHL: tuomarielimiä, hehän toimivat maan tavan mukaisesti, joko olet uhri tai hyväksikäyttäjä.

* minun mielestäni koko tämän työskentelyn selkäranka on objektiivisuus, rehellisyys ja tasapuolisuus, ei linjaveto kahvaamisen sallimisen määrästä tms.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minun mielestäni näissä asioissa on syytä pitää tiukka nollatoleranssi, puhutaan kuitenkin ammattilaisurheilusta ja itse asiassa myös miljoonien vedonöyöntirahoista jne. En tavallasi pysty ajattelemaan, että on pienempi paha, jos vain muutamassa pelissä mennään filunkipelillä, kunhan kokonaisuutena on parempaa tuomarointia.

Siinä tapauksessa et voi myöskään seurata mm. Italian serie A:ta, Espanjan futisliigaa, Bundesliigaa (Saksa), Champions Liigaa, Eurooppa liigaa tai ensimmäistäkään FIFA:n tai sen maanosaliittojen järjestämää turnausta, koripallon NBA:ta jne. Kaikissa näissä on tuomareita jäänyt kiinni ja kymmeniä ja taas kymmeniä otteluita on sovittu ja isolla todennäköisyydellä vain muutama tuomari on saatu tuomiolle. Hyvin todennäköisesti myös Liigassa (SM-liiga, siis) on tuomareita, jotka vetävät rahasta linjaa.

Tällaisessa maailmassa elämme.
 

Andrew

Jäsen
Heh, nyt on kyllä vähän selittelyn makua, kun kerta toisensa jälkeen KHL:ssä tuomaroiti näyttää tavalla tai toisella olevan täysin ala-arvoista - ehkä jopa lahjottua - ja sen myös ketjuista saa lukea.

Trollaatko vai oletko kännissä perjantain kunniaksi?! Jatkoajan ketjuissa juuri kehutaan KHL:n tuomaritoimintaa. Moni arvostettu nimimerkki, joka pystyy katsomaan asioita objektiivisesti on käynyt toteamassa, että vaikka ei KHL:stä pidäkään niin peli ja tuomaritoiminta on korkealla tasolla.

Samaa ei voi sanoa kotimaisesta liigasta. Otetaan vertailuksi vaikka Elitserien, joka ei ehkä ole sinulle samanlainen "punainen vaate" kuin KHL. Suomalaisilla pelaajilla, jotka menevät kotimaan liigasta Elitserieniin on ollut ongelmia sopeutua peliin, jossa ei saa kahvata ja pitää luistella aivan älyttömällä temmolla. Myös meidän maajoukkuevalmentajat ovat myöntäneet, että kotimaisen liigan pelaajilla on ongelmia kansainvälisissä turnauksissa, kun ei saa kahvata ja estää kiekotonta pelaajaa. Suomen kotimaisessa liigassa on liikaa joukkueita ja tasoeroja tasoitetaan sallimalla kahvaaminen ja koukkiminen.

Suomalaisissa tuomareissa ei ole mitään vikaa. He osaavat kyllä viheltää sääntöjen mukaan, jos heille annetaan siihen mahdollisuus. Joten kyllä se sokea piste on ihan sinulla noissa mielipiteissä. En minäkään Venäjästä erityisemmin tykkää (näin diplomaattisesti ilmaistuna), mutta silti pitää olla objektiivinen, kun puhutaan urheilusta, ei politiikasta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Siinä tapauksessa et voi myöskään seurata mm. Italian serie A:ta, Espanjan futisliigaa, Bundesliigaa (Saksa), ensimmäistäkään FIFA:n tai sen maanosaliittojen järjestämää turnausta, koripallon NBA:ta jne. Kaikissa näissä on tuomareita jäänyt kiinni ja isolla todennäköisyydellä vain muuta on saatu tuomiolle. Hyvin todennäköisesti myös Liigassa on tuomareita, jotka vetävät rahasta linjaa...

Tämä on osittain totta ja enhän minä mm. Serie A:ta seuraa ollenkaan tämän takia. Tai no, eihän tämä liity vain tuomareihin, vaan sopupeleihin yleisesti.

Suuri ero KHL-tuomaroinneissa versus vaikka suomalaiseurheilun vetovilpit tai saksalaisfutiksen järjestetyt harkkamatsit on kuitenkin se, että asialle ollaan tekemässä jotain, K-Euroopassa käytetään valtavasti rahaa vilpin kitkemiseen. Moni ruskeita kirjekuoria vastaanottanut on kärähtänyt, näin on käynyt Suomessakin. Taisteluhan on toki vasta alussa.

KHL:ssä näitä juttuja ei selvitetä, päin vastoin viranomaiset ovat näissä mukana. Samasta syystä uskallan arvata, ettei Jokerien kevät KHL:ssä muodostu kovin pitkäksi. Vaikka itse asiassa pelillinen puoli Jokereilla tähän mielestäni riittäisi, narri pelaa hyvää hokia.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Missään nimessä en halua valehdella, että haluaisin Jokereiden pelaavan mieluummin KHL:ää kuin Liigaa. Toki joukkue ja sen peli on uskomatonta, mutta mieluummin näkisin 3-4 suomalaista joukkuetta aidosti kilpailullisessa eurooppalaisessa sarjassa. KHL:stä kelpuuttaisin mukaan TsSKA:n, Dynamo Moskovan ja Ak Bars Kazanin lisäksi Metallurg Magnitogorskin.

