Mille naurat juuri nyt?

  • 13 229 337
  • 50 396

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Naureskelen Kummolan kommentille koskien Suomen pappaketjun hyvää esitystä Valko-Venäjää vastaan. Kummola tokaisee (Ylen teksti-tv:n mukaan):" Minulle ei heidän esityksensä ollut mikään yllätys. Olen seurannut jo pitkään heidän edesottamuksiaan."

Kyllä jääkiekon ammattilaiset haistelee nää hommat jo ennen kuin tavallinen kansa niistä mitään tietää... Vai oliko sitten Kummolalla huumoria mukana kommentissa. No naurahdin kummiskin.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid

Kyylä

Jäsen
A-talkin homoliittojen siunaamisen vastustajille. Ei vittu. Onneksi tuli erottua aikoinaan tuosta paskafirmasta.

Tämän merkittävämpään yhteiskuntakritiikkiinhän suomalaiset eivät nykyään pystykään. Mitenkäs ajattelit protestoida seuraavan kerran kun kirkko-kortti on jo käytetty?

Eipä silti vituttaa itseänikin. Tässähän ei ole kyseessä kirkon ääni, vaan kahden kirkossa nurkkaan ajetun herätysliikkeen mielipiteet. SLEY vastustaa homojen lisäksi naisia jne. Tuovinen taas kerää pisteitä omaan laariinsa, vaikka voisi tuoda esille että kirkossa valtaosa on homoliittojen puolella.
 
K

kiwipilot

Tämän merkittävämpään yhteiskuntakritiikkiinhän suomalaiset eivät nykyään pystykään. Mitenkäs ajattelit protestoida seuraavan kerran kun kirkko-kortti on jo käytetty?

Siis mitä vittua? Sun kanssa ollaan vissiin ennenkin tästä väännetty, jos en ihan väärin muista. Näköjään kova pala jollekin "kyylälle" jos allekirjoittanutta vituttaa kirkon suvaitsemattomuus tietyissä asioissa. Eli toisinsanoen: en halua kantaa yhtään ropoa moisen organisaation kassaan, minkä vanhoillinen ajatusmaailma eroaa niin kovasti omastani; homoliitot, naispappeus... Eikä mulla ole sen enempää tarvetta protestoida, tyytyväisenä vain seurailen kuinka kanssaihmiseni pikkuhiljaa pääsevät irti Kirkon otteesta.

Edit. Nyt nauran näille eheyttäjille! Ei hyvää päivää...
 

Kyylä

Jäsen
Siis mitä vittua? Sun kanssa ollaan vissiin ennenkin tästä väännetty, jos en ihan väärin muista. Näköjään kova pala jollekin "kyylälle" jos allekirjoittanutta vituttaa kirkon suvaitsemattomuus tietyissä asioissa. Eli toisinsanoen: en halua kantaa yhtään ropoa moisen organisaation kassaan, minkä vanhoillinen ajatusmaailma eroaa niin kovasti omastani; homoliitot, naispappeus...

Kirkosta eroaminen vaan näyttää nykyään olevan ainoa tapa osoittaa yhteiskunnallista valveutuneisuuttaan. "Eroan kirkosta" kelpaa kaikkeen. Paljonhan se kirkko näyttää sinulle merkitsevän kerran oikein tänne pitää kirjoittaa.

Mutta siis peruskysymyksestä samaa mieltä - niin homot kuin heterotkin ovat Jumalan luomia. Minä vaan olen ajatellut vaikuttaa täältä sisäpuolelta. Kirkosta eroamisen kailottaminen ei muuta mitään, mutta tuo tietenkin tekosyyn köyhälle olla maksamatta kirkollisveroa.
 
K

kiwipilot

Kirkosta eroaminen vaan näyttää nykyään olevan ainoa tapa osoittaa yhteiskunnallista valveutuneisuuttaan. "Eroan kirkosta" kelpaa kaikkeen. Paljonhan se kirkko näyttää sinulle merkitsevän kerran oikein tänne pitää kirjoittaa.

Heh, sinänsä mielenkiintoista - ja aika pirun säälittävää, että joku Jatkoajan nimimerkki tulee minua sen enempää tuntematta arvioimaan kirkosta eroamiseni motiiveja. Mutta turha näiden kanssa on vääntää; vaikuta sinä vaan kirkkosi sisällä, minä jatkan tätä ulkopuolelta tutkailuani. Kukin tavallaan, itse olen valintani tehnyt. Eikös muuten Kyylä ole hienompaa lopettaa tapakristittynä oleminen kuin roikkua mukana vain siksi "että no kun aina on näin oltu"?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
A-talkin homoliittojen siunaamisen vastustajille.
Samoja arvoja ei tarvitse allekirjoittaa, enkä nyt ehkä aivan samoin argumentoisi noiden vastustajien kanssa, mutta enemmän itseäni ärsytti se Liisa joku, joka oli kovasti pollea omasta suvaitsevaisuudestaan ja heitteli tämänkin palstan keskusteluista tuttuja nerokkaita orjuus- ja kivitysargumentteja. Se homoproffa oli nyt lähinnä koominen empatiankerääjä. Tottakai vastustajat saadaan näyttämään ihmispedoilta, kun herkkä runoilijasielu järkyttyy jokaisesta keskustelussa esiin tulleesta pointista.
 
K

kiwipilot

Samoja arvoja ei tarvitse allekirjoittaa, enkä nyt ehkä aivan samoin argumentoisi noiden vastustajien kanssa, mutta enemmän itseäni ärsytti se Liisa joku, joka oli kovasti pollea omasta suvaitsevaisuudestaan ja heitteli tämänkin palstan keskusteluista tuttuja nerokkaita orjuus- ja kivitysargumentteja. Se homoproffa oli nyt lähinnä koominen empatiankerääjä. Tottakai vastustajat saadaan näyttämään ihmispedoilta, kun herkkä runoilijasielu järkyttyy jokaisesta keskustelussa esiin tulleesta pointista.

Omaan kallooni ei vain mahdu, kuinka kovin vaikea näille vastustajille asia oli; heitellään tulkintoja raamattujargonista ja tuomitaan ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisen perusteella, mielipiteitähän ne toki ovat, mutta kuitenkin: miten joku voi ottaa oikeudekseen määritellä kenen liitto siunataan ja kenen ei? En vain pysty ymmärtämään. Mutta mielenkiintoistahan tuo (ihmisten?)Kirkon homoliittokärvistelyn seuraaminen kieltämättä on.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Omaan kallooni ei vain mahdu, kuinka kovin vaikea näille vastustajille asia oli; heitellään tulkintoja raamattujargonista ja tuomitaan ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisen perusteella, mielipiteitähän ne toki ovat, mutta kuitenkin: miten joku voi ottaa oikeudekseen määritellä kenen liitto siunataan ja kenen ei? En vain pysty ymmärtämään. Mutta mielenkiintoistahan tuo (ihmisten?)Kirkon homoliittokärvistelyn seuraaminen kieltämättä on.
Lähtökohta oli sikäli huono, että toisella puolella oli asianosainen, joka tietenkin kerää sympatiapisteet ja toisaalta sitten teologi, kun taas toisella puolella oli maallikoita. En nyt itsekään ole mikään erityisen kova jätkä näissä tulkintakysymyksissä, mutta ei tuo asia nyt ihan noin selkeä ja maailmaa haliva ole, kuten se Liisa antoi asian ymmärtää. Kirkolle tuo homoliittojen siunaaminen tulee olemaan vielä kova pala, jos yrittävät yhdistää Raamatun opetuksen ja yhteiskunnan paineen.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanooko Sakke tuossa tyyliin: "Ennen se haastatteli aina tällee (kyyristyy) ja tunki sen mikin suuhun saatana". Nimenomaan tuo Saken olemus on huikea!

Kannattaa seurata Sakkea sen jälkeen, kun hän poistuu tuosta tilanteesta. En tiedä mitä Sakke siellä takana selittää, mutta tyylikkäästi sen tekee. Luultavasti selittää jotain Saarisesta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirkolle tuo homoliittojen siunaaminen tulee olemaan vielä kova pala, jos yrittävät yhdistää Raamatun opetuksen ja yhteiskunnan paineen.
Miksei Jarmo Muukkosen ammattitaitoa hyödynnetä näissä Raamatun tulkinnoissa? Tulkitsemisen kruunaamaton kuningas, joten todella harkitsematonta toimintaa kirkolta jättää tämäkin kivi kääntämättä.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Miksei Jarmo Muukkosen ammattitaitoa hyödynnetä näissä Raamatun tulkinnoissa? Tulkitsemisen kruunaamaton kuningas, joten todella harkitsematonta toimintaa kirkolta jättää tämäkin kivi kääntämättä.
Entä jos Muukkonen onkin...

Kirkolla saattaa olla jotain sisäpiirimatskua.
 

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Olen nauranut tälle jo monta vuotta. Kaivan sen aina esiin youtuben kätköistä, kun kaipaan piristystä, ja tänä aamuna sitä kaipasin. Se on jotenkin niin koskettavan hellyttävä. :´)

NK
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös