Eiköhän tämä asia ole jo käsitelty. Suurin häviäjä on Pennasen lapsi, jolta meni perheen lomareissu pieleen ja mahdollisesti lähestyvä vanhempien avioero, koska miehellä seisomisongelma.
Olen suuri Hei, me lennetään -elokuvien ystävä, ja siksi alla oleva viesti nauratti.
Kyseinen viesti Vihreä liitto -ketjusta.
On asiallisia ja rehellisiä, jopa realistisia ja näiden vastapainoksi sitten niin perkeleen lipeviä ja surutta päin naamaa valehtelevia sellaisia. Olenkin tullut siihen tulokseen, että välittäjän "siis mä asun itse tossa lähellä ja tämä seutu on kaikin puolin rauhallista/moitteetonta/[mitä ostaja nyt milloinkin haluaa]" on sama, kuin autokauppiaan "siis mulla on itsellä kans tällainen".
välittäjien kanssa on tullut tässä asioitua näytöissä juostessa.
Todella monet välittäjistä tuntuvat olevan vain kalliita oven avaajia, eivät tiedä asunnosta mitään ja ottavat jopa viisinumeroisia välityspalkkioita peruskohteista jotka myydään hetkessä.
Nykyään taidetaan vaatia joku tutkinnon tapainen. Ennen kai melkein kuka vaan kelpasi välittäjäksi. En ole tosin 100 % varma.Mikä mahtaa olla totuus, mutta sellainen mielikuva ainakin alasta on, että siihen voi kuka vaan lähteä vähän kokeilemaan, jos saisi jotain myytyä ja provikat siitä.
Nykyään taidetaan vaatia joku tutkinnon tapainen. Ennen kai melkein kuka vaan kelpasi välittäjäksi. En ole tosin 100 % varma.
Muuttuikohan laki vähän aikaa sitten niin että LKV toimistossa jollain prosentilla pitää olla LKV pätevyys ennen riitti että toimiston vastaavalla oli.
Juuri lounaalla tästä riideltiin ja lopputulemana oli että mikä estää minun firmaani konsultoimasta asuntokauppaa eli myymään asunnon. Ilmoitus nettiin ja avaamaan ovea, voin käyttää vaikka titteliä asuntomyyntikonsultti ja tehdä kauppakirjat valmiisiin pohjiin yms. ja laskuttaa konsultti tai välityspalkkion kunhan missään EI mainita kirjainyhdistelmää LKV.
Toki se LKV-tentti ei kuulemma ole kovin vaikea, eikä edellytä alan kokemusta, että se ei ihan hirveä kynnys ole.
Kuinka monta oppituntia koulutus kestää tai saako mennä kylmiltään tenttiin. Tuskin nuo kovin kauaa kestävät, mutta jostain syystä pitää olla.
Ei ole koulutusta, saa mennä suoraan, tentti kestää viisi tuntia.
Pari sataa pakettia varastettiin Tampereella: "Posti ei valitettavasti korvaa ulkopuolisen aiheuttamaa tuhoa" | Yle Uutiset | yle.fi
Suomen Postille. 200 lähetystä varastetaan ja Posti kuittaa asian kohauttamalla hartioita. Jäätävää.
Onneksi itse käytän aivan muita palveluita omien tilausteni kuljetukseen. Linkki vie Ylen sivuille uutiseen asiasta.
Pari sataa pakettia varastettiin Tampereella: "Posti ei valitettavasti korvaa ulkopuolisen aiheuttamaa tuhoa" | Yle Uutiset | yle.fi
Suomen Postille. 200 lähetystä varastetaan ja Posti kuittaa asian kohauttamalla hartioita. Jäätävää.
Onneksi itse käytän aivan muita palveluita omien tilausteni kuljetukseen. Linkki vie Ylen sivuille uutiseen asiasta.
Postin edustaja kirjoitti:– Koska kyseessä on ulkopuolisen aiheuttama vahinko, jota emme ole voineet välttää ja jonka seurauksia emme ole voineet ehkäistä, on tekijä siitä vastuussa.
Tulkaa seniorit kertomaan minkälaista oli 60- ja 70-luvuilla. Mistä tämä kumpuaa, että koskaan mitään ei korvata yhtään kenellekään, vaikka omassa toiminnassa on puutteita. Sitten samaan aikaan valtiovalta voi antaa vaikka sakkoja jollekin, jos erehtyy vähän jotain vääryyttä tekemään.
Niin minusta on eri asia jos jokin lähetys hukkuu, kuin se että varkaat murtautuvat ja varastavat tavarat. Pakkohan Postilla on olla tuollaista varten vakuutus minkä pitäisi kyllä ne tavarat korvata. Minusta tämä ei ole postilain alaista, kun kyse on murrosta.Siis mitä paskaa tämä nyt taas on. Oikea toimintatapa olisi ilmoittaa korvaamme luonnollisesti kaiken asiakkaillemme.
Tulkaa seniorit kertomaan minkälaista oli 60- ja 70-luvuilla. Mistä tämä kumpuaa, että koskaan mitään ei korvata yhtään kenellekään, vaikka omassa toiminnassa on puutteita. Sitten samaan aikaan valtiovalta voi antaa vaikka sakkoja jollekin, jos erehtyy vähän jotain vääryyttä tekemään.
Niin minusta on eri asia jos jokin lähetys hukkuu, kuin se että varkaat murtautuvat ja varastavat tavarat. Pakkohan Postilla on olla tuollaista varten vakuutus minkä pitäisi kyllä ne tavarat korvata. Minusta tämä ei ole postilain alaista, kun kyse on murrosta.