Hmm. Olen alustavasti luvannut lähteä sukulaistyttöjen kanssa perjantaina kyseiseen paikkaan. En vielä ole tutkinut tota reittiä, mutta pääseekö sieltä sitten paljon paremmin ilman jonoja perille? Ei mua ne jonot siellä paikan päällä enää haittaa, kun tuskin kovin moneen paikkaan jonotan, mutta pettymys on suuri jos sinne ei nyt sitten lähdetäkään. Kun se on perjantaina tai ensi kesänä.
No kyllä toista kauttakin ajettaessa varmasti joutuu tällä kelillä jonottamaan, mutta veikkaisin, että tällaisena päivänä odottamisaika vähenee reilusti, koska uskoisin, että 80-90% jengistä tulee juuri kolmostien suunnasta. Mitään "etuajo-oikeusongelmaakaan" Vähikkälän/Launosten suunnasta tultaessa ei käsittääkseni ole, koska Puuhamaa on sieltä suunnasta tullessa tien oikealla puolella... sen kun vain kääntyy portille.
Tänään toisesta suunnasta (kolmostie) oli jonot motarille asti (4km). Oli pakko ajaa vastakarvaan, käydä katsomassa, kun muksujen kanssa lähdettiin reissuun. Aika monella kuskilla oli tupakka hampaissa, kun hidasta kävelyvauhtia etenivät. Jonoa oli vielä tehtaalle asti (2km Puuhamaalta) ainakin klo 13 asti. Voi olla, että monen perheen suunnitelmat heitti häränpyllyä heti alkuun, varsinkin jos omisti auton missä ei ole ilmastointia.
Eli vinkkinä, jos Forssan suunnasta (Rauma/Turku) tulee, on koukata tielle 54 (Riihimäen suuntaan), ja Lopen jälkeen kääntyä Launosten suuntaan, jatkaa Vähikkälään ja sitä kautta Tervakoskelle. Reitti taitaa olla kilometreissä jopa lyhempikin, kuin että ajaisi Hämeenlinnan kautta, ja ihan hyväkuntoista tietä. Ainakin itse sitä kautta ajan aina kun on asiaa länsirannikolle. (aika harvoin)
EDIT: Ja jos nyt sattuu tulemaan kolmostien suunnasta, ja huomaa että sinne asti on jonot (pari-kolme kertaa kesässä), niin ei muuta kuin ympäri, motaria Riihimäki pohjoiseen, tielle 54 Lopen suuntaan, ja Vähikkälän kautta kohti Puuhamaata. Siinä tulee reilu 35km lenkki autolla, mutta jos jonotusaika tippuu neljännekseen, (2h tai 30min tai jopa 4h tai 1h) niin kannattaa kyllä.
EDIT:2 Lisätään sen verran, että taitaa olla jonkin sortin parkkiongelmaakin tällaisina päivinä. (kävin juuri kaupassa). Ainakin oli autoja kylän keskustaan asti (1,5-2km) kaikki kolot täynnä. Pahimmassa tapauksessa siis tunti pari jonotusta ja auto kahden kilometrin päähän... jos tulee kolmostien suunnasta.
Viimeksi muokattu: