Suomalaisille futisfaneille. Niille, joiden sydän sykkii "Españalle", Liverpoolille, ManUlle, Chelsealle, Arsenalille, Evertonille tai mille tahansa suuren maailman ihmeelle. Itse en voisi kuvitellakaan välittäväni minkään muun kuin helsinkiläisen/suomalaisen joukkueen menestyksestä. Jos haluatte leikkiä ulkomaalaisia, keskittykää oman paikkakuntanne/kotimaanne potkupallokulttuurin toiminnan tukemiseen. Naurattaa ajatella mitä Timolle ja Pekalle kävisi jossain Old Traffordin takana kun yrittävät päästä ns. seisomakatsojien suosioon.
Saa sitä toki muunmaalaisista seuroista tykätä. Itse pidän esim. Vancouver Canucksista, ja käynnissä olevissa potkupallokisoissa sympatiseeraan Brasiliaa. Tämä siksi, että heidän pelinsä ei ole aivan niin järjettömän tylsää ja tapahtumaköyhää kuin laji yleensä. Kroatia-peliä katsoin jopa puoliajalle asti, todetakseni että pitkävetoni kusi. Silti minulle on aivan herttaisen yhdentekevää, miten näille muukalaisille omissa kisailuissaan käy.
Ehkä en ole maailmankansalainen, vaan kotimaani kahlehtima juntti. Pistää vaan joka kerta hymyilyttämään kun joku kabanossinpurija laulaa julki sisäistä brittityöläistään, tai ylenkatsoo omaa verenperintöään verhoutumalla toisen valtion väreihin. Samaa kamaa ovat suomalaiset, runsaamman pillun perässä konttaavat wannabe-ruotsalaispojat.
No, en minä tätä ollenkaan näin vakavasti ota. Mulla on mun Ifki ja Leijonat. Tälle mä vaan nauran juuri nyt.