Voisitko ystävällisesti linkata minut tähän määritelmään.
Toki.
hate speech Meaning in the Cambridge English Dictionary
Minä en viestissäni edes puhunut kenenkään henkilöön menevistä attribuuteista. En myöskään toisaalta yllyttänyt mihinkään toimiin, en etenkään vihaan tai väkivaltaan. Niinpä olet yksiselitteisesti väärässä minun suhteeni. Sinun käsityksesi vihapuheesta saattoi toki olla valavuorelainen (viitaten A-studion huippu-urheiluiltaan, jossa Aleksi Valavuori syytti Petteri Sihvosta väärin perustein "urheilun vihapuheesta"), etkä sinänsä tarkoittanut syyttää minua siitä, mikä oikeasti lasketaan vihapuheeksi. Niinpä voidaan antaa tämän asian olla.
Typeryyden määrä on varsin vakio, riippuen toki millä mittakaavalla asioita tutkii.
Tästä olen varsin eri mieltä. Minun näkemykseni mukaan sekä tieto että ymmärrys kumuloituu ajan funktiona. Tarkoitan, että seuraava sukupolvi on kokonaisuutena aina edeltäjäänsä sivistyneempi niin faktatiedon kuin syvällisen ymmärtämisenkin kontekstissa. Se, mitä hain takaa noiden haittamedioiden keskittämän mukatiedon ja väärän faktan aiheuttamalla
pahan olon sanoittamisella, on tämä: se kansanosa, jota ei joko kiinnosta ottaa selvää tai joka ei osaa ottaa selvää tai ymmärrä tiedon merkitystä ja/tai olemusta tukeutuu usein helpompaan kuin vaikeampaan selitykseen siitä, mistä mahdollinen koettu vääryys johtuu. Seurauksena on valitettavan usein pelkoa, siitä seuraavaa vihaa ja siitä seuraavaa
oikeaa vihapuhetta. Syntyvyyden määrän kanssa tällä tuskin on mitään tekemistä, vaan sen kanssa, että nykyään helppoja "totuuksia" on saatavilla netin jokaisessa niemessä ja notkossa.
No ei se nyt aivan pelkästään mitään pelkoa ja vihaa ole, tuo on vain se helppo tie nykyaikana leimata muita.
Jos nyt joku ei tykkää ratikoista, niin se ei väistämättä tarkoita, että hän pelkää tai vihaa niitä.
Mitä väliä sillä on että sen kirjoituksen ulkoinen konteksti oli Tampereen raitiovaunuhanke? Tuon valituksen kirjoittaja kertoo kuinka täällä tulee tapahtumaan kansanmurha sen takia että käynnissä on "matutus", "femulointi" ja "muu tasa-arvo kommunismi" [sic]. Tuo heijastelee ilmiselvää pelkoa, ja kylläpä tuossa aika selviä vihapuheen merkkejäkin on olemassa. Pointtini olikin alun pitäen, että olipahan melkoisen vihainen ja tyhmä kirjelmä.
Se, että se purkautuu patoutuneen hörhön mallin mukaan hieman alempiarvoisena ulosantina vain kuvaa sitä miten kova tarve tälläisellä ihmisellä on saada äänensä kuuluviin.
Huomautan, että koska ulosanti on tuollaista "kusipäillä" ja "femuloinneilla" höystettyä epä-suomea, ääni ei tule kuuluviin. (Myönnetään, että tästä kyseisestä kirjeestä taisi tulla meemi, joten varmaan aika moni sille pääsee naureskelemaan, mutta noin niinkuin yleisenä sääntönä...) Pitäisi pystyä sivistyneeseen ulosantiin ja argumentointiin, jotta tulisi kuulluksi. Kuten nyt sivistysvaltioissa on tapana.
Vai onko se muka sinulta pois?
Sillä tuskin on minkäänlaista merkitystä, mutta kieltämättä asuisin mieluiten maassa, jossa tuollaiset ulostulot olisivat aivan minimissään.