Ihannesarjassani tuomarit eivät koskaan tulisi samasta maasta pelaavien joukkueiden kanssa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Trollaatko vai oletko kännissä perjantain kunniaksi?! Jatkoajan ketjuissa juuri kehutaan KHL:n tuomaritoimintaa. Moni arvostettu nimimerkki, joka pystyy katsomaan asioita objektiivisesti on käynyt toteamassa, että vaikka ei KHL:stä pidäkään niin peli ja tuomaritoiminta on korkealla tasolla.
.

Moni arvostettu nimimerkki on epäilevänsä KHL:ssä olevan lahjottua tuomaritoimintaa. Tämän lisäksi moni palstanicki on niin palstalla kuin tuolla ulkomaailmassakin todennut minulle, että KHL:n tuomarilinja on muuttunut kesken kauden, alkukaudesta linja oli tiukka, sittemmin keväällä kahvakiekko on palannut ruplaliigaankin.

Mitä tulee tuomarilinjan kehumiseen, niin en muista mitään tuomarilinjaa koskaan haukutun palstalla yhtä paljon, kuin muutamissa Jokerien otteluissa tänä vuonna. Liiga-puolen ketjussa haukuttiin aikanaan puusilmäksi tai vaikka kahvaamisen sallijaksi, nyt käytetään hieman kovempaa kieltä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
KHL:ssä näitä juttuja ei selvitetä, päin vastoin viranomaiset ovat näissä mukana. .

Ihan höpöä. Vastikään luin englanninkielisen tutkimuksen viime vuosilta joka erittäin koruttomasti kertoi viranomaisten ja ylempien futisjohtajien saavan lahjuksensa ja huipputuomareiden olevan edelleen lahjottavissa. Ongelma on erittäin, erittäin iso. Se että nostat KHL:n yksin esille on sinun asiasi. Minä näen KHL:n ongelmat ja olen niistä useamman ketjunkin avannut. Mutta näen myös sen, mitä yhä suurempi ja suurempi raha on saanut aikaan sivuilmiönä länsimaisessa futiksessa.

Eipä muuta, öitä. Aamusta ajoon niin täytyy nukkua.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En katsonut tämän päivän Omsk-Jokerit-peliä, joten en ota kantaa siihen. Noin yleisellä tasolla pidän kuitenkin helvetin hassuina näitä juttuja, että Jokerit ei voi pärjätä pleijareissa, koska ulkomaisen joukkueen ei anneta voittaa. Ainakin viime keväänä Lev Prahan kohdalla tämä ei pitänyt alkuunkaan paikkaansa, vaan joukkue eteni finaaleihin ja oli voiton päässä mestaruudesta. Eikä ainakaan omaan makuuni erityisemmin ollut viitteitä siitä, että tuomareita olisi jotenkin ohjeistettu olemaan Lokomotivin puolella välierissä tai Magnitogrskin puolella finaaleissa.

Isossa kuvassa sanon, että KHL:n tuomarilinja on selvästi Liigan vastaavaa edellä. Jonkin verran linja on lipsunut syksystä, mutta helvetin kaukana ollaan siitä roikkumis- ja kahvaamisshow:sta, mitä nähtiin esimerkiksi viime keväänä SM-liigan finaaleissa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihan höpöä. Vastikään luin englanninkielisen tutkimuksen viime vuosilta joka erittäin koruttomasti kertoi viranomaisten ja ylempien futisjohtajien saavan lahjuksensa ja huipputuomareiden olevan lahjottavissa.

Siis puhutko nyt K-Euroopan tuomareista, liittyen futikseen jne?

Hienoa, että näitä on saatu selville, tutkimuksiakin on tehty ja monia kärähtäneitä istuu jo linnassa. Milloin meinasit, että Venäjällä ryhdytään toimimaan samoin?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihan höpöä. Vastikään luin englanninkielisen tutkimuksen viime vuosilta joka erittäin koruttomasti kertoi viranomaisten ja ylempien futisjohtajien saavan lahjuksensa ja huipputuomareiden olevan edelleen lahjottavissa. Ongelma on erittäin, erittäin iso. Se että nostat KHL:n yksin esille on sinun asiasi. Minä näen KHL:n ongelmat ja olen niistä useamman ketjunkin avannut. Mutta näen myös sen, mitä yhä suurempi ja suurempi raha on saanut aikaan sivuilmiönä länsimaisessa futiksessa.
.

No, mitä alun perin nostettiin nauru-ketjussa esille oli se tosiasia, että tuomaritoiminnasta näytetään valitettavan ihan yhtä paljon kuin ennenkin. Tämä asia ei ole näyttänyt muuttuvan mihinkään suuntaan, vaikka aikanaan oli puhetta, että nyt voidaan puuhastelun loputtua keskittyä itse peliin.

Hyviä öitä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Siis puhutko nyt K-Euroopan tuomareista, liittyen futikseen jne?

Länsi-Euroopan, sisältäen Espanjan, Britit ja Italian.

Hienoa, että näitä on saatu selville, tutkimuksiakin on tehty ja monia kärähtäneitä istuu jo linnassa. Milloin meinasit, että Venäjällä ryhdytään toimimaan samoin?

Edellä viittaamaani tutkimus päättyi ns. jäävuori-ilmiöön. Vain pieni osa on nostettu esille. Suurinta osaa ja ydintä ei ole edes näkyvillä ja paikallisviranomaiset kuten isot ja pienet futispomotkin ovat mukana. Ei tule tapahtumaan mitään tämän osalta, tutkimuksen johtopäätös.

KHL:ssä sama juttu. Ei tule tapahtumaan mitään. Ainakaan Putinin aikakaudella.

Kuorsaus :)

e: tuossa muuten tekijän sivut ja aineistoa mihin viittaan. Suosittelen lukemista mutta älä tule syyttämään minua jälkikäteen. Hiljaiseksi vetää:

Declan Hill - Investigative Journalist & Academic
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös