Mille naurat juuri nyt?

  • 13 243 238
  • 50 420
Suosikkijoukkue
HIFK
HN kirjoitti:
Ja ihan oikeasti se on "Foppan".
Jos näin todella on, taidanpa nauraa paskaisen naurun omalle mokalleni. Eli siis Foppan lempinimi ei ole Foppa, vaan Foppanin lempinimi on Foppan.
 

Glove

Jäsen
Monta iltaa on tullut itkunsekaista naurua kun olen seurannut paikallisen jääkiekkoseuran keskustelupalstaa. Sinne kirjoittavien ihmisten kaikkitietävyys jääkiekon saralla huvittaa, mutta niissä päissä taitaakin asustaa universaali älykkyys, jota minä, tavallinen tallaaja, en ymmärrä.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Simon kirjoitti:
Jos näin todella on, taidanpa nauraa paskaisen naurun omalle mokalleni. Eli siis Foppan lempinimi ei ole Foppa, vaan Foppanin lempinimi on Foppan.

Mutta jos siihen lisäisi yhden vokaalin? Foppana kuulostaa hauskemmalta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielikuvitushahmo kirjoitti:
Mutta jos siihen lisäisi yhden vokaalin? Foppana kuulostaa hauskemmalta.
Loppujen lopuksi aivan sama. Mulle Vorsperi tulee aina olemaan vittumainen hurripaskiainen.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Simon kirjoitti:
Loppujen lopuksi aivan sama. Mulle Vorsperi tulee aina olemaan vittumainen hurripaskiainen.

Melko kovan uran on tämä "hurripaskiainen" pelannut. Mistä muuten tuo vittumainen tulee? Itse arvostan todella korkealle tuollaisen pelaajan, sillä ei ole vittuakaan väliä, mistä maasta hän tulee.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
HN kirjoitti:
Ja ihan oikeasti se on "Foppan".
Ja korjataan tämä nyt lopullisesti. Se on Foppa.

Edit: linkki, haluatko edelleen lyödä vetoa?
 
Viimeksi muokattu:

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
HN kirjoitti:
Haluatko lyödä asiasta vetoa?

LOL, kaikesta sitä voikin vääntää...Tehän teette sisältöä tähän ketjuun ihan oman tekemisen kautta ;D
No mikäs sen parempaa kuin kunnon sisäsiittous?
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pannaan asiat nyt järjestykseen: Foppa hakkaa sarvikuonon mutta sarvikuono hakkaa liikerin, liikeri hakkaa jättiläiskalmarin aavikolla mutta Foppan ei hakkaa ketään joten kaikki nyrkkiä saaneet aviovaimot Mervin johdolla häntä kosimaan.
 

sak77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport,ManU,IK,

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
HN kirjoitti:
Ruotsalaiset käyttävät Forsbergista sekä tuota suomalaisille tutumpaa Foppa-lempinimeä että sitä tarjoamaani n-päätteistä versiota. Ne svenskit, joiden kanssa olen jääkiekosta keskustellut, ovat lähes poikkeuksetta käyttäneet ännällistä muotoa, ja tähän perustui oma kantani sen version oikeellisuudesta.

N-pääte ruotsinkielessä on määrellinen muoto. Toisin sanoen vastaa englannin kielen "The" sanaa. Miehen kutsumanimi on Foppa. Se on aivan päivänselvä asia. Foppan asu yleisyys johtuu ainoastaan ruotsinkielen ominaisuuksista.

Vai oletko koskaan kuullut jonkun sanovan "Foppanet gjorde mål"?

EDIT: Selvennetään vielä siis, kutsumanimiähän käytetään kuten substantiivejä yleensä. Salama, Kossu, Jumala, Wallinaattori, jne. En Foppa, Foppan.
 
Viimeksi muokattu:

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Ihan uteliaisuudesta

HN kirjoitti:
Vetoa pitää lyödä aina, kun siihen on mahdollisuus.

Jos olisitte lyöneet vetoa, mikä olisi "todistanut" jomman kumman oikeaksi?

Todistajanlausunto (Peter) Forsbergilta?


Ranger
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
HN kirjoitti:
Yleensähän tällaisissa vedonlyöntitapauksissa se kunnon vääntö alkaa vasta siinä vaiheessa, kun aletaan vääntää siitä, kumpi voitti.

Jep, ja "pätevämmät ja loogisemmat perustelut" onkin helppo ratkaista, joten lyökää nyt ihmeessä sitä vetoa! Ketjukin saisi lisää otsikonsa arvoista sisältöä.


Ranger
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Master Chief kirjoitti:
Britneyn sekoilulle: http://www.thesun.co.uk/article/0,,4-2007090094,00.html

Videokin löytyy tuolta sivulta.

Ei tuo oikein enää edes naurata, säälittää ennemminkin. Neidon ilme on aika paljon puhuva siinä videolla kun ne paparazzit tunkee kuvaamaan kamera kiinni auton tuulilasissa. Ei ihme jos meinaa vähän päässä heittää. Vaikka tuolla alalla se julkisuus on periaatteessa se juttu mikä elättää niin jossain vaiheessa se vaan menee yli, minusta nuo paparazzit on aika sairasta porukkaa.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Eilen leffateattereissa nähdylle ensi-ilta-elokuvalle Ghost Rider. Tai no oikeastaan en kyllä tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, niin järjetön leffa oli. Ilmeisesti tekele on väännetty ihan tosissaan, vaikka sellaiseksi sitä ei edes hyvällä tahdolla voi kuvitella. Genreksi imdb ilmoittaa Action / Fantasy / Thriller, mutta itse näkisin leffan ennemminkin surkeasti onnistuneena komediana. Siksi aika vahvasti saa camp- asenteella elokuvaa katsoa, jotta siitä voisi jotain saada irti. Itsekin kovasti yritin, mutta ei siitä kyllä oikein mitään tullut. Käsikirjoittaja oli ilmeisesti sekoittanut pätkään kaikki pään sisällä pyörineet hullut ajatukset. Surkuhupaisalle kokonaisuudelle hymähtelyn lisäksi hyvät naurut irtosi täysin järjettömistä erikoistehostesta, joita leffa on täynnä.

Sisältää paljastuksia elokuvasta
Vai miltä kuulostaa moottoripyörällä suoritettu hyppy jenkkifutiskentän maalilta toiselle, kun välimatka on täynnä käynnissä olevia helikoptereita? Tai pilvenpiirtäjän pystysuoraa seinämää nouseminen prätkällä? Entäs ihmispään yhtäkkinen muuttuminen pääkalloksi, joka on tulessa? Ihan vain muutaman yksittäisen kohdan mainitakseni.

Muita samalle nauraneita? Kuitenkin, mikäli et vielä ole lefaa nähnyt, en kyllä suosittele sitä katsomaankaan. Ellei siis camp -huumori ole se, mistä pidät eniten missään.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Cmprs kirjoitti:
Eilen leffateattereissa nähdylle ensi-ilta-elokuvalle Ghost Rider.
Kannattaako mennä edes leffaa katsomaan, jos ei ole yhtään tietoa mihin leffa perustuu?

Aaveajaja on mun suosikki Marvelin hahmoista, pakkohan tuo leffakin on nähdä.

Mä naureskelen Stonen No Anaesthesia -levyn kansille. Oli vuosi -89...
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Footless kirjoitti:
Kannattaako mennä edes leffaa katsomaan, jos ei ole yhtään tietoa mihin leffa perustuu?

Aaveajaja on mun suosikki Marvelin hahmoista, pakkohan tuo leffakin on nähdä.
Kieltämättä mitään tietoa ei leffan hahmoista tai mahdollisesta alkuperäistarinastakaan ennen leffan näkemistä ollut, eikä tällä hetkellä kiinnostus niiden selvittämiseksiään kovin korkealla ole. Lähinnä nimi kuulosti hyvälle, ja eikun leffaa katsomaan. Tuohan on siis vain minun subjektiivinen näkemykseni leffasta, mahdollisesti sitten vajavaisin etukäteistiedoin. Mielestäni kylläkin leffa kuin leffa pitäisi kutakuinkin olla katsottavissa ja ymmärrettävissä ennen etukäteistutustumista aiheeseen sen tarkemmin. Pahoittelut nyt kuitenkin, jos leffalle nauraminen tai arviointi sinua tai jotakuta "aiheen" ystävää jotenkin loukkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös