Lainattu kesän festarit -ketjusta tänne.
En ole itsekään kuin vähän päälle 30, mutta tuollaiset nummenkallion kaltaiset ”Oikean Musiikin” perään itkijät ovat lähinnä surullisia tyyppejä. Omatkin suurimmat suosikit ovat siellä kitaramusiikin puolella, mutta täytyy toivoa, etten ikinä muutu tuollaiseksi tyypiksi, joka ei ymmärrä maailman muuttuvan ympärillään, ja haluaa kaikkien olevan samanlaisia kuin itse.
Noiden ihmistyyppien kohdalla on hyvä muistaa että heille on helvetin kova paikka kun raskaampi musiikki ja räppi ovat olleet jännitteenä toisilleen suunnilleen aina.
On syntynyt esimerkiksi jo 1986 yhteistyötä.
Nuo nummenkalliot ovat hiljalleen katoava luonnonvara ja se on samalla hyvä sekä huono asia.
Noin yleisellä tasolla myös se on kova paikka kun usea räppäri sattuu olemaan raskaan musiikin ystävä ja väriä tunnustetaan esimerkiksi fanipaidoilla. Tuo aiheuttaa hyvää tärinää kun räppäreiden musiikkimaku kyseenalaistetaan ja heität vastapalloon että ilmeisesti Metallica, Iron Maiden ja vaikkapa Led Zeppelin ovat sitten kauttaaltaan paskaa.
Kolmas kova paikka on tuo väkivalta mitä tietyt raskaan musiikin ystävät kohdistivat ysärin lopussa ja 2000-luvun alussa räppifaneihin skininatsi-larppaajien kanssa. Jos oli löysemmät kuteet, pääsi myllyttämään ilman kutsua. Onhan se upeaa julistaa oikean musiikin sanomaa kun aikuinen ihminen hakkaa pari valkoista ja tummaa lasta.
Ja ei hiphop-kulttuurin ympärillä hengannut porukkakaan mitään jeesuksia täynnä ollut. Ihan yhtä kusipäistä väkivaltaan tarttumista sekä puristista asennetta näkyi. Jäätävä häpeätahra ja löytyi vielä paljon idiootteja räppäreitä jotka löivät natsin, rasistin tai skinin leimaa kaikkien raskaan musiikin fanien suuntaan. Hyvä alku olisi ollut lopettaa itse se Metallican luukuttaminen jos piti päteä.
Itse olen helvetin tyytyväinen että vuonna 2022 pystyy lähestulkoon jokaisen raskaamman musiikin ystävän kanssa käymään keskustelua.
Vittuilu kuuluu asiaan, mutta niin pitääkin. Hyvin monet asiat salonkikelpoistuvat nykyään tai ovat sen tehneet. Itse toivon että kärjistetysti sanottuna näiden kahden tyylilajin edustajat säilyttävät sen hyvän autenttisen junttiuden ja tekijät tekevät yhteistyötä jatkossakin.