Mille naurat juuri nyt?

• 13 490 240
  • 51 074

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Riki Sorsan menestysbiisi oli "Haaveissa vainko oot mun".
Ruotsinkielinen Riki lauloi kuitenkin suomenkieliset sanat yhdessä kohtaa väärin, niin levyllä kuin konserteissakin: "Mä saavun paikkaan odotetuun."
Tässä ei sinänsä mitää hauskaa, mutta se on hauskaa, että kappaleen ohjelmistoonsa ottanut nuori supisuomalainen iskelmälaulaja Toni Taipale toistaa saman virheen ja laulaa paikkaan "odotetuun" (eikä odotettuun).

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Riki Sorsan menestysbiisi oli "Haaveissa vainko oot mun".
Ruotsinkielinen Riki lauloi kuitenkin suomenkieliset sanat yhdessä kohtaa väärin, niin levyllä kuin konserteissakin: "Mä saavun paikkaan odotetuun."
Tässä ei sinänsä mitää hauskaa, mutta se on hauskaa, että kappaleen ohjelmistoonsa ottanut nuori supisuomalainen iskelmälaulaja Toni Taipale toistaa saman virheen ja laulaa paikkaan "odotetuun" (eikä odotettuun).
Mulle on aina tuottanut kärsimystä onko J.Karjalaisen biisissä tosiaan:

”Me ollaan sankareita kaikki
Kun oikein silmiin katsotaan”

Kun järkevämpää olisi biisin sisällön kannalta, että olisi me ollaan sankareita kaikki kun oikein silmin katsotaan. Mielestäni sen toisen sankaruus tulee esiin, kun häntä katsoo oikealla tavalla eli oikein silmin.

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

Kun järkevämpää olisi biisin sisällön kannalta, että olisi me ollaan sankareita kaikki kun oikein silmin katsotaan. Mielestäni sen toisen sankaruus tulee esiin, kun häntä katsoo oikealla tavalla eli oikein silmin.
Niinhän ne sanat menevätkin, eli "oikein silmin katsotaan". Tuo "oikein silmiin katsotaan" taitaa olla tunnetuimpia väärin kuultuja sanoituksia.

Tässä hieman tarkemmin: Onko J. Karjalainen kirjoittanut Sankarit-laulun kertosäkeen sanat "kun oikein silmin katsotaan" vai "kun oikein silmiin katsotaan".

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niinhän ne sanat menevätkin, eli "oikein silmin katsotaan". Tuo "oikein silmiin katsotaan" taitaa olla tunnetuimpia väärin kuultuja sanoituksia.
Niin minäkin sen olen alun perin kuullut, mutta kun alkaa tarpeeksi monessa paikassa kuulla väärin ja kirjoitettuna väärin alkaa epäillä itseään ja eniten ärsyyntyä ihmisiin eikä vähiten itseensä.

Ei mitään, tanssikaa edelleen häitänne Rakkaus on lumivalkoinen-biisin tahtiin.

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Ei mitään, tanssikaa edelleen häitänne Rakkaus on lumivalkoinen-biisin tahtiin.
Joskus tulee myös miettineeksi, mitähän herra Karjalainen ajattelee siitä, että Sankarit-biisiä hoilataan kaikenlaisten voittojen jälkeen. Sanoituksensa perusteella biisi sopisi mielestäni paljon paremmin hävinneiden pukukoppiin, ja uskallan uskoa tekijän niin itsekin tarkoittaneen.

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна

J. Karjalaisen Villejä Lupiineja on ollut minulle aina mysteeri: Onko se: "Suuret punaiset ruusut, on joku tuonut huoneeseen" vai: "Sulle punaiset ruusut, on joku tuonut huoneeseen"?

Kenellä on kansilehti sanoituksilla?

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Olen aina ollut siinä uskossa, tai ainakin MM95-juhlista lähtien, että se on silmin ... Olenko siis väärässä?

Suosikkijoukkue
Pelicans ennen Ylliä ja Yllin jälkeen
Minä luulin tähän päivään asti että siinä laulussa nimenomaan silmiin katsotaan. Pahoittelen suuresti että olen hoilannut kyseistä biisiä kaikki nää vuodet aivan väärin.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä luulin tähän päivään asti että siinä laulussa nimenomaan silmiin katsotaan. Pahoittelen suuresti että olen hoilannut kyseistä biisiä kaikki nää vuodet aivan väärin.
Älä välitä. Minä kuulin pitkään Neon 2 Kemiaa-biisissä ”mannapuuroa ja mansikkaa” kohdassa monta puuroa ja mansikkaa.

Vaikka tiedän miten sanat oikeasti menevät niin oli vaikeaa päästä yli omassa päässä noista monista puuroista.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Et. Mutta jotkut hoilaavat silmiin.
Kiitos!
Väärin voi toki aina laulaa, niin minäkin pienenä, kun lauloin Peipon pesä -laulua.

Koivun oksaan korkeen alle
teki peippo pesän
tiriteijaa, tiriteijaa
lauloi kaiken kesän.

Piti siis laulaa: korkealle

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kun täällä nyt väärin kuulluista lyriikoista puhutaan, niin alla olevan takia alkuperäinen ei enää toimi ollenkaan, koska nykyisin kuulee vain nämä väärät sanat. Kiitos vain sille frendille, kuka pilasi tämän biisin minulta.

Ja mikä tässä naurattaa on tietenkin se, että tietysti urpona olen tehnyt saman tempun muille, eli olen pilannut myös heiltä tämän biisin.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitos!
Väärin voi toki aina laulaa, niin minäkin pienenä, kun lauloin Peipon pesä -laulua.

teki peippo pesän
tiriteijaa, tiriteijaa
lauloi kaiken kesän.

Hyvän kaverini 40-luvulla syntynyt isä lauleskeli vänhaa lastenlaulua Mökinlaittaja ”lampaina vuohineen” ja teinitytär sai korjata, että vuonineen.

Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
J. Karjalaisen Villejä Lupiineja on ollut minulle aina mysteeri: Onko se: "Suuret punaiset ruusut, on joku tuonut huoneeseen" vai: "Sulle punaiset ruusut, on joku tuonut huoneeseen"?

Kenellä on kansilehti sanoituksilla?
Onhan tuo selvästi suuret punaiset. Karjalaisen sanoman ärrän kuulee selvästi ja sen myötä tavun ret.

Voranen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tomi Sallinen
Nauran Manute Bolin wikipediasivulla (Manute Bol - Wikipedia) olevalle kappaleelle: "His passport also said he was five feet two." When Lynam asked Bol about the discrepancy between his real height and his passport height, Bol said he had been sitting down when measured by Sudan officials.

Kaverihan oli siis oikeasti 231 cm pitkä koripalloilija. Kiehtova tarina miehellä ylipäätään. Nimi oli tuttu jo jostain muttei muuta tietoa tyypistä. Kuka olisi muuten tiennyt, että Bolin ansioksi ilmeisesti luetaan nykyään vähän joka paikassa olevan fraasin "my bad" popularisointi?

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Kiitos!

teki peippo pesän
tiriteijaa, tiriteijaa
lauloi kaiken kesän.

Tämähän on täyttä kusetusta, ei varmaan laulanut peippo ”tiritiriteijaa”. Se on varma asia se!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy