Mille naurat juuri nyt?

  • 13 182 633
  • 50 324

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nauran rauman lukolle. Niiden kotisivuilla on seuraava otsikko "Menestystekijät taustalla -hierojat tärkeä osa taustatyötä". Kysyn vaan, milloin viimeksi toi joukkue on menestynyt? Siinä on niin harhaanjohtava otsikko kuin vaan voi olla. Kiitos lukko hyvistä nauruista, tästä on kiva jatkaa päivää hymy huulilla ja mieli iloisena.
Sehän se ongelma varmaan onkin, kun menestystekijät ovat siellä taustalla. Ne pitäisi päästää etujoukkoihin.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sehän se ongelma varmaan onkin, kun menestystekijät ovat siellä taustalla. Ne pitäisi päästää etujoukkoihin.
Toivottavasti Lukolla on ensi kaudella mahdollisimman monta luutaa maalin edustalla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä sain jonkun rikepisteen. Okei, Narrien asiat ei HIFKlle kuulu. Ymmärretty.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nauran mieleen tulleelle ajatukselle.

Kouvolassa on tie nimeltä Miehontie. Kova mies tuo Ilveksessä nykyisin pelaava Panu Mieho, kun 7 peliä KooKoossa riitti vakuuttamaan nimeämään tien hänen mukaansa.

Joo, ei taida olla Panun mukaan nimetty, mutta joka kerta ohi ajaessani naureskelen ajatukselle.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Nauran mieleen tulleelle ajatukselle.

Kouvolassa on tie nimeltä Miehontie. Kova mies tuo Ilveksessä nykyisin pelaava Panu Mieho, kun 7 peliä KooKoossa riitti vakuuttamaan nimeämään tien hänen mukaansa.

Joo, ei taida olla Panun mukaan nimetty, mutta joka kerta ohi ajaessani naureskelen ajatukselle.
Miehontie. Se on vasta alkua.

Vain kuuden kilometrin päässä Kouvolan keskustasta löytyy nykyään jo Pikku-Kakkosen tyyliin nimetty Mieho.

Mieho kuuskolmosen posti, pelinumero neljä viis kolme kolme nolla, Kouvola, Mieho kuuskolmosen posti.


Ja koska tätä ei kukaan usko, niin laittakaa google mapsiin 45330 Mieho ja ihmetelkää.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tuli eilen katseltua leffa Wolf Of Wall Street ja samalla sain vuoden parhaat naurut(siis hyvässä mielessä). Pääosassa siis Leonardo DiCaprio. Onhan huikea leffa ja suosittelen kaikille. Varsinkin kohtaus jossa Leo ystävänsä kanssa napsii vanhentuneita nappeja ja siirtyy kihelmöinnistä suoraan CP vaiheeseen.

Lisätään vielä tuo kyseinen kohtaus Youtubesta

https://www.youtube.com/watch?v=L7btKdFOs5w

Vetää suun ns. messingille.
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ulvon naurusta.

– On se aika harvinaista yhdessä puolueessa, että puheenjohtaja ja puoluesihteeri ovat yhtä aikaa saikulla (sairauslomalla) ja eduskuntaryhmän puheenjohtajaa uhkaa rikostutkinta, naureskeli Essayah.

[...]

Essayah jatkoi tykitystään kertomalla oululaishotellissa pitämästään palaverista Asmo Maanselän kanssa. Essayah kysyi Maanselän vointia ja tämä nosti t-paitansa helmaa paljastaen näyttävän arven umpisuolileikkauksen jäljiltä.

– No, minä en aio näyttää omaani, olemme kuitenkin kristillisdemokraatteja, kertoi Essayah vastanneensa Maanselälle.

Puoluekokousväki suorastaan ulvoi naurusta.

Hulvaton video: Sari Essayah sai kristillisten puoluekokousväen ulvomaan naurusta - "No, minä en aio näyttää omaani"
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Nauran rauman lukolle. Niiden kotisivuilla on seuraava otsikko "Menestystekijät taustalla -hierojat tärkeä osa taustatyötä". Kysyn vaan, milloin viimeksi toi joukkue on menestynyt? Siinä on niin harhaanjohtava otsikko kuin vaan voi olla.

Tämän voi tulkita tietysti myös kannanotoksi nykyisten hierojien työpanokseen, eli ehkä Raumalla on nyt löydetty uusi kipukohta menestyksen puutteen taustalta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuli eilen katseltua leffa Wolf Of Wall Street ja samalla sain vuoden parhaat naurut(siis hyvässä mielessä). Pääosassa siis Leonardo DiCaprio. Onhan huikea leffa ja suosittelen kaikille. Varsinkin kohtaus jossa Leo ystävänsä kanssa napsii vanhentuneita nappeja ja siirtyy kihelmöinnistä suoraan CP vaiheeseen.

Lisätään vielä tuo kyseinen kohtaus Youtubesta

https://www.youtube.com/watch?v=L7btKdFOs5w

Vetää suun ns. messingille.
@pettter se siellä vaan peruskeskiviikkona koittaa kiivetä jopon selkään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Baarimikolle joka ei meinannut uskoa kun menin tiskille sanomaan "Vodkamartini. Ravistettuna, ei sekoitettuna". Vittu, ihan normaali drinkki.

Siellä tosin ei sitä martinia edes ollut, pisti jotain korvaavaa. Petyin.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Baarimikolle joka ei meinannut uskoa kun menin tiskille sanomaan "Vodkamartini. Ravistettuna, ei sekoitettuna". Vittu, ihan normaali drinkki.

Siellä tosin ei sitä martinia edes ollut, pisti jotain korvaavaa. Petyin.
Onko se nyt sitten jokin ihme jos baarimikko on vähän hämmentynyt, kun Roger Moore ilmestyy tilaamaan vodkamartinin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Verona-Bolognan toisen puoliajan pallonhallintatilastoille :D Tiedän että Verona on pelannut käytännössä koko pelin miesvajaalla mutta onhan tuo silti melkoista. Mielenkiintoista on myös se, että 97 prosentin pallonhallintakaan ei ole riittänyt vierailijoille johtomaalin tekemiseen. Tai että ylipäätänsä tuolla pallonhallinnalla ei ole syntynyt ensimmäistäkään vetoa maalia kohti.

EDIT: No nyt näyttäisikin olevan "enää" 88 prosenttisesti Bolognan hallintaa.
 

Liitteet

  • pallonhallinta.png
    pallonhallinta.png
    33 KB · kertaa luettu: 337

444

Jäsen
Verona-Bolognan toisen puoliajan pallonhallintatilastoille :D Tiedän että Verona on pelannut käytännössä koko pelin miesvajaalla mutta onhan tuo silti melkoista. Mielenkiintoista on myös se, että 97 prosentin pallonhallintakaan ei ole riittänyt vierailijoille johtomaalin tekemiseen. Tai että ylipäätänsä tuolla pallonhallinnalla ei ole syntynyt ensimmäistäkään vetoa maalia kohti.

EDIT: No nyt näyttäisikin olevan "enää" 88 prosenttisesti Bolognan hallintaa.
Ja tuossa 97 % hallintajaksolla olivat vielä ehtineet rikkoa enemmän kuin se joukkue, joka oli hädin tuskin hipaissutkaan palloa. Saavutus kai sekin.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olut-aiheiselle Wikipedia-sivulle: Nykyinen oluiden tyyppiluokitus perustuu pitkälti olutasiantuntija Michael Jacksonin 1970-luvulla kirjoissaan kehittämään järjestelmään, jossa oluet jaetaan pääluokkiin käymistapansa mukaan.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En nyt yritä syyllistää sinua mitenkään, mutta tiedoksi sekä sinulle että kaikille muillekin. Luultavasti tämän jo tiesitkin, enkä tietenkään tiedä, oliko mukananne muita, vähän isompia lapsia tms. Ja kukin tekee tavallaan, joten en myöskään yritä sanoa, että pientä lasta ei saisi viedä jne.

Vajaa parivuotias (siis iällisesti vajaat kaksi, ei älyllisesti vajaa kaksivuotias) ei itse vielä ymmärrä tai osaa toivoa pääsyä Muumimaailmaan tai mihinkään muuhunkaan huvipuistoon. Tai kolmevuotias ja samaa pätee vielä ehkä neljä- tai viisivuotiaisiinkin. Noin pienet nauttivat melkein mistä tahansa kivasta yhdessä tekemisestä, missä saa puuhata isän, äidin tai muun itselleen turvallisen ja/tai tärkeä aikuisen kanssa jotain. Useimmissa tapauksissa retki lähimetsään tai johonkin muuhun normaalista päivärytmistä (se normi leikkipuisto) hieman poikkeavaan paikkaan on pienelle nassikalle ihan yhtä antoisa kuin huvipuistokin, tulee yleensä vanhemmille vaan paljon halvemmaksi kuin se huvipuisto. Mitä pienempi, niin sen varmemmin se lähimetsä tai muu on tosiasiassa vieläpä se parempi vaihtoehto kuin huvipuisto laitteineen.

Vaikka asettelitkin sanasi varovaisesti, niin sen verran minua jäi tämä viesti viimeisimmän kakkuni sakkoni saatana aikana kaivelemaan että pakko nyt tulla vielä kirjoittelemaan kun vankilasta olen pois päässyt.

Meillä on nyt tuollainen vajaa 2,5-vuotias (iällisesti, älyllisyydestä vaikee vielä sanoa, mutta isäänsä jos tulee niin Mensan paperit on jo takataskussa). Hän on ollut verrattain lyhyen elämänsä aikana 3 kertaa lentokonematkalla, alle vuoden ikäisenä ja sitten uudestaan jonkun verran päälle vuoden ikäisenä lapsi ja vaimo tulivat mukaan kun minulla oli työhommia Espanjan Vigossa, ja samojen matkojen aikana oleiltiin muutamia päiviä myös Madridissa. Tänä kesänä käytiin ihan vaan lomamatkalla Barcelonassa, ja ajeltiin myös samaisella matkalla autolla Andorraan, Ranskan puolella piipahdettiin ja erinäisissä Espanjan rantamestoissa myös vietettiin aikaa.

Lähinnä kyseessä on toki ollut siitä, että vaikka meillä on lapsi, matkustellaan siitä huolimatta yhä toisinaan ihan ulkomaillakin asti eikä vain jumiteta lähimetsässä, koska lapset ei tiedä mitään eikä muista mitään niin mitä järkeä tehdäkään yhtään mitään. Ehkä ne ei tiedäkään eikä muistakaan, mutta minä ja vaimo tiedetään ja muistetaan, ja meidän on jotain muutakin välillä kiva tehdä ku mennä leikkipuistoon tai metsään tai autotien varteen kattelee rekkoja ja busseja.

Mutta ollaan me myös sitä ajateltu että jos lapsi pienestä asti tulee mukaan vähän pidemmällekin, ja tottuu vaikkapa lentokoneessa olemaan, niin isompana sen kanssa on sitten helpompi mennä kun se matkustelu sun muu kohkaaminen on jo tuttua touhua. Ja vaikkei näistä mistään matkoista kai tosiaan pitäisi lapselle mitään muistikuvia vielä jäädä, niin ainakin toistaiseksi melkein päivittäin lapsi muistelee tuon viimeisimmän matkan Barcelonaa ja Andorraa ja Carcassonea, ja sitä kuinka Andorrassa lensi helikoptereita ja Barcelonan kaksikerrosbussissa nähtiin papukaija ja tuli iso ukkonen, ja sitä kuinka lentokoneessa piti aina laittaa vyö kiinni kun kapteeni laittoi merkkivalon päälle. Aina kun huomio kiinnittyy vaikkapa taivaalla menevään lentokoneeseen, muistellaan merkkivaloa ja lapsi on varma siitä että lentokone menee Espanjaan, tai Barcelonaan - tää on toki äärimmäisen noloa että lapsi tollee sanoo, vähän sama ku Johanna Tukiainen jonka lempipaikkoja maailmassa oli Miami ja sitten myös USA. Ehkä se sit on vajaa monella tapaa..

Eilen sattumalta piti keksiä jotain tekemistä lapsen kanssa, jotta vaimo saisi rauhassa jäädä himaan sairastamaan. Ehdottelin jotain juttuja muksulle, eikä mikään oikein napannut kodin lego-leikkejä enempää, mutta kun sanoin että mennäänkö lentokoneita katselemaan niin jo lensi legot helvettiin ja mentiin heti hakee lenkkarit, koska lentokoneet menee Espanjaan ja kapteeni laittaa merkkivalon päälle kun laitetaan vyö kiinni ja mennään katsomaan niitä joo mennään jo. Mentiin sitten kattelemaan laskeutuvia lentokoneita Helsinki-Vantaan lähistölle ja sen jälkeen vielä ilmailumuseoonkin, ja molemmissa paikoissa Espanjat ja Andorrat ja kapteenin merkkivalot ja kakkoskerroksisen bussin papukaijat sun muut matkalla käyneet jutut käytiin taas moneen kertaan läpi.

Vaikka toki on tehty kesän aikana muutakin, niin ei mikään muu asia ole jättänyt tuollaista jälkeä pojan ajokoppaan kun matka Espanjaan. En minä tiedä unohtaako se vielä tuon koko homman tässä, mutta jotenkin voisi kuvitella että jos tässä iässä jo iskostuu tuollaisia asioita päähän, niin isompanakin on sitten iisimpi mennä sitten vaikkapa sinne lentokoneeseen sen kanssa kun on jo jotain muistijälkeä takaraivossa siitä mimmosta lentokoneessa on, ja ettei siellä tarvitse pelätä, ja tietää miten siellä pitää käyttäytyä.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja vaikkei näistä mistään matkoista kai tosiaan pitäisi lapselle mitään muistikuvia vielä jäädä
Mä olen henkilökohtaisesti ollut noin 2,5-vuoden iässä Kreikassa, eikä minulla ole minkäänlaisia muistikuvia kyseisestä reissusta. Seuraavilla reissuilla olin 4 ja 5 ja noilta matkoilta on muistikuvia, esim. millaisessa uima-altaassa olen uinut ja muistan myös, kun käytiin ratsastamassa kamelilla.

Viime keväänä oltiin perheen kanssa Lanzarotella ja matka oli pikkuveljien ensimmäinen. 5 ja 7 vuotiaita ovat ja heille on ainakin jäänyt kaikki mieleen matkalta. Saa nähdä onko ne siellä muistissa koko loppuelämän.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä olen henkilökohtaisesti ollut noin 2,5-vuoden iässä Kreikassa, eikä minulla ole minkäänlaisia muistikuvia kyseisestä reissusta. Seuraavilla reissuilla olin 4 ja 5 ja noilta matkoilta on muistikuvia, esim. millaisessa uima-altaassa olen uinut ja muistan myös, kun käytiin ratsastamassa kamelilla.

Viime keväänä oltiin perheen kanssa Lanzarotella ja matka oli pikkuveljien ensimmäinen. 5 ja 7 vuotiaita ovat ja heille on ainakin jäänyt kaikki mieleen matkalta. Saa nähdä onko ne siellä muistissa koko loppuelämän.

Minä kävin 20-vuotiaana Bulgariassa, ja minulla on hyvin hatarat muistikuvat kyseisestä reissusta. Jollain 80-vuotiaalla saattaa olla hyvin hatarat muistikuvat mistään elämänsä aikana tapahtuneesta. Ja viikonloppuisin usein sunnuntaina ihmisillä ei välttämättä ole mitään muistikuvaa siitä mitä lauantai-iltana on tapahtunut.

Minun varhaisimmat muistoni mitä päästäni saan kaivettua täytyy osua jonnekin aikaan kun olin 3-vuotias, koska muutettiin erääseen kämppään kun olin juuri täyttänyt 4 vuotta, ja muistan silti joitain juttuja sitä edeltävästäkin kämpästämme. Muistan miltä sieltä käsin näytti katsoa ikkunasta parkkipaikalle ja missä kohtaa meidän punainen auto siellä parkkipaikalla oli, ja että faija joskus juoksi todella vammaisesti siellä pitkin sitä kämppää kun se pelleili meille jotain, ja kuinka kivaa oli kun iso bernhardilainen koira jyräsi minut kerran rappukäytävässä ja tuli ison kuolaavaan naamansa kanssa minua nuuhkimaan, ja että joskus lähellä muuttoa kävelin mutsin ja vaunuissa oleilleen pikkusiskon kanssa kerrostalomme läheisellä tiellä ja mutsi jotain selitti että täältä kohta sitten muutetaan ja että siellä uudessa talossa on sitten uudet tiet ja leikkipuistot ja metsät sun muut. Jonkun leikkipuiston ja sen liukumäen tuolta alueelta muistan myös, se liukumäki oli piirtynyt pääkoppaani aivan valtavana, mäkihyppytornin luokkaa olevana kuolemankouruna, mutta kun sitten joskus ajettiin siitä leikkipuiston ohi, se olikin vaan ihan normaali liukumäki, ehkä snadisti pidempi kuin tavalliset leikkipaikkaliukumäet.

Mutsi ja faija ei minnekään juuri matkustelleet meidän kanssa kun oltiin noin pieniä, mutta luulisin että jos minut oltaisi tuohon aikaan viety Barcelonaan ja olisin siellä nähnyt kaksikerrosbussissa papukaijan niin siitä olisi voinut jäädä muistijälki, jos sellainen jäi jostain normaalista liukumäestäkin ja epänormaalisti kotona koikkelehtivasta faijastanikin. Taikka mistä sitä tietää. Voi olla että faslapsenlapsikaan ei lopulta muista barcelonalaista papukaijaa lainkaan, mutta sen sijaan se muistaa vihreän lapionsa hiekkalaatikolta tai sen miten vammaselta sen faija näytti joskus.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä kävin 20-vuotiaana Bulgariassa, ja minulla on hyvin hatarat muistikuvat kyseisestä reissusta. .....
Minäkin olin bulgariassa joskus 45 vuotiaana kaupunkilomalla paikallisten kanssa säheltämässä. En muista hirveästi koko reissusta, paitsi se jäi mieleen, että paikalliset ovat julmettuja dokuja joilla myös viinapää kestää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös