rawhead kirjoitti:
Pokerikeskustelulle... Tässä pieni poiminta keskustelusta:
Ei AK ole vaikea käsi pelata. Itse ainakin pelaan kuten AA ja hyvin toimii. Ehdottomasti yksi suosikkikäsistäni. Toki siitä pitää osata päästää irti, jos tilanne niin vaatii, ts. ei tule riverilläkään vielä osumaa. Eilen pelasin 10 hengen sittarin, jossa sain varmaan 6 tai 7 kertaa AK:n kouraan. Pino kasvoi noilla kivasti. Tosin viimeinen noista koitui kohtalokseni ja putosin ATs:lle. Kuitenkin pääsin all-in hyvällä kädellä ja olin vieläpä edellä PF. En muistaakseni joutunut näyttämään käteni noilla kuin kerran matkan varrella, mikä on aika harvinaista. Omasta mielestäni olin profiloitunut LAGiksi, vaikka todellisuus olikin toinen.
Auto-tuning -keskustelulle... Tässä pieni poiminta keskustelusta:
Vaparikoneeseen kaakkien saaminen on aina tuskan takana.. Ja ei nyt ainakaan halvaksi voi sanoa.
Aluksi nyt voisi ehdottaa lastua, putkistoa ja suodatinta.
Voisiko olla niin, että keskustelu tuntuu aina "kiinan lukemiselta", jos aihe ei ole omaa sydäntä lähellä? Ensimmäinen lainaus on minulle täysin selvää ja jälkimmäinen täyttä hepreaa.
AK = ace-king = ässä-kuningas
AA = ace-ace = ässä-ässä
päästää irti = luovuttaa
riverillä = viimeinen viidestä "yhteiskortista" (community cards)
10 hengen sittari = 10 pelaajan sit&go -turnaus (alkaa kun pöytä on täynnä)
pino = stacki = omat pelimerkit
ATs = ace-ten suited = ässä-kymppi samaa maata
all in = laittaa kaikki omat pelimerkit pottiin
PF = pre-flop = ennen floppia (kolme ensimmäistä "yhteiskorttia")
olla edellä PF = olettaa oman kätensä olevan paras ennen floppia
LAG = loose aggressive = löysä ja aggressiivinen pelaaja (pelaa paljon käsiä ja korottaa rajusti)
Helpottaisiko noi kiinan ymmärtämistä? Nyt joku varmaan voisi ystävällisesti suomentaa mulle ton heprean...
vaparikoneeseen = ?
kaakkien = (hevosvoimien?)
lastua = ?
putkistoa = ?
suodatinta = ?