EX-suurlähettiläs Müller sitten avautui ja haukkui Iken (Kokoomus) ja Matin (Keskusta) kielitaidon ja esityksien substanssin. Et ole hyvä Rapukäsi sitten ajatellut mikä mahtaa olla Müllerin oma puoluetausta ja mahtaisiko sillä olla jotain vaikutusta lausuntoon....
Hallituksemme kärkinimet ovat tehneet Suomea hienosti tunnetuksi USA:n kiertueillaan. Kovasti ovat saaneet kiitosta hyvästä esiintymisestä ja kielitaidostaan. Kanerva oli myös esiintynyt hyvin nöyrästi, eikä kuulijoiden mukaan ollut pyrkinyt tuomaan itseään mitenkään esiin.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1496523
Entinen suurlähettiläs Müller pilkkaa hehkutusta Suomen Yhdysvaltain suhteiden paranemisesta ulkoministeri Kanervan kaudella. Hän arvelee, että amerikkalaisten arviot ovat vähemmän imartelevia.
Kuulijat olivat myös ihmetelleet, että eikö Suomella ole tämän parempia kykyjä? Varmaan olisi pitänyt muistaa mainita kuulijoille ennen tilaisuuksia, että toinen puhujista on nimenomaan Suomen kyky-puolueen suuria lupauksia.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200803047339777_uu.shtml
Hienoa, että pojat osaavat edustaa, eikä tarvitse enää hävetä silmiä päästään, niinkuin Ekin aikana joutui!
Muuten olen kyllä itsekin sitä mieltä, että poliitikoiltakin voisi vaatia edes alkeellisinta koulutustasoa (= ylempi korkeakoulututkinto tiedekorkeakoulussa, mieluiten yliopistossa eikä missään teknisessä jatkoamitsussa) ja kielitaitoa.
On ihan totta se, että suomalaisten politikkojen kielitaito on luvattoman heikko. Sehän on tutkittu asia. Halonen, Vanhanen, Jäätteenmäki mm. ovat aivan katastrofeja. Vanhanen ja Jäätteenmäki eivät edes tulleet englannilla auttavasti toimeen noustessaan pääministereiksi ja Vanhasen ruotsi on varmasti samalla tasolla kuin allekirjoittaneen hollanti.
Olisiko tälle ymmärrykselle jotain lähdettä?Ymmärtääkseni sossu on kyseessä (onko ulkoministeriön palveluksessa muitakin?).
Hieman kieli poskella kirjoitin nuo. Pointti oli kuitenkin se, että eivät nuo nykyiset(kään) johtajamme niin kovin edustavia ulkomailla aina ole. Myös minä olen ihmetellyt, että mihin perustuu paljon hehkutettu Suomen Yhdysvaltain suhteiden äkillinen paraneminen uuden hallituksen astuttua kehiin?
Ja kun tuli luettua tuo Taistolaisuuden Musta Kirja viikonloppuna, niin ihmettelempä, että aika vähän julkisuudessa on puhuttu Kanervan laatimista Tehtaankadulle toimittamista listoista kuinka neuvostomyönteisiä hänen puoluetoverinsta Kokoomuksessa ynnä muista Iken 70-luvun ja 80-luvun seikkailuista.
Reilu viikko oli aikaa etsiä lähdettä Müllerin puoluetaustalle.Koitetaan kaivaa. Ei onnistu kuitenkaan heti, sillä tarvittava lähdeteos ei ole käsillä, mutta tulee siis myöhemmin.
a) Kansanedustajat eivät itse nostaneet palkkaansa.Jaahas. Taas on omia palkkoja nostettu.
No vaikkapa sitä että kovin vaikeaa tuntui olevan nostaa sairaanhoitajien palkkoja, mutta omien palkkojen (tai siis sen taloudellisen korvauksen omasta työstä) nostaminen meni mukisematta läpi.c) Mitä tekemistä tällä kaikella on kysymyksellä "Millainen on uusi hallituksemme?" -kanssa?
Täysin käsittämätön näkemys. Kansanedustajat saivat (ottivat) alle puolet siitä mitä hoitsut saivat. Muutenkin edustajien palkka on totaalisen alakanttiin ja se on iso ongelma. Tämä vuosi vain jyrkensi eroa muun työelämän eduksi. Minun mielestä puolet edustajista hiuksista vittuun ja jäljelle jääville tuplaliksa. Siinä saataisiin kertaheitolla miljoonien säästöt ja pidemmällä tähtäimellä laadukkaampaa väkeä eduskuntaan.No vaikkapa sitä että kovin vaikeaa tuntui olevan nostaa sairaanhoitajien palkkoja, mutta omien palkkojen (tai siis sen taloudellisen korvauksen omasta työstä) nostaminen meni mukisematta läpi.