Mille naurat juuri nyt?

  • 13 262 739
  • 50 455

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkoista toistohuumoria tuo lomakkeen loppuosa muutenkin. "Harrastukset ja vapaa-aika - mitä teet kun et ole töissä?"
Mun mielestä huvittavimmat kohdat tuossa työnhakulomakkeessa ovat ATK-laitteisto kotikäytössä: (täydellinen lista), Mitkä pelikonsolit omistat?, Käytössä oleva Internet-yhteys (esim. kaapelimodeemi, tms.), Kumman ottaisit - BluRay vai HD-DVD?, Miksi pelikonsoleita modataan?, Mikä on verkon paras testisivusto? jne.

Siitä vaan hakemaan vaikka varastomiehen paikkaa, puhumattakaan palkanlaskijan tai siivoojan hommista. "Täytä kaikki kohdat - puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei käsitellä."
 

Puster

Jäsen
Siitä vaan hakemaan vaikka varastomiehen paikkaa, puhumattakaan palkanlaskijan tai siivoojan hommista. "Täytä kaikki kohdat - puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei käsitellä."
"Kuinka monesko laitteisto on nyt käytössä olevasi?"
Suomen kielen osaaminen ei taida ainakaan HR-osastolla olla kovinkaan suurena vaatimuksena.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Näköjään sillä teininörttien suosimalla verkkokauppa.comilla on netissä lähestulkoon äärimmäisen säälittävä työnhakulomake. Varsinkin noi loppupään kohdat huvittavat suuresti. Siis tottakai onhan se niin, että sellaiset parikymppiset finninaamaiset pellavapäät, jotka vielä pelaa pleikkaa ja kuuntelee musaa ipodeista ja puhuu kamerakännykkään ja muutenkin hankkii kaikki uusimmat elektroniikkavehkeet tietävät noista jutuista eniten, mutta kuitenkin toi lomake alkaa jo olemaan uskomattoman nolo.

Huh, tämä aiheutti kyllä melkoisen naurunpurskahduksen! Miten minä olen ollut siinä uskossa, että rekrytoitavalta ei saa kysyä kysymyksiä, jotka eivät liity oleellisesti hänen tuleviin työtehtäviinsä? Mielestäni jotkut "mitä olet tehnyt viimeiset 6kk?" tai "oletko käynyt armeijan?" ovat juuri tätä sarjaa. Vai oliko se sitten vain niin, että kysyä saa aina, mutta se ei saa vaikuttaa rekrytointipäätökseen?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Huh, tämä aiheutti kyllä melkoisen naurunpurskahduksen! Miten minä olen ollut siinä uskossa, että rekrytoitavalta ei saa kysyä kysymyksiä, jotka eivät liity oleellisesti hänen tuleviin työtehtäviinsä? Mielestäni jotkut "mitä olet tehnyt viimeiset 6kk?" tai "oletko käynyt armeijan?" ovat juuri tätä sarjaa. Vai oliko se sitten vain niin, että kysyä saa aina, mutta se ei saa vaikuttaa rekrytointipäätökseen?
Totta kai saa yksityinen yritys saa palkatessaan kysyä tuollaisia kysymyksiä, ja käytännössä palkata parhaaksi katsomillaan kriteereillä. Ihan normikysymyksiä nuokin. Jos työnhakija alkaisi pullikoida minulle vastaan esittäessäni ao. kysymyksiä, niin eipä olisi minunkaan pakko palkata moista herkkähipiäistä paskahousua. Kyllä minusta on ihan asiallista tietää, ettei hakija ole istunut viime kuukausina esim. totaalikieltäytymisen takia linnassa, ja sen jälkeen maannut kotona kukkaa polttamassa. Näin välttyy palkkaamasta kuona-ainesta, vaikka aineksen laatu selviää yleensä muutenkin.

Vaan Verkkokauppa.comin lomake on kerta kaikkiaan riemukas, tästähän tulee oikeasti hyvälle tuulelle! Jostakin dorkuuden tuolta puolen on jo kysymys "Haetko tätä työpaikkaa vain siksi että esim. työvoimatoimisto edellyttää hakemista". Onkohan kukaan tolvana vastannut tuohon myöntävästi?
 

J.Petke

Jäsen
Totta kai saa yksityinen yritys saa palkatessaan kysyä tuollaisia kysymyksiä, ja käytännössä palkata parhaaksi katsomillaan kriteereillä. Ihan normikysymyksiä nuokin. Jos työnhakija alkaisi pullikoida minulle vastaan esittäessäni ao. kysymyksiä, niin eipä olisi minunkaan pakko palkata moista herkkähipiäistä paskahousua. Kyllä minusta on ihan asiallista tietää, ettei hakija ole istunut viime kuukausina esim. totaalikieltäytymisen takia linnassa, ja sen jälkeen maannut kotona kukkaa polttamassa. Näin välttyy palkkaamasta kuona-ainesta, vaikka aineksen laatu selviää yleensä muutenkin.

Nimenomaan. Hyvä rankata jo tuossa vaiheessa pois ne "Ai tää on joku tietokonefirma vai?". Ja itse ainakin haluaisin palkatessani tietää, onko kaveri käynyt armeijan ja miten hän on siellä menestynyt. Onko yrittänyt päästä siellä helpolla vai onko tehnyt hommansa niin hyvin kuin on pystynyt. Toki osasto noista löytyy se huumoriaspektikin mutta mielestäni tuo on jo aika hyvä peruskarsinta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Totta kai saa yksityinen yritys saa palkatessaan kysyä tuollaisia kysymyksiä, ja käytännössä palkata parhaaksi katsomillaan kriteereillä. Ihan normikysymyksiä nuokin. Jos työnhakija alkaisi pullikoida minulle vastaan esittäessäni ao. kysymyksiä, niin eipä olisi minunkaan pakko palkata moista herkkähipiäistä paskahousua. Kyllä minusta on ihan asiallista tietää, ettei hakija ole istunut viime kuukausina esim. totaalikieltäytymisen takia linnassa, ja sen jälkeen maannut kotona kukkaa polttamassa. Näin välttyy palkkaamasta kuona-ainesta, vaikka aineksen laatu selviää yleensä muutenkin.

Joo, siis ihan mitenkään kantaa ottamatta tähän menettelytapaan, niin niillä parilla vaivaisella käymälläni juridiikan oppitunnilla olen siis joko A: nukkunut tai B: opettaja on puhunut mitä sattuu. Olin siis jollain tapaa sellaisessa luulossa, ettei työhaastatteluissa saisi kysyä naiselta esimerkiksi sitä, että onko suunnittelemassa perheenlisäystä tulevaisuudessa tms, koska tällaiset asiat eivät suoranaisesti vaikuta tuleviin työtehtäviin. Olin jopa muistavinaan jonkin esimerkkitapauksenkin aiheeseen liittyen, josta yritys olisi tuomittu sakkoihin. Mutta siis jos olin väärässä, niin kiitoksia Kääpiölle vain oikaisusta!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joo, siis ihan mitenkään kantaa ottamatta tähän menettelytapaan, niin niillä parilla vaivaisella käymälläni juridiikan oppitunnilla olen siis joko A: nukkunut tai B: opettaja on puhunut mitä sattuu. Olin siis jollain tapaa sellaisessa luulossa, ettei työhaastatteluissa saisi kysyä naiselta esimerkiksi sitä, että onko suunnittelemassa perheenlisäystä tulevaisuudessa tms, koska tällaiset asiat eivät suoranaisesti vaikuta tuleviin työtehtäviin. Olin jopa muistavinaan jonkin esimerkkitapauksenkin aiheeseen liittyen, josta yritys olisi tuomittu sakkoihin. Mutta siis jos olin väärässä, niin kiitoksia Kääpiölle vain oikaisusta!
En olleenkaan usko että olet nukkunut, enkä liioin väitä opettajasi puhuneen pehmoisia. Ihan mitä tahansa ei sovikaan kysyä, mutta esimerkiksi "mitä olet tehnyt viimeiset 6kk?" on täysin korrekti asia tiedustella. Nuorelta mieheltä on samoin aivan paikallaan tiedustella josko varusmiespalvelus tai sivari on suoritettu. Jos ei ole, niin vähintään puolen vuoden pituinen tauko työntekoon on tulossa ennen pitkää. Tämän ei sinänsä tarvitse olla mikään este palkkaamiselle, itsekin olen opiskelijana saanut työpaikan vaikka intti oli tuolloin käymättä. Kuitenkin työnantajan kannalta asian selvillä oleminen jo palkattaessa on usein olennaista. Tätä työnantaja voi hyvin käyttää myös selityksenä, jos joku tiedustelee miksi intin käymistä on kysytty työhaastattelussa. Siinäkin tapauksessa, että kysymyksen syy ei todellisuudessa olisi ollut täsmälleen ottaen juuri tämä.

Lapsien hankkimisen suunnittelu on ehkä tyypillinen asia, jota ei pidetä oikeutettuna työnantajan tiedustella.

Ettei menisi OT:ksi kokonaan, niin juuri nyt naurattaa tämä raina jossa naiset kisaavat siitä kuka ottaa banaania syvimmälle poskeen. Parasta tuossa ovat vieressä istuvan (nähtävästi tuoreen) poikaystävän ilmeet: mihin tuo tyttö oikein kykeneekään...
 

J.Petke

Jäsen
Jokerit - JYP otteluketjulle.

"En mää itke, itte itket"
"No en varmaan itke"
"Ihan varmaan itket"
"Ite itket"

Lukko kiinni ja avaimet taivaaseen.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jatkoajan ketjuissa noista sivujen alalaitaan ilmestyvistä mainoksista voi bongata joskus aika huvittavia yhteensattumia. Tällä hetkellä Kalsarikänniketjussa työn alla olevan sivun alalaidassa on yksi mainos otsikoitu: "Tulossa treeneihin?"
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jatkoajan ketjuissa noista sivujen alalaitaan ilmestyvistä mainoksista voi bongata joskus aika huvittavia yhteensattumia. Tällä hetkellä Kalsarikänniketjussa työn alla olevan sivun alalaidassa on yksi mainos otsikoitu: "Tulossa treeneihin?"
Tässä ketjussa taasen "apua virtsankarkailuun". Ei pidä nauraa liian kovasti...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jatkoajan ketjuissa noista sivujen alalaitaan ilmestyvistä mainoksista voi bongata joskus aika huvittavia yhteensattumia. Tällä hetkellä Kalsarikänniketjussa työn alla olevan sivun alalaidassa on yksi mainos otsikoitu: "Tulossa treeneihin?"
Jees, joskus hiukan mauttomiakin. En muista, mainitsinko julkisesti, mutta oikeusketjussa keskusteltiin taannoin raiskaus- ja pedofiliatapauksista, ja alalaidassa oli jonkin senssipalvelvelun mainos...
 

cleanhit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Ducks
Lempäälän Kisalle ja tarkemmin sen ainoalle naispelaajalle Toini Välimaalle.

Kuinka isomies voi pelata sikamaista eikä edes uskalla kantaa vastuuta teoistaan. Rotta Ruutukin sentään pudottaa silloin tällöin hanskatkin (tai hammassuojat).

Se mikä ei naurata niin on se, että neiti saattoi lopettaa Vuorisaaren uran, onneksi Ville ei tehnyt seuraa Matti Veivolle ja P Gullströmille, jos joku muistaa tapaukset!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Naureskelen tälle sarjakuvalle, joka ihan osuvasti kiteyttää palasen miehen ajatusmaailmaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